PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اتریش



Borna66
09-15-2009, 07:58 PM
اتریش كشوری است واقع در اروپای مركزی و محصور در خشكی. رشته كوههای آلپ كه از شرق به غرب در این كشور امتداد دارند، بیش از75درصد خاك این سرزمین را در بر گرفته اند. بیشتر اراضی قابل كشت اتریش، در نواحی كم ارتفاع شمال و شمال شرقی واقع شده و بیش از ...



http://pnu-club.com/imported/mising.jpg اتريش
اتریش كشوری است واقع در اروپای مركزی و محصور در خشكی. رشته كوههای آلپ كه از شرق به غرب در این كشور امتداد دارند، بیش از75درصد خاك این سرزمین را در بر گرفته اند. بیشتر اراضی قابل كشت اتریش، در نواحی كم ارتفاع شمال و شمال شرقی واقع شده و بیش از نیمی از آنها، به درختكاری و كشت علوفه اختصاص دارند. صادرات اتریش از محصولات صنایع سنگین، به ویژه، فولاد- آهن - وسایل نقلیه و صنایع شیمیایی تشكیل شده است. نیروگاه های آبی در این كشور، بیش از 70درصد نیازهای انرژی مردم را تأمین می كنند. توریسم و جنگلداری، در اقتصاد اتریش، نقش مهمی را ایفا می كنند.
پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.
اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است. نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است. در ایران دوره قاجار نام این کشور را نمسه می‌گفتند که از نام روسی آن گرفته شده است و از راه عربی و احتمالاً ترکی عثمانی(استانبولي)به فارسی وارد شده است.
اقتصاد

اتریش با وجود این که حدود 90% از نیاز غذاییاش را خودتولید میکند، فقط 8% نیروی کار را در بخش کشاورزی دارد. زمین قابل کشت شرق کشوردارای خاک حاصلخیزی است که محصول خوبی ازغلاتوانگورتولیدمیکند.
تولید لبنیات درمراتع شرق و کوههای آلپ اقلام صادراتی مهمی را تشکیل میدهد. تکیه گاه اصلی اقتصادصنایع تولیدی میدهد.
تکیه گاه اصلی اقتصاد صنایع تولیدی است که شاملماشینآلات و لوازم ترابری، محصولاتآهنوفولاد،فرآورده های نفتی،سیمانوکاغذاست. منابع طبیعیمتشکل است ازسنگ آهن و منیزیت، و همچنین امکان بالقوه تولید نیروی هیدروالکتریک و مهم ترینجنگلهای اروپای مرکزی نیز ر اتریش واقع میباشد.
کوههای آلپ هم در تابستان و همدر زمستان بازدیدکنندگان را به خود جلب میکند وتوریسمسهم مهمی از درآمد ارز خارجی را بهخود اختصاص میدهد.
اتریش به حفظ روابط اقتصادی با کشورهای اروپای مرکزی کهزمانی جزو امپراتوری هاپسبورگ بودند میپردازند.
اتريش در ميان كشورهاي جهان از جهت درآمد توريستي به ميزان هر نفر در سطح بين الملي مقام اول را دارد و مقام دوم را در جهان از ميان كشورهاي توريستي دارا مي باشد و نيز رتبه دهم در سطح بين المللي از لحاظ گردشگري را به خود اختصاص داده است و يا مي دانستيد كه درآمد حاصل از گردشگري باعث ايجاد محيط كار براي هر يك نفر از ميان پنج نفر مي باشد. پايه و اساس اين درآمد، تحصيل در اين زمينه مي باشد.
در سال هاي گذشته اتريش به كشوري خوش ذائقه تبديل شده است. كشاورزان، تاكستان داران و رستوران داران بلندپرواز اتريشي مجددا روي پاي خود ايستاده و به تكامل رسيده اند. از محصولات ارزشمندي كه در مناطق مختلف اين كشور توليد مي شوند، خوراك ها و نوشيدني هاي مرغوبي براي دائقه هاي مشكل پسند تهيه مي شوند.

