PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جاذبه‌های شهری دبی



Borna66
09-15-2009, 07:49 PM
جاذبه‌های شهری


برج‌العرب
برج دبی
جزیره های نخلی
جزیره جهان
مال امارات(پیست اسکی برف)
صحراهای رمل
مراکز خرید
منتجع المها.
فندق باب الشمس.

مناطق گوناگون

http://pnu-club.com/imported/2009/09/2054.jpg
قلعه دبــى ــ موزه ملى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2055.jpg
قلعه حـتا ــ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2056.jpg
برج ساعت ــ دبى ــ ديره


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2057.jpg
شاه راه شيخ زايد ــ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2058.jpg
مسجد ــ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2059.jpg
خور دبى ــ دبى



منطقهٔ صنعتی دبی جبل علی نام دارد که از کشورهای زیادی از جمله چین و تایوان و تایلند در آن برای تولید به عنوان منطقهٔ کاملاً آزاد در آن جمع شده‌اند.
منطقهٔ آموزشی دبی در غرب و دورترین نقطهٔ بر دبی قرار دارد.اسم این شهر «شهرک دانش» است. همین طور دبی دارای دانشگاه نسبتاً معروفی به اسم دانشگاه امریکایی است که در نزدیکی شهر دانش قرار دارد.
شهر اینترنتی و شهر رسانه هم در انتهای خیابان ساحلی جُمیرا و پس از عبور از برج عرب قرار گرفته‌اند.
بستکیه. یکی ازمناطق مهم و تاریخی این شهر است.
بزرگ‌ترین مرکز خرید دنباله دار دبی به نام مرکز تجاری تفریحی دبی می باشد. همچنین ساختمان دیگری که برنامه ریزی شده تا دبی را به یک منطقه مرکزی تجاری تبدیل کند، خلیج تجاری است. جایی که زمانیکه تمام شود، حدود 500 آسمان خراش را در حوالی منطقه الحاقی دست ساز Dubai Greek به نمایش می گذارد.
بر دبی:

بر دبی توسط پیش آمدگی خلیج فارس به داخل خشکی که مشابه رودخانه‌است و خور نامیده می‌شود به دو قسمت تقسیم شده‌است، قسمت غربی این تقسیم که قسمت قدیمی تر شهر است بر دوبی نامیده می‌شود، اما قسمت شرقی آن بر دیره نامیده می‌شود.

خور.
شندغه.
جمیرا.
العویر.
الخوانیج.
اللهباب.
القوز.
الراشدیة.
ند الشبا.
حتا.
مرغم.
مرقب.
رویه.
القصیص.
جبل علی.
خورغناضه.
ام السقیم.
اللسیلی.
مردف.
الورقاء.

Borna66
09-15-2009, 07:49 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
هتل برج‌العرب.


برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.
رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند.
صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می‌دهند.
هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.


فضای خارجی

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
برج‌العرب و هیلتون جمیرا


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
نمایی از لابی و فضای داخلی برج العرب


این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌است. در فضای بین بالها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنهٔ سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالیکه شیشه شفاف جلو، مقددار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود. تقریباً بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتربی نظیر توسط یک پایه نصب شده‌است. این باند فرود هلیکوپتر چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده‌است: گلف باز مشهور تیگر وودز(به انگلیسی: tiger woods) چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد. در فوریه سال ۲۰۰۵ تنیس بازان حرفه‌ای راجر فدرر(به انگلیسی: Roger Federer) و آندره آغاسی (به انگلیسی: Andre Aghassi) یک بازی را درارتفاع ۲۱۱ متری انجام دادند که این باند فرود به صورت موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود. این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ای ندارد.

