PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اکتشافات باستان شناسي سراسر جهان به نمايش گذاشته مي شود



Borna66
09-18-2009, 03:18 PM
موزه ي باستان شناسي و انسان شناسي پنسيلوانيا، با ساختماني زيبا و قابل ستايش که گستره ي وسيعي از دست ساخته هاي آسيا،‌ خاورميانه، ‌درياي مديترانه، آفريقا و آمريکا است از روز سه شنبه گشايش مي يابد.

به گزارش ميراث آريا(chtn)، اين موزه با نمايش اطلاعات دست سازه هاي سراسر جهان، به بازديدکنندگان کمک مي کند، شباهت ها و تفاوت هاي فرهنگ هاي باستاني که تنها از طريق خواندن کتاب کسب مي شوند را بررسي کنند.

به محض ورود به موزه، بازديدکنندگان با مجسمه ي ابوالهولي از جنس گرانيت مواجه مي شوند که سومين ابوالهول بزرگ جهان است و 13 تن وزن دارد.

دو طبقه ي اين موزه مملو از صنايع مصري است، از ستون هاي پر ابهتي که زماني متعلق به يک کاخ سلطنتي بودند تا شانه ها و قلم‌مو ها و بدن هاي موميايي شده، که همه تلفيقي از مصر امروزي و سلطنتي هستند.

با قدم زدن در طول موزه يا حتي چند گالري مي توان تابوت ها و مراسم تدفين را در سه تمدن متفاوت مقايسه کرد و توسط ديگر دست سازه هاي مذهبي با آداب و رسوم مختلف آسيا آشناشد.

گالري ديگر ،‌گالري بوداست که شامل رونوشتي از معبد بودايي تبت و نموداري از آئين بودا در آسيا است.

گستردگي گنبدهاي چيني نيز، معماري مجلل موزه را با نمايشي از فرهنگ و رنگ هاي چيني کامل مي کند