آب وهوا
اتريش در منطقه معتدل و مسير آب و هوائي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير ميپذيرد،قرار گرفته. هر فصل سال نمايشگر دما و آب وهواي مخصوص همان فصل ميباشد.
آب و هواي اتريش قاره اي بوده كه از آب و هواي قسمت جنوبي اروپاي شرقي كه از دنا تا تأيز كشيده شده ، تأثير ميپذيرد. در اين منطقه بارش اندك ، تابستانها گرم و زمستان سرد معتدل ميباشد. در مناطق كوهستاني آب و هواي پر بارش كوههاي آلپ به چشم ميخورد. زمستان در اين مناطق طولاني ميباشد. در مابقي استانها آب و هواي مخصوص اروپا ( آب و هواي ميان دريا و قاره اي) ديده ميشود كه آب و هواي متأثر از آتلانتيك در جنوب و قاره اي جنوب شرقي را نيز در بر ميگيرد
تاريخ
پیش از سده‌های میانه، رومیان، اتریش کنونی را نوریکوم می‌نامیدند. نام اتریش از دوره شارلمانی باقی ماند. اتریش تا سالیان درازی هویت سیاسی مستقلی نداشت و در سده‌های میانه بخشی از شاهنشاهی روم بشمار می‌آمد. در پایان سدهٔ ۱۳ رودلف هاپسبورگ بر اتریش کنونی چیره شد و خاندان هاپسبورگ از آن به بعد تا قرن بیستم میلادی بر اتریش حکومت کردند. بعد از فروپاشی شاهنشاهی روم در سال 1806، امپراتوری اتریش تشکیل شد. در 1867 امپراتوری دوگانه اتریش-هنگری (اتریش-مجار) شکل گرفت که بعد از شکست نیروهای مرکزی در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد. در 1933 انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایشات فاشیستی برپا کرد. در 1938 هیتلر کشور اتریش را به آلمان منضم کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی اتریش به اشغال متفقین درآمد و از 1955 به صورت جمهوری فعلی درآمد .

Borna66
09-15-2009, 07:59 PM
http://pnu-club.com/imported/2009/09/113.gif

حكومت : جمهوری فدرال

مساحت : 83855 كیلو مترمربع

جمعیت : 8,184,691 (July 2005 est.) نفر

رشدسالانه جمعیت : 1/0 درصد

پایتخت : وین

زبان : آلمانی

دین : مسیحی

واحد پول : شلینگ


اتریش كشوری است واقع در اروپای مركزی و محصور در خشكی. رشته كوههای آلپ كه از شرق به غرب در این كشور امتداد دارند، بیش از75درصد خاك این سرزمین را در بر گرفته اند. بیشتر اراضی قابل كشت اتریش، در نواحی كم ارتفاع شمال و شمال شرقی واقع شده و بیش از نیمی از آنها، به درختكاری و كشت علوفه اختصاص دارند. صادرات اتریش از محصولات صنایع سنگین، به ویژه، فولاد- آهن - وسایل نقلیه و صنایع شیمیایی تشكیل شده است. نیروگاه های آبی در این كشور، بیش از 70درصد نیازهای انرژی مردم را تأمین می كنند. توریسم و جنگلداری، در اقتصاد اتریش، نقش مهمی را ایفا می كنند

لينكهاي مفيد




سفارت جمهوری اسلامی ايران (http://www.iran.embassy.at/?Kish%20Trade%20Promotion%20Center=kishtpc.com)

رئيس جمهور فدرال (http://www.hofburg.at/)
خدمات اطلاع رسانی سلامتی و بهداشت (http://www.bmgf.gv.at/)

وزارت کشاورزی و جنگل داری (http://www.lebensministerium.at/en)

وزارت امور اقتصادی (http://www.bmwa.gv.at/EN/default.htm)

وزارت دفاع (http://www.bmlv.gv.at/english/index.htm)

وزارت کار (http://www.bmwa.gv.at/EN/default.htm)

وزارت دارائی (http://english.bmf.gv.at/)

وزارت امور خارجه (http://www.bmaa.gv.at/)

وزارت امور داخلی (http://www.bmi.gv.at/)

