PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : روزي كه شيلر درگذشت، انديشمندي که گفت: خواست اكثريت نمي تواند حق را پايمال كند



Borna66
09-18-2009, 07:43 PM
روزي كه شيلر درگذشت، انديشمندي که گفت: خواست اكثريت نمي تواند حق را پايمال كند


http://pnu-club.com/imported/2009/09/3234.jpg


شيلر



فردريك شيلر مورخ، فيلسوف، نويسنده، نمايشنامه نگار و شاعر شهير آلمان و مردي كه از زيبايي ها و نكويي ها سخن گفته است نهم ماه مه سال 1805در 46 سالگي درگذشت.

شيلر تاريخ جنگهاي سي ساله (اروپا) را كه پر از پند و اندرز است در نوامبر 1793 منتشر كرد، كتابي كه گفته شده است كمك بسيار به اتحاد فعلي اروپاييان كرده است. كتاب «ماري استوارت» و داستان «مرد (درگذشت) و ناتمام ماند» نيز براي بشر امروز، از بي مقام و صاحب قدرت و از فقير تا دارا پند آموزند.

وي بدون اشاره مستقيم به كارهايي كه به نام انقلاب فرانسه صورت گرفته بود؛ در يك رساله، عدالت را از اراده اكثريت جدا كرد و تاكيد كرد كه صداي اكثريت دليل اثبات عدالت نيست، خواست اكثريت نمي تواند حقي را پايمال كند. قانون موضوعه بايد توسط يك هيات بي طرف (بدون داشتن حب و بغض) بررسي مجدد شود تا حق اقليت، حتي اگر اقليت، يك فرد باشد از دست نرود، عدالت يعني رعايت و حفظ حقوق افراد.