فضای داخلی

لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان است. زیرا در ارتفاع ۱۸۰ متری واقع شده. آتریوم بیش از یک سوم فضای داخل هتل را در برمی گیرد. درحالیکه معماری بیرونی هتل یک معماری کاملاً مدرن است، اما معماری داخلی هتل ترکیبی از سبک شرقی و غربی بصورت بسیار لوکس می‌باشد. در لابی نیم طبقه، یک فواره، یک ستاره سه بعدی اسلامی را بوجود می‌آورد. با وجود اندازه بزرگ برج العرب، تنها ۲۸ طبقه دوبل با ۲۰۲ سوییت دارد. کوچک‌ترین سوئیت ۱۶۹ متر مربع و بزرگ‌ترین آن ۷۸۰ متر مربع می‌باشد. قیمت هر سوئیت، از ۱۰۰۰ دلار(هر شب) تا ۱۵ هزار دلار متغیر است و سوئیت سلطنتی گرانترین آن است، که شبی ۲۸ هزار دلار می‌باشد. ستونهای سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگهای کار شده بر روی نرده‌ها تأثیر هنر کلاسیک را بر روی طراحی داخلی هتل نشان می‌دهد. حمامهای SPA مانند با موزائیک‌های کف و دیوار با شکلهای هندسی عربی، که در تمام ساختمان یافت می‌شود، قابل توجه‌است.

رستورانها و امکانات

یکی از رستورانها به نام المنتها است، که در ارتفاع ۲۰۰ متری واقع شده و منظره‌ای از دبی را به نمایش می‌گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می‌شود و توسط یک آسانسور شیشه‌ای دسترسی به آن ممکن می‌باشد. رستوران دیگر المهارا (به معنی صدف) می‌باشد که دسترسی به آن توسط یک زیر دریایی شبیه سازی شده امکان پذیر است و آکواریوم‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم‌ها دربرگیرنده بیش از یک میلیون لیتر آب است. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تأثیر بزرگ نمایی حدود ۱۸ cm ضخامت دارد. این رستوران در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد. این هتل دارای ۶۰ طبقه‌است و معمار آن اتکینز خاورمیانه (به انگلیسی: Atkins Middle East) می‌باشد. ستون بندی این هتل تا ۴۰ متر زیر دریا می‌باشد. برج العرب بلندتر از برج ایفل است [نیازمند منبع] و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است. [نیازمند منبع] تمام پرده‌ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می‌افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می‌تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هر سوئیت یک لب تاپ، اسکنرو پرینتر مخصوص به خود را دارد.

نماد دوبی

برج‌ العرب برای مدتی نماد دوبی بود و هنوز می‌توان اثر آن را در پلاک‌های قدیم امارت دوبی دید. اما پس از مدتی دوبی نماد خود را از برج العرب تغییر داد. تعداد بسیاری معتقد هستند این تغییر به دلیل شکل برج العرب است، زیرا در صورتی که به برج العرب را از پشت نگاه کنید، آن را شبیه یک صلیب می‌بینید.

Borna66
09-15-2009, 07:49 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
برج دبی در حال ساخت


برج دُبی آسمانخراشی است که اکنون در حال ساخت در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی است. در پایان سال ۲۰۰۸ که این برج تکمیل شود، عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
این برج دارای بیش از ۱۶۰ طبقه خواهد بود، و تقریباً ۸۰۸ متر ارتفاع خواهد داشت و پس از اتمام احداث ساختمان در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۸ بلندترین برج جهان خواهد بود. هرچند اکنون برج دیگری با نام البرج در منطقهٔ جبل‌علی دبی در مراحل اولیه ساخت است که ۱۲۰۰ متر طول خواهد داشت و رکورد ارتفاع برج دبی را خواهد شکست.
برج دبی احتمالاً در سپتامبر ۲۰۰۹ به روی عموم گشوده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که برج دبی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر دبی تبدیل گردد. این برج در خیابان شیخ‌ زاید در بر دبی ساخته می‌شود و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری، اداری می باشد. بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌است.

Borna66
09-15-2009, 07:49 PM
http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
سه جزیره نخلی دبی


جزیرهٔ نخل یک منطقه تفریحی است که در حال ساخت می‌باشد.