وزرات محيط زيست (http://umwelt.lebensministerium.at/en/)
و (http://www.bmbwk.gv.at/)زارت آموزش، علوم و فرهنگ فدرال (http://www.bmbwk.gv.at/fremdsprachig/index.xml)
اتاق بازرگانی اتريش
مجمع نمايندگان بازرگانی اتريش (http://www.commercial-agent.at/index.phtml?en=en)

600000شركت در 35 كشور اروپايي (http://www.europages.com/)

کتاب زرد اتريش (http://www.gelbeseiten.at/)
کتاب زرد ( آلمانی و انگليسی ) (http://www.superpages.at/)
اطلاعات مشاغل و ارتباط بين المللی با اتريش (http://www.austriantrade.org/)
www.austria-export.at (http://www.austria-export.at/0_ae/default.asp)

صادرات اتريش (http://www.austria-export.at/0_export/defeng.htm)
چگونه در اتريش کار کنيم ؟
آمار اتريش (http://www.statistik.at/index_englisch.shtml)
خدمات اطلاع رسانی حمل و نقل (http://www.bmv.at/)
بانک مرکزی اتريش
نمايشگاه Graz (http://www.messe-graz.at/)
نمايشگاه (http://www.interalpin.at/)Innsbruck (http://www.interalpin.at/)
نمايشگاه Leoben (http://www.orion-messen.at/)


