PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی کامپایلر پاسکال برای avr , pic



TAHA
11-07-2009, 07:20 PM
وقتی زبان ‍C خلق شد کسی نمی دانست قرار است اینچنین همه گیر شود. در آن زمان فقط متخصصین از این زبان استفاده می کردند.
با اینکه زبان C بسیار قدرتمند است و تقریبا همه جور برنامه ای را می توان با آن نوشت، خوانایی چندانی ندارد. یعنی این زبان به زبان محاوره ی آدمی شباهت چندانی ندارد. بسیاری از شاگردانم بارها گفته اند در درک برنامه مشکل دارند و من هم فکر می کنم حق با آنهاست.
زبان بسیار ساده ی BASIC هم مشکلاتی از جمله نقص ساختار دارد.
تنها زبان برنامه نویسی که هم قدرتمند ، هم ساختار یافته و هم خواناست زبان PASCAL است و در بسیاری از مراکز آموزشی به عنوان زبان پایه ی برنامه نویسی تدریس می شود.
من که سالهاست به هر دو زبان C , PASCAL برنامه نویسی می کنم اعتراف می کنم PASCAL بهترین زبان برنامه نویسی است.
به نظر من زبان C مانند یک کامیون است که همه چیز را می توان با آن حمل کرد و کلی امکانات پیچیده دارد. اما PASCAL‌ بمانند سواری پژو است که امکانات خوبی دارد و هر کسی می تواند پشت آن بشیند. شما کدام را برای خود انتخاب می کنید؟ کامیون یا سواری؟
دانلود کمپایلر PASCAL برای میکروکنترلرهای AVR‌:
mikroPascal PRO for AVR 2009 | mikroElektronika - Solutions for the embedded systems (http://www.mikroe.com/en/compilers/mikropascal/avr/download.htm)
دانلود کمپایلر PASCAL برای میکروکنترلرهای PIC:
mikroPascal - Advanced Pascal compiler for PIC microcontrollers (http://www.mikroe.com/en/compilers/mikropascal/pic/download.htm)