جزیره نخلی جمیرا

جزیرهٔ جمیرا یکی از پروژه‌های سه گانهٔ ساخت سه جزیره به نامهای جمیرا، دیرا و جبل علی می‌باشد. این جزیره در آبهای خلیج فارس قرار دارد و دربارهٔ آن اینگونه گفته شده که از ماه قابل رویت است. این جزیرهٔ انسان ساخت به شکل نخل است و دارای ۱۷ شاخهٔ عظیم که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده می‌باشد. زمانی که این منطقه تفریحی کامل شود، دارای ۲۰۰۰ ویلا، ۴۰ هتل لوکس، مراکز خرید، سینما و امکانات دیگر خواهد بود. برای به سطح آب رساندن این سازه، بسیار بیشتر از ۵۰ میلیون متر مکعب خاک مورد نیاز است. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۰۸ به پایان برسد. این جزیره در زمان اتمام پذیرای ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر خواهد بود. مساحت این جزیره ۵ در ۵ کیلومتر است. جمیرا بزرگ‌ترین جزیرهٔ انسان ساخت است و حدودا ۴۰ هزار کارگر درگیر ساخت آن بوده‌اند. در جزیره یک مونوریل با ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزیره ساخته خواهد شد.

جزیره نخل دیرا

این جزیره ساخت آن از سال ۲۰۰۴ آغار شده و تا ۲۰۱۵ ادامه دارد. این جزیره نخل مانند دارای ۴۱ شاخه می‌باشد و مساحتی بیش از پاریس را در بر می‌گیرد و به بیش از یک بیلیون متر مکعب شن و سنگ نیاز دارد. این جزیره مساحتی به طول ۱۴ و عرض ۸٫۵ کیلومتر را دربرمی گیرد. و ۸۰ کیلومتر مربع مساحت کل آن است. این جزیره در برگیرندهٔ تفرجگاهها، مناطق مسکونی، مراکز خرید، امکانات ورزشی و کلوب‌ها می‌باشد. مناطق مسکونی بر روی شاخه‌ها قرار دارد.

جزیره جبل علی

ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۰۸ به پایان برسد. این جزیره ۵۰٪ از جمیرا بزرگ‌تر است و شامل ۶ مرکز تفریحی ، یک پارک آبی، دهکده دریا و موج شکن‌ها می‌باشد.
این سه جزیره خط ساحلی دبی را ۱۲۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. جزایر سه گانهٔ نخل اینگونه نیز نامیده شده‌اند: هشتمین عجایب جهان.

Borna66
09-15-2009, 07:50 PM
جهان (مجمع الجزایر)




http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
لوگوی جزیره جهان


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg
جزیره جهان


جزیره جهان از ۳۰۰ جزیره دست ساز به شکل نقشه جهان ساخته شده. و آنقدر بزرگ است که از فضا قابل رویت است. این جزیره زاییده فکر شیخ محمد بن راشد آلمکتوم، حکمران دوبی می‌باشد. اندازه هر جزیره از ۲۳۰۰۰ متر مربع تا ۸۴۰۰۰ متر مربع متفاوت است و ارتفاع آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر از سطح دریاست. مساحت آن ۹ کیلومتر طول در ۶ کیلومتر عرض می‌باشد و توسط یک موج شکن بیضوی شکل احاطه شده‌است. مسافت بین جزایر توسط قایق یا هلیکوپتر طی می‌شود. قیمت هر جزیره از ۱۵ میلیون دلار تا ۴۵ میلیون دلار متفاوت است. لایروبی از سال ۲۰۰۴ آغاز شده‌است و تا سال ۲۰۰۷م ۹۰٪ آن تکمیل خواهد شد. این جزیره در ۴ کیلومتری ساحل منطقهٔ جمیرا واقع شده و نزدیک جزیره نخلی جمیرا می‌باشد.

Borna66
09-15-2009, 07:50 PM
http://pnu-club.com/imported/2009/09/2060.jpg



بَستَکیه (به عربی: البستکیة) نام محله‌ای بسیار قدیمی و تاریخی در امارت دبی ویکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است. بنای این محله توسط ایرانیان مهاجر از شهرستان بستک استان هرمزگان (كه در آن زمان يكي از ولايات ايالت فارس بود)از سال 1890 به بعد صورت گرفته است.