__________________

Borna66
09-15-2009, 07:59 PM
گذری بر تاريخ اتریش

سرزمين فعلي اتريش از قرن چهارم پيش از ميلاد مسكن قوم سلت بوده است. در همان قرن اين سرزمين بدست روميها افتاد و طي قرنها مركز تاخت و تازمهاجمان گرديد.در قرن هشتم ميلادي در سال 788، شارلماني امپراطور معروف اروپا آن را گرفت و در قسمتهايي از آن ايالتي مرزي بنام قلمرو شرقي (اوستررايش، نام محلي اتريش) تأسيس كرد. پس از آن مدتي بدست مجارها افتاد و سپس در سال 955 ميلادي اتوي اول پادشاه باوير آن را به خاك خود ملحق كرد. اتريش دوبار در سالهاي 976 و 1156 بدست خاندان بابنبرگ افتاد (ابن خالدان بر روي هم 285 سال بر اتريش حكومت كردند) كه در اولي مرزبان نشين و در دومي دوك نشين بود. در سال 1251 اتوكا دوم پادشاه بوهم آن را تسخير نمود ولي وي در سال 1276 مجبور شد كه نواحي بزرگتر از اتريش را به رودولف هاپسبورگ اول واگذار كند.
اتريش از سال 1453 عنوان مهيندوك نشين پيدا كرد. از سال 1438 كه آلبرشت دوم فرمانرواي اتريش، امپراطوري مقدس روم نيز شد. اتريش نيز قسمتي عليهده بر آن امپراطوري شد. خاندان هاپسبورگ تا سال 1806 بر امپراطوري مقدس روم فرمانروايي داشت . پس از مرگ آلبرشت، دوكي اتريش به لاديسلاوس پنجم رسيد. ولي در سال 1463 فردريك سوم امپراطور امپراطوري مقدس روم و آلمان آنزمان، خود به دوكي اتريش نيز دست يافت. در زمان حكومت وي تركان و مجارها به اتريش حملاتي كردند. در سال 1493 با مرگ فردريك، پسرش هاكسيميليان اول به حكومت اتريش رسيد. در زمان وي اتريش در اروپا اهميت فراوان يافت.در تمام مدت قرن شانزدهم اتريش سدي در مقابل تهاجم تركها به اروپا بود. از اوايل قرن هفدهم ، اصلاح ديني باعث كشمكشهايي بين كاتوليكها و پروتستانهاي تبعه اتريش (همراه با ساير قسمتهاي اروپا) شد كه از سال 1618 زنگ جنگ به خود گرفت و تا سال 1648 بمدت 30 سال بطور انجاميد. آغاز اين جنگ از شهرپراگ ـدر چكسلواكي) بود. از اواسط قرن هجدهم تا اوايل قرن نوزدهم فرمانروايان اتريش مخصوصاٌ ماري ترزو ژوزف دوم به تحكيم قدرت داخلي و توسعه طلبي در لهستان و بالكان پرداختند. در جنگهاي اروپايي انقلاب فرانسه و در جنگهاي ناپلئون، اتريش از فرانسه چندين بار شكست خورد. با اين وصف پس از كنگره وين (1815) ، اتريش عهده دار نقش مهمي در سياست اروپا شد. پس از سال 1815 و حاكميت مجدد اتريش، اين كشور شامل نواحي قسمت اعظم اتريش فعلي، قسمتهاي شمال شرقي ايتاليا و شمال و شمال شرقي فعلي و نواحي وسيع ديگري بود. دراين زمان در قسمت اعظم اروپا حكومتهاي استبدادي بر سركار بود و مترنيخ صدراعظم وقت كشورنيز پيرواين شيوه بود، ولي انقلابات سال 1848وضع حكومتي وي را متزلزل كرد. اين قيامها بخصوص در نواحي شرقي كشور روي داد كه بشدت سركوب شدند. در سال 1859 در جنگ با ساردني، ناحيه لومباردي در شمال غربي ايتالياي فعلي از دست اتريش خارج شده در اواسط سال 1866 جنگي ميان اتريش و متحدانش با پروس و ايتاليا در گرفت. اين جنگ را بيسمارك صدراعظم پروس براي از بين بردن نفوذ اتريش در دوك نشينها و ايالات آلمان آغاز نموده و اختلاف اتريش و پروس را بر سر اداره كردن شلسويگ – هولشتاين بهانه كرد. در اين جنگها پروس چنان شكستي به اتريش وارد كرد كه تا آنزمان در تاريخ بي سابقه بود. طبق عهدنامه صلح كه در 23 اوت سال 1866، در شهر پراگ منعقد شد اتريش ناگزير شد ناحيه ونيز را به ايتاليا واگذار كند ولي پروس بجز قطع نفوذ اتريش در امور داخلي آلمان چيز بيشتري مطالبه نكرد. در سال 1867 بر اثر فشار مجارها، در وضع امپراطوري تغييراتي صورت داده شد و اتريش با مجارستان (هنگري)، پادشاهي دوگانه اتريش – هنگري را تأسيس كردند كه تحت فرمانروايي خاندان هاپسبورگ بود و در نتيجه اسلاها تحت فرمان آلمانها و مجارها در آمدند.اين امپراطوري عظيم و مقتدر سپس به گسترش نفوذ خود در بالكان پرداخت و قسمتهاي بزرگ و مهمي از آن را تصرف نمود در سال 1914 كه آغاز جنگ جهاني اول بود اتريش نقش بزرگي در آن داشت. بهانه اي كه باعث برافروختن آتش جنگ شد قتل فرانتس فرديناند وليعهد اتريش در سفري كه به صربستان (يوگسلاوي) داشت بود. وي بدست يك دانشجوي صربي بنام پرنزيپ ترور شد. دولت اتريش پس از اين واقعه خواستار اعزام نمايندگاني براي تحقيق شد ولي با مخالفت صربستان، اتريش در بيست و هشتم ژوئيه سال 1914 به آن كشور اعلان جنگ داد. با شروع جنگ روسيه به نيروهاي خود آماده باش داد و در پي آن آلمان به حمايت از اتريش وارد جنگ شد. در سالهاي اوليه پيروزي بيشتر با متحدين (اتريش، آلمان، عثماني ، بلغارستان) بود ولي سرانجام شكستها آغاز گرديد. در اواخر سال 1918 اتريش شكست نهايي را پذيرا گرديد و در 10 سپتامبر 1919 با متفقين پيمان صلح سن ژرمن را امضاء نمود. در پايان جنگ و نتايج آن امپراطوري دوگانه اتريش – هنگري ه سه كشور اتريش، مجارستان و چكسلواكي تجزيه شد و همچين قسمتهايي از آن به كشورهاي ايتاليا، يوگسلاوي، روسيه ، لهستان و روماني تعلق گرفت. در آنزمان اتريش داراي 8 ميليون نفر جمعيت بود كه 2 ميليون آنها در وين سكونت داشتند.در سال 1918 امپراطور كارل فرانتس ژوزف مجلس مؤسسان را در كشور تشكيل داده و آن مجلس نيز اتريش را جزئي از آلمان بزرگ بزرگ قرار داد ولي اين عمل با انعقاد قرارداد سن ژرمن ملغي شد و كشور به جمهوري تبديل شد. در سالهاي اوليه پس از جنگ تورم و بحران شديد مالي اتريش را فرا گرفته بود. در بين دو جنگ جهاني جو سياسي اتريش نيز آشفته بود و كشمشكهايي ميان دو حزب سوسيال مسيحي و سوسيال دمكرات وجود داشت و ديكتاتوري بر كشور حاكم بود. در سال 1932 انگلبرت دولفوس به صدراعظمي اتريش انتخاب شد. او بر ضد نازيها عمل ميكرد و بشدت طرفداران آنها را در كشور سركوب مينمود كه اين عمل او سرانجام موجب ترور وي توسط نازيها در سال 1934 گرديد و وضع سياسي كشور آشفته تر شد.در سال 1938 همزمان با اوج پيشرفت هيتلر و نازيسم در آلمان، نازيها اتريش را تحت اشغال خود درآورده و تا پايان جنگ دوم اين الحاق وجود داشت. درسال 1945 اتريش بوسيله متفقين تسخير شد و بارديگر داراي حكومت جمهوري شد و به پنج منطقه تقسيم گرديد. نواحي فور آرلبرگ و تيرول به تصرف فرانسه، زالتسبورگ و قسمت غربي اتريش عليا تحت اشغال امريكا، قسمت شرقي اتريش عليا، اتريش سفلي و بورگنلاند تحت تصرف شوروي و كارنتينيا و ايستريا به تصرف انگلستان درآمدند.درضمن شهروين تحت اداره مشترك چهاردولت اصلي متفق قرار گرفت.در سال 1946 دولت اتريش به رسميت شناخته شد ولي بعلت اختلافات اساسي بين روسيه و ساير متفقين، انعقاد پيمان صلح تا سال 1955 به تأخير افتاد. در اكتبر همان سال نيروهاي خارجي از اتريش خارج شدند و در اتريش حكومت جمهوري متكي به آزادي احزاب بوجود آمد. در سال 1969 برونو كرايسكي به صدارت اعظمي كشور انتخاب شد و اين انتخابات در سالهاي 1975 و 1980 نيز تكرار گرديد.درسال 1975،هنگاميكه كنفرانس وزراي نفت كشورهاي اوپك در وين تشكيل شده بود، موردهجوم و به گروگان گرفته شدن اين وزراء توسط مردان مسلحي قرار گرفتند اين مردان وزراء را با هواپيما به الجزاير برده و پس از اجابت تقاضاهايشان آنان را آزاد نمودند.

