PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ASP.NET 2.0's Client Callback Feature



TAHA
09-30-2009, 07:24 AM
یکی از مواردی که در ASP.NET 2.0 بازنگری شده است ، ویژگی Client Callback می باشد. توسط این ویژگی می توان کدهای سمت سرور را بوسیله ی کدهای سمت کلاینت جاوا اسکریپت فراخوانی کرد بدون اینکه نیازی به post back کل صفحه باشد.
بدلیل ماهیت stateless پروتکل HTTP ، در هر زمانی که کاربر داده ای را نیاز دارد تا از سرور دریافت کند و یا کدی بر روی سرور اجرا گردد ، باید صفحه را در ابتدا ارسال نماید. در این حالت post-back ، رویدادگردان های سمت سرور فعال شده ، کدی را اجرا نموده و خروجی را جهت مشاهده ی کاربر ارسال می نمایند. این مدل در اکثر حالات بسیار خوب جوابگو است اما محدودیت هایی را نیز برای برنامه نویسان ASP.NET به همراه دارد. برای مثال وجود ViewState های پرحجم خصوصا برای کاربرانی که از اتصال های dial-up به اینترنت استفاده می کنند ، بسیار آزار دهنده خواهد بود. بنابراین امکان فراخوانی کدهای سمت سرور از کدهای سمت کلاینت ، خواسته ی بسیاری از برنامه نویس های ASP.NET بوده است و در نگارش جدید میسر شده است.
ایده ی فوق هم اکنون توسط اکتیوایکس XMLHTTP نیز قابل اجرا است و ویژگی اضافه شده به ASP.NET 2.0 در حقیقت استفاده از این شیء به شکل یک اینترفیس می باشد. برای مثال کنترل TreeView اضافه شده به ASP.NET 2.0 ، اینترفیس ذکر شده را پیاده سازی می کند.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

ماخذ:
http://www.dotnetjunkies.com/tutoria...0EECF13D7.dcik (http://www.dotnetjunkies.com/tutorial/E80EC96F-1C32-4855-85AE-9E30EECF13D7.dcik)