PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کشف ويرانه هاي يک معبد باستاني در ژاپن



Borna66
09-18-2009, 06:50 PM
کشف ويرانه هاي يک معبد باستاني در ژاپن




http://pnu-club.com/imported/mising.jpg



باستان‌شناسان ژاپني در محوطه آموزش يکي از دانشگاه‌هاي اين کشور در استان نارا موفق به کشف بقايايي از يک معبد باستاني با قدمتي نزديک به 1200 سال شدند.

اين ويرانه‌ها که به گفته باستان‌شناسان متعلق به معبد شين ياکوشيجي (shin-yakushiji) است در سال 962 ميلادي براي دومين و آخرين بار تخريب و ديگر بازسازي نشد.

فندانسيون اين معبد از شرق به غرب 54 متر و از شمال به جنوب 27 متر بوده و کارشناسان اندازه تقريبي آنرا، همانند بزرگترين بناي چوبي امروز، سالن بوداي بزرگ معبد تودابي در شهر نارا ژاپن، مي‌دانند.

طبق مدارک به جاي مانده اين معبد در سال 747 ميلادي توسط ملکه کوميو، به منظور شفاي همسرش امپراتور شومو ساخته و شامل يک سالن اصلي دو برج و سالن کنفرانس بوده است.

مجموعه اصلي اين معبد در سال 780 بر اثر آتش‌سوزي ويران اما از نو مرمت شد، ولي طوفان مهيب سال 962 باعث ويراني سالن اصلي آن و تخريب شدن هميشگي معبد شد.

اکتشافات اخير، سنگ‌هايي به قطر 50 سانتيمتر را مشخص کرد که به عقيده باستان‌شناسان پايه‌هاي ستون‌هايي است که در چهار گوشه معبد قرار گرفته بودند.