PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : الگوريتم خاموش کردن آتش:



TAHA
11-11-2009, 11:27 AM
ربات در حال حرکت به سوي آتش مي باشد،پس بايد در يک فاصله ي مناسب از آتش که در آن فاصله به ربات اسيب نرسد بايستد و پمپ آب روشن کرده و آتش را خاموش کند. براي اين کار يک مقاومت نوري ديگر را جوري بر روي ربات قرار مي دهيم تا فقط هنگاميکه ربات در بالا سر آتش قرار ميگيرد اين سنسور آتش را ببيند. (سنسور به صورت عمود بر زمين مسابقه و در ارتفاع حدود 20،10سانتيمتري سطح زمين قرار مي گيرد). پس هنگاميکه اين مقاومت نوري در مقابل آتش قرار گرفت، بخش پردازشگر به موتورها دستور توقف و به پمپ آب دستور پاشيدن آب را مي دهد. به اين ترتيب آتش خاموش مي شود.
اين ساختار يکي از ساده ترين ساختارها براي ساخت ربات آتش نشان مي باشد که الآن به صورت بسيار مختصر ارايه شد.
ما بعد از پايان اين بخش وارد بخش ديجيتال شده و با طراحي هاي ديجيتال و بحث هايي از مدارهاي منطقي آشنا مي شويد که قطعاً جذابيت هاي بسيار زيادي براي دوستاي عزيز خواهد داشت. در حقيقت بخش فعلي شايد کسل کننده ترين بخش کار ما مي باشد، چون مطالب ارايه شده بيشتر قالب کلاسيک و سنتي دارد و هنوز به معني واقعي وارد بخش هاي پژوهشي و عملي کار نشديم!