Borna66
09-15-2009, 07:59 PM
دیدنی های وین در تور اتریش



http://pnu-club.com/imported/mising.jpg http://pnu-club.com/imported/mising.jpg http://pnu-club.com/imported/mising.jpg


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
وین بی تردید یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. بی دلیل نیست دفتر سفردیتا هیچ وقت از این شهر دل نمی کند و اول یا آخر سفر حتماً سری به آن می زند
وقتی وارد وین می شوید یک چیز نظر شما را جلب می کند. چیزی که در دیگر شهرهای اروپایی کمتر دیده می شود. تظاهر هنر به ویژه موسیقی در جای جای این شهر موج می زند. نماد موسیقی در این شهر یکی از بزرگترین موسیقی دانان بشر آمادئوس موزارت است. درو دیوار شهر از موزارت پر است. روی هر دیواری پشت ویترین هر مغازه ای و همه جا شما موزارت را می بینید

سفردیتا در برنامه تورهای خود دیدنی های شهر وین را به مسافران نشان می دهد.
دیدنی های وین در تورهای یادمان به شرح زیر است
شهرک سازمان ملل – کلیسای سوخته (سان استفان) – باغ و کاخ سلطنتی شون برون – برج و رودخانه دانوب – شهربازی و چرخ و فلک تاریخی – اپرای وین – مجموعه موزه ها – مراکز خرید و .....

سفر به اروپا را با تورهای یادمان تجربه کنید