وسعت و محدوده بستكيه

http://pnu-club.com/imported/2009/09/2061.jpg
وسعت اين محله در حدود شست هزار متر مربع مى باشد و داراى تعداد 52 خانه مسكونى قديمى مى باشد. خانه‌ها باسبک خاصى ساخته شده است.
محله بستكيه درکنار «خور دبی» و در جنوب غربی خور در بر دبی» قرار دارد. اما منطقه «بر دیره» در مقابل محله بستکیه در سمت شمال خور واقع شده‌است. محله «بستکیه» در حدود ۳۰۰ متر در امتداد طول خور از مغرب رو به مشرق و ۲۰۰ متر عرض در عمق داخل شهر دبی ادامه یافته‌است. قسمت شمالی «محله بستکیه» در لب خور دبی قرار دارد. از شمال خور دبى، از جنوب فلكه بستكيه، از مغرب بازار و قلعه فهيدى، و از سمت مشرق به مقبره و خور محدود مى گردد.

پیشینه تاریخی

http://pnu-club.com/imported/2009/09/2062.jpg
http://pnu-club.com/imported/2009/09/2063.jpg
خانه‌ای قدیمی


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2064.jpg
يكى ازخانه هاى بستكيه پس از بازسازى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2065.jpg
زخارف وزيبائى گچ كارى در خانه هاى بستكيه ــ دبى


محله بستکیه درسال ۱۸۹۰ میلادی تأسیس شده‌است. مصالح ساختمان خانه‌های محله بستکیه از سنگهای مرجانی که از دریا بیرون می‌آوردند وگچ و آهک بوده‌است. همچنین در و پنجره آنها از چوبهای قیمتی «ساج» و «تیک» و دیگر چوبهای گران قیمت که از هند و مومباسا وارد می‌شد ساخته بودند، همچنین تزیینات و دیکورات دیواری از گچ و شیشه‌های رنگارنگ ساخته بودند. در بالای خانه شان برجهایی هوایی ساخته بودند برای تهویه خانه‌ها که آن را «اَلبَراجـِیل» می‌نامند. که تلفظ عربی واژهٔ بادگیر فارسی است. در بيرون خانه‌ها به هم چسپيده يا به هم نزديک هستند و كوچه هاى تنگ وباريک ميان خانه‌ها فاصله انداخته است، بطور يكه در بيشتر اوقات روز اطراف خانه‌ها سايه بندان است، كوچه هاى تنگ وباريک در سرعت افزودن باد نقش مهمى دارند در محله بستكيه. «محله بستکیه» يكى از مناطق مهم گردشگرى و تاريخى امارت دبى مى باشد. تمام ساختمان خانه های «محله بستکیه» با گچ سفید کاری شده‌است. در و پنجره‌ها از چوب والوارهایی که از خارج و بعضی هم که در محل خود ساخته‌اند به کار رفته‌است. نمای عمومی ساختمان‌ها شکل عادی دارد و اغلب ساختمان‌ها قیافه عادی داشته و بهم چسپیده ودر اطراف بعضی خانه‌ها کوچه‌های تنگ و باریک بین آنها وجود دارد. اغلب خانه‌ها دارای سردر مخصوص هستند بأین ترتیب که جلو در دو یا چهار ستون از سنگ و گچ ساخته و روی آن گنبد مخصوصی ساخته بودند و در طرف آن سکویی تعبیه می‌کردند که درجه شکوهمند و أبهت این سردر که در بعضی اوقات دارای مجسمه‌هایی هم هست نشانه ثروت ومکنت صاحب خانه‌است. در همه ساختمان‌ها پنجره‌ها از کف اتاق پایه گذاری شده‌اند. سقف اتاقها از تیر چوب که در اینجا بنام «چَندَل» معروف است که از هند و مومباسا می‌آوردند ساخته شده. روی چوب‌ها یک نوعی از حصیر که «مَنگُور» نام داشت و همچنین از شاخه تراشیده نخل خرما که«گُردِنُه» یا سوند نام دارد و به شکل زیبایی تراشیده شده بودند استفاده شده‌است.

