PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دانشگاهیان پیام نور برگزار می‌شود



sunyboy
11-04-2009, 12:33 PM
چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قر آن کریم دانشگاهیان پیام نور به میزبانی استان سمنان برگزار خواهد شد.


به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، رئیس پیام نور استان سمنان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که اگرقرآن تلاوت شده و مورد عمل قرار گیرد برکات همه جانبه آن به زودی ریشه همه نابسامانی‌ها را قطع خواهد کرد و کمال انسان تعالی می‌یابد هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را پیشبرد این هدف و ترغیب دانشجویان و بالابردن سطح فرهنگ قرآنی و باروری اندیشه‌های قرآنی دانشجویان، استادان هیئت علمی و کارکنان برشمرد.


فضل‌الله اسمعیلی افزود: این مسابقات همه ساله در دانشگاه پیام نور به میزبانی یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که امسال استان سمنان توفیق برگزاری چهاردهمین دوره این مسابقات را دارد.


و ی گفت: این مسابقات در ۳ بخش شفاهی، کتبی و عکاسی برگزار می‌شود که بخش شفاهی شامل ۳ مرحله مقدماتی که به طور همزمان در تمامی مراکز و واحدهای پیام نور در روز شنبه ۱۶ آبان برگزار شده و نفرات اول تا سوم هر بخش از مسابقات به مرحله بعدی راه می‌یابند.
مرحله نیمه نهایی (استانی) در شنبه ۳۰ آبان به صورت همزمان در مراکز استانی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور برگزار می‌شود و نفرات برتر هر بخش به مرحله نهایی راه می‌یابند.
مرحله نهایی (کشوری) در روز‌های ۱۷ لغایت ۱۹ آذر با حضور نفرات برگزیده کلیه استان‌ها در دانشگاه پیام نور استان سمنان برگزار خواهد شد.


رئیس پیام نور استان سمنان با تأکید بر این‌که شرط ورود به مرحله نهایی احراز ۷۵ امتیاز برای برادران و ۷۰ امتیاز برای خواهران است، افزود: مرحله کتبی مسابقات شامل ترجمه و تفسیر سوره مبارکه اسراء است که به طور همزمان در سراسر مراکز و واحدهای پیام نور در روز ۲۵ آبان برگزار می‌شود و به نفرات برگزیده این بخش جوایز و تندیس مسابقات در روز اختتامیه اهدا خواهد شد.


اسمعیلی مسابقات شفاهی را شامل بخش‌های قرائت کل قران کریم و ترتیل کل قرآن کریم و مسابقات حفظ قرآن را شامل حفظ ۵ جزء اول قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء اول قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء اول قرآن کریم،‌ حفظ ۲ جزء آخر قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم نام برد.


وی در پایان گفت: رشته عکاسی مربوط به عکس‌هایی با موضوعات قرآنی است که داوطلبان باید آثار خود را حداکثر تا ۲۰ آبان به دبیرخانه مسابقا ت ارسال کنند.