PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معماري هاي عصر برنز در محوطه تاريخي گوهر تپه شاخص است



Borna66
09-14-2009, 06:51 AM
معماري هاي عصر برنز در محوطه تاريخي گوهر تپه شاخص است


http://pnu-club.com/imported/mising.jpg



در پنجمين فصل کاوش‌هاي باستان شناسي و هفتمين فصل مطالعات فرهنگي محوطه تاريخي گوهر تپه مشخص شد معماري‌هاي عصر برنز اين محوطه شاخص است.

علي ماهفروزي، سرپرست گروه باستان شناسي محوطه تاريخي گوهر تپه بهشهر گفت:پنجمين فصل کاوش باستان شناسي و هفتمين فصل مطالعات فرهنگي از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا اواسط ارديبهشت ماه به طول مي‌انجامد.

وي افزود:هدف از اين کاوش‌هاي باستان شناسي،شناسايي ساختارهاي معماري دوره هاي مختلف برنز و عصر آهن و همچنين جايگاه فضايي معماري‌ها در دوره شهرنشيني عصر برنز است.

ماهفروزي ادامه داد:از مهمترين اهداف کاوش‌هاي باستان شناسي که در سال جاري پيگيري مي شود مطالعات دقيق و تکنيکي کاوش ها در لايه هاي فوقاني گوهر تپه است.

سرپرست گروه باستان شناسي محوطه تاريخي گوهر تپه بهشهر با بيان اينکه پژوهش ها به صورت دقيق ادامه دارد گفت: اين فصل از کاوش با همکاري دانشگاه مونيخ آلمان در حال انجام است و علاوه بر اين، پژوهشگراني از لهستان محوطه تاريخي گوهر تپه بهشهر را به لحاظ انسان شناسي بررسي مي کنند.