PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نمايشگاه آيين و فرهنگ زرتشتيان آغاز به كار خواهد نمود.



Borna66
09-08-2009, 04:11 PM
از فردا و با برگزاري آيين گشايشي با شكوه


نمايشگاه آيين و فرهنگ زرتشتيان آغاز به كار خواهد نمود




خوان نوروزي، سفره گواه گيري، سفره گاهنبار، سفره مراسم سيروزه فرد درگذشته و سفره سدره پوشي از روز 22 تا 28 فروردين ماه در فرهنگسراي ملل گسترده خواهند شد تا نمادي باشند از آيين هاي زرتشتيان. اما اين همه ي نمايشگاه آيين و فرهنگ زرتشتيان كه به همت كانون دانشجويان زرتشتي برگزار خواهد شد نيست.



http://pnu-club.com/imported/2009/09/326.jpg



از ساعت 18 امروز، آيين گشايش اين نمايشگاه با سخنراني دكتر ارفعي سرشناس ترين ايلام شناس ايراني، دكتر حسين وحيدي پژوهشگر فرهنگ ايران باستان، موبد دكتر اردشير خورشيديان فرنشين انجمن موبدان، دكتر اسفنديار اختياري نماينده ايرانيان زرتشتي و رادمان خورشيديان دبير كانون دانشجويان زرتشتي آغاز خواهد شد. شاهنامه خواني بانو گردآفريد و اجراي گروه موسيقي فروهر از ديگر برنامه هاي آيين گشايش خواهند بود. همچنين به همين مناسبت از سوي كانون دانشجويان زرتشتي بيش از 100 سيرگ(نان روغني و سنتي زرتشتيان) آماده و پخت شده است تا براي پذيرايي از باشندگان در اين مراسم توزيع شود. گفتني است حضور در آيين گشايش كه در آمفي تئاتر فرهنگسراي ملل واقع در پارك قيطريه برگزار خواهد شد براي همگان آزاد است.

اما از بخشهاي ديگر اين نمايشگاه كه از 10 صبح تا 8 شب يكسره باز خواهد بود مي توان به گالري عكس و پخش اسلايد از مراسم، مكانها و بزرگان زرتشتي اشاره نمود. همچنين پوشش سنتي بانوان و موبدان زرتشتي نيز در بخش ديگري به نمايش در خواهد آمد. فروش كتاب و محصولات فرهنگي مرتبط با فرهنگ ايران باستان نيز در كنار اين نمايشگاه خواهد بود. البته از سوي كانون دانشجويان زرتشتي بروشوري براي آشنايي بيشتر با نمايشگاه آيين و فرهنگ زرتشتيان نيز تهيه شده است كه در ميان بازديدكنندگان پخش خواهد شد.

نشاني فرهنگسراي ملل: بزرگراه آيت الله صدر، بلوار قيطريه، ميدان پيروز، بوستان قيطريه، فرهنگسراي ملل