PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش ماساژ پوست



مژگان
11-05-2009, 07:37 PM
حرکت نرم ماساژ را هر روز يک ربع مي توان انجام داد و بايد به خاطر داشته باشيد که قبل از ماساژ پوست تميز و با ژل يا کرم آغشته شود زيرا ماساژ رويhttp://pnu-club.com/imported/mising.jpg پوست خشک باعث ايجاد خستگي و چروک مي شود. خيلي خوب است که نحوه ماساژ دادن را يک بار توسط افراد مجرب ببينيد و سپس آن را اعمال کنيد. در اينجا ما به بيان ساده و با استفاده از اشکال مختلف , نحوه ماساژ دادن را آموزش مي دهيم.در آغاز ماساژ را با حرکات نرم آغاز مي کنيم و بعد از آن باحرکات فشاري.

1- حرکات نرم: که به صورت آرام و نرم انگشت ها را روي صورت قرار داده و به خلاف جاذبه زمين به طرف بالا ماساژ مي دهيم.

2- ابتدا از چانه شروع کرده سپس گونه ها و چشمها, دست را روي گونه گذاشته آرام به طرفين مي کشيم و بعد دستها را روي چشمها قرار داده و خيلي آرام به طرف گوشخ صورت حرکت مي دهيم.

3- انگشها را درست مثل هنگامي که پيانو مي نوازيم آرام روي صورت و چشم ها حرکت مي دهيم.

4- فشارهاي پرتابي درست در همان نقاط مشخص شده دو انگشت را قرار داده و پوست را آرام به طرف بالا پرتاب مي کنيم مثل وقتي که زير لپ کودک را مي زنيد.

5- در دور لب نيز فشارهاي پرتابي را به طرف بالا انجام مي دهيم. وهمين عمل را در نقاط زيگوماتيک کوچک و بزرگ تکرار مي کنيم.

پن سومان ها که شامل.
1- ژاکه ريز.
2- ژاکه درشت.
3- ژاکه ضد چروک.
ژاکه در واقع حالتي مثل نيشگون است که به طرف بالا انجام مي شود. از دور چانه شروع شده و سپس دو طرف صورت انجام مي شود. ژاکه باعث مي گردد تا چربي هاي زير پوست به سطح پوست آمده و در يک جا تجمع نکنند ژاکه را در گردن و پيشاني نيز آرام انجام دهيد. که حرکات ريز و نيشگوهي که به طرف بالا انجام مي دهيم موجب آرامش رفع خستگي مي شود.حرکت نيرومند سر درد انگشت ها را تا وسط پيشاني بلغزانيد سپس انگشت ها را با فشار کمي به طرف شقيقه کشيده و حرکات چرخشي بدهيد. حرکات ابرو چشم , انگشتان مياني را در پوشه داخلي چشم ها و انگشت هاي سبابه را روي ابروان بپذاريد تا گوشه هاي خارجي چشم ها زير چشم ها و باز به گوشه داخلي آنها بلغزانيد. حرکت دهان و بيني, حرکت دايره واري از گوشه هاي دهان تا بالا.

ماساژ دست:
1- نرمش عمودي.
2- نرمش مايل.
3- حرکت مخصوص با شست و سبابه.

حرکات ماساژ بر روي دست تا آرنج.
1- نرمش عمودي.
2- نرمش به حالت دست کردن دستکش بدين نحو که يکي يکي انگشتان را ماساژ مي دهيم.
3- چرخاندن آرام مچ دست به طرفين به نحوي که موجب درد نشود..... ماساژ با دستکاه الکترونيکي: دستگاه برقي جهت ماساژ صورت به فرم ها و شکل هاي گوناگون وجود دارد ولي طرز کار با آنها تقريبا يکسان است که به شرح آن مي پردازيم . قبل از ماساژ صورت را با ژل يا کرم پودر ماساژ آغشته کنيد.

ورزش صورت.
1- چشم ها را تا حد امکان باز کرده و بالا و پايين را نگاه کنيد اين عمل را ده بار تکرار کنيد.
2- دهان خود را به طرف چپ و راست حرکت داده سپس آنها را جمع کنيد و سعي نماييد که لب ها را به طرف بالا و پايين متمايل سازيد.
3- لبها را مانند اينکه بخواهيد سوت بزنيد جمع کرده و به حالت اول برگردانيد.
4- دهانتان را تا حد امکان باز کرده 5 ثانيه مکث کنيد.
5- مشتتان را به شقيقه بگذاريد و حدود 30 ثانيه صبر کنيد اما فشار ندهيد.
6- به کندي نفس بکشيد و سپس نفس را بيرون بدهيد.
7- گردنتان را به طرفين حرکت دهيد.
8- دندان هايتان را کليد کنيد و به هم فشار بدهيد البته نه تا حدي که دردآور باشد…... اين ورزش براي رفع خستگي عضلات صورت و گردن و تسريع جريان حرکت خون در رگها مي گردد و همين طور باعث ايجاد شادابي درصورت شده و به پوست آرامش مي دهد.

ماساژ بدن.
1- حرکات آرام بخش.
2- حرکات ماساژ به طور کلي جهت زيباي اندام و آرامش بخشيدن است و در اين موارد روش متخصصين تقريبا مشابه است ولي مواد مصرفي به هنگام ماساژ ممکن است که متفاوت باشد.

ماساژ دست و بازو.
1- ابتدا ماساژي نرم و نوازش گونه کار را آغاز مي کنيم.
2- دست و بازو را به صورت رفت و برگشت ماساژ مي دهيم.


تک فال

50cent
11-05-2009, 07:41 PM
هم دانشگاهی چه خبره این همه تاپیک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!