PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نگاهی به انوار عجایب فراعنه (2)



Borna66
09-18-2009, 05:51 PM
ویلهلم كونیگ باستان شناس المانی با مشاهده ی باطری های موجود به این نتیجه رسید كه در زمان های گذشته در میان مردم متمدن بین النهرین باطری و استفاده از نیروی الكتریكی كاربرد داشته است. البته به غیر از این نمونه، نمونه های دیگری از وسایل گالوانیزه شده نیز به دست امد كه با مشاهده ی ان ها بسیاری از دانشمندان و باستان شناسان به این نتیجه رسیدند كه تمامی ان ها مربوط به سیستم الكتریكی بوده و مردم گذشته موفق به كشف ان شده بودند. دكتر ویلهلم كونیگ برای اینكه از نتیجه ی انچه كه تصور كرده به یقین برسد، تصمیم گرفت باطری های كشف شده را به مورد ازمایش قرار دهد. از این رو در درون یكی از كوزه ها اسید سركه ریخت ودر میان فضایی كه مابین ورق های مسی و لوله ی اهنی وجود داشت، ولتاژ اندكی به مقدار نیم ولت را وارد كرد. همین ازمایش را با اسید لیمو و همچنین اب دریا انجام داد و به نتیجهای كه می خواست نایل امد.
بدین ترتیب مشخص گردید كه كوزه های سفالی به نوعی پیل الكتریكی بوده اند كه در قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. البته در حال حاظر چند نمونه ای از این كوزه ها در موزه ی بغداد نگهداری می گردد.
ناگفته نماند كه این كوزه ها به چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح مربوط می شود كه به تمدن پارت ها كه در ان منطقه زندگی میكردند، تعلق دارد.
در اواخر دهه ی هشتاد، نمونه های دیگری در عراق و در منطقه ی سلوكوسلار كه در كنار رود دجله واقع است، پیدا شد. در نزدیكی این منطقه مكان دیگری به نام غضیفون وجود دارد كه در همین ناحیه نیز كوزه هایی به دست امد كه مشابه پیل های الكتریكی یاد شده بودند. زمانی كه ازمایش كربن 14 بر روی این وسایل انجام گرفت، مشخص گردید كه كوزه ها به 2500 سال قبل ازمیلاد مسیح مربوط می گردد.
با این یافته ها چه نتیجه ای می توان گرفت؟ ایا غیر از اینكه ادمی در تحیر می ماند و تصور می كند كه انچه تاكنون اخذ كرده نادرست است، چیز دیگری به ذهنش خطور می كند. به عقیده ی دانشمندان، گویا مردمان گذشته با اتصال دادن این كوزه ها به یكدیگر با همان سیم های گالوانیزه شده قادر می شدند كه نیروی الكتریكی زیادی را بدست اورده و به كار بندند.
ایا تصور نمی كنید كه شاید نمونه ی همین پیل ها درمصر باستان نیز كاربرد داشته است؟ ایا باور نمی كنید كه انسان های مصری برای ساختن درون اهرام از این نیرو استفاده كرده و كارشان را به سهولت انجام داده اند؟ اگر غیر از این است، پس چه توضیحی در رابطه با ساختار اهرام و درون ان می توانید داشته باشید؟ من با اطمینان كامل اعتقاد داشته و ادعا میكنم كه مردم مصر باستان از نمونه هایی مشابه انچه كه پارت ها در گذشته استفاده می كردند مورد بهره برداری قرار داده و توانسته اند درون اهرام را روشن ساخته و به كارهای ساختمانی خودشان برسند. زیرا در روی دیوارهای درونی اهرام مصر اشكال و تصاویری وجود دارد كه دقیقا با انچه كه در بغداد دیده ام شباهت هایی داشته و همچنین تصاویری عجیب را ترسیم نموده اند كه به غیر از جریان ارتباطی الكتریكی چیز دیگری نمی تواند باشد.
جالب اینكه دردرون این نوع پیل ها كه بر روی دیوار ترسیم نموده اند، گاهی اب ریخته و زمانی شراب در درون ان پر نموده اند كه در تصاویر به خوبی قابل رویت می باشند. ظروفی كه در روی تصاویر دیده می شود از نوع ظروفی متفاوت از انچه مورد استفاده ی مصریان بود، می باشد و حتی از نمونه ظروف مورد استفاده ی فراعنه نیز نمی باشند. در برخی از تصاویر دیده می شود كه چندین ظرف و یا كوزه و یا تشتی بزرگ در كنار یكدیگر قرار داده شده و به وسیله ی سیمی به همدیگر اتصال یافته اند. این تصاویر دقیقا مشابه همان تصاویری است كه در بغداد و یا جاهای دیگری از مصر وجود دارد. انچه كه بیشتر ذهن مرا در این تصاویر به خود مشغول داشته است اینكه، ظروف به كاربرده شده در مصر و عراق غالبا به شكل زیگزاگ گونه در كنار هم نهاده شده اند و در كنار ظرف بزرگی كه دیگر ظروف به ان متصل هستند فردی ایستاده در حال ریختن اب و یا شراب به درون همان ظرف بزرگ است. مشخص می گردد كه صنعتگران و هنرمندان و عالمان گذشته در مصر راه تولید برق را یافته و چگونگی رفع نوسانات برق را نیز با ریزش مداوم اب و یا چیزهای دیگر را دانسته بوده اند.
ناگفته نماند كه پیدا شدن تارهای مسی در بغداد و در برخی از نقاط داخل اهرام نشان می دهد كه در این مناطق از سیم های مسی استفاده میشده است. به طوری كه در مزار فرعون توتانكامون كه در جلگه ی پادشاهان واقع است تارهای مسی زیادی به دست امد كه كاملا ایزوله شده بودند. در دیوار های داخل هرم نیز برخی از اشكال وجود دارند كه در ان ها مارهای كبرایی به چشم می خورند كه ان ها نیز به مانند تمثیلی از تارهای سیمی به جاهای دیگری متصل شده و جریان الكتریكی را انتقال میدهند.
برخی از دانشمندان عقیده بر این دارند كه علایم یاد شده و وجود مار كبرا در دیوارهای اهرام نشانگر ان است كه فرعونیان قدرت و حاكمیت خودشان را به ثبوت می رسانده اند. اما نكته ی حائز اهمیت اینجاست كه انان برای چه قدرت خود را با مار نشان می داده اند؟