Borna66
09-15-2009, 07:50 PM
http://pnu-club.com/imported/2009/09/2066.jpg
شندغة یکی از مناطق سه گانه تاریخی دبی می‌‌باشد. این منطقه در مدخل خور دبی و ازسمت جنوب غربی خور واقع شده است. این منطقه در سال ۱۸۶۲ میلادی تأسیس شده است. درسال ۱۸۹۶ میلادی حاکم دبی از قلعه فهیدی به اینجا نقل مکان کرده است. خانه «شیخ سعید آل مکتوم» حاکم وقت در این منطقه واقع است که چند سال پیش بازسازی شده است و حالا موزه است. همچنین چند مسجد کوچک و تاریخی در این منطقه وجود دارد که کلاً از جانب شهر داری بازسازی شده است. همچنین خانه «شیخ عبید بن ثانی» وزیر شیخ سعید آل مکتوم در این منطقه قرار دارد که مانند ساختمان‌های نامبرده نیز بازسازی شده است و قرار است که آن هم موزه کنند.
http://pnu-club.com/imported/2009/09/2067.jpg

Borna66
09-15-2009, 07:50 PM
http://pnu-club.com/imported/2009/09/2068.jpg
برج حتا ـ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2069.jpg
حتا ــ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2070.jpg
سد حتاـ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2071.jpg
روستاى حتا ـ دبى


http://pnu-club.com/imported/2009/09/2072.jpg
وادى حتاـ دبى


حتا دهستان آبادی از توابع امارت ( دبی ) در امارات متحده عربی می‌باشد. دهستان حتا در فاصلهٔ ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دبی واقع شده‌است.


محدوده روستای حتا

از شمال روستای مصفوت ، از جنوب وادی خمیس در سلطنت عمان ، از مغرب ولایت محضه ، واز سمت مشرق به حویلات از توابع امارت رأس‌الخیمه محدود می‌گردد.

بیشنهٔ تاریخی

روستای حتا روستایی است بسیار قدیمی که تاریخ آن به دوره قبل از اسلام می‌گردد، پیشینهٔ این روستا به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد. خانه‌های قدیمی دهستان «حتا» بطور عجیبی ساخته شده‌است، بعضی از خانه‌ها فقط در ساخت آن سنگ به کار برده‌اند بدون ساروج و یا گِل ولای، بقایای خانه‌های که بجا مانده‌است نشان می‌دهد که فقط از سنگهای خوشکی که از ته دره عمیق «حتا» آورده‌اند ساخته‌اند، سنگها روی هم چیده‌اند و سقفش با چوب درختان کوهی که از ارتفاعات کوه‌های اطراف خود بوده آورده‌اند وسقف خانه را با آن پوشانده‌اند. روستای باستانی «حتا» بر فراز کوه حجر ساخته شده‌است، در دوران گذشته این منطقه «الحجرین» نامیده می‌شده‌است، نسبتاً به وجود دوکوه بلند در دوطرف روستا. بر فراز این دو کوه دو «برج» وجود دارد که نگهبانان در شبها در آنها پاس می‌دادند. امروزها دهستان حتا یکی از مراکز مهم گردشگری دبی به شمار می‌آید.

بازسازی روستا

روستای تاریخی حتا در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط شهرداری دبی وطبق دستور حکومت دبی بازسازی شده‌است.
خانه‌های بازسازی شده در حدود ۳۰ ساختمان است که احجام مختلف دارند، خانه‌ها برطبق مواردی که در دوران قدیم ساخته بوده‌اند باسازی نموده‌اند، از سنگ و گِل ولای و گچ وشاخه درخت خرما وچوب «چندل» ومنگور در سقف خانه‌ها به کار برده شده‌است. بعد از اتمام ترمیم روستای تاریخی توسط نائب حاکم دبی در سال ۲۰۰۱ میلادی روستا افتتاح گردید.

قلعهٔ حتا

قلعهٔ حتا یکی از قلعه‌های تاریخی ومشهور منطقه‌است. این قلعه در سال ۱۸۹۶ میلادی توسط شیخ مکتوم بن حشر آل مکتوم ینیادگذاری شده‌است. همچنین مسجدی تاریخی در نزدیکی قلعه وجود دارد که تاریخ بناه آن به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد. مسجد وقلعه هردو توسط حکومت دبی باسازی شده‌اند.
از ویکی پدیا