PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ویروس های انتحاری ، تهدید جان کاربران و مرگ



Borna66
03-13-2009, 06:50 PM
هر روز که می گذرد ، در علوم متفاوت انسان به راه کار هایی دسترسی پیدا می کند که تا زمانی قبل ، از آن فقط در تخیلات یاد می شد . از جمله ی این علوم که با سرعت چشمگیری رو به پیشرفت نهاده ، علم کامپیوتر در شاخه های مختلف است .

اما مطلبی که همیشه به عنوان یک طرح خیالی از آن یاد می شد و اکنون به واقعیت تبدیل شده ، موضوع عملکرد ویروس های انتحاری است که جان کاربران جهان را تهدید می کند !

اما ابتدا لازم است که برای باز شدن بحث ، تعریف هایی ارائه دهم :

1 - ویروس : فایل های مخربی که توسط کدهای خاص نوشته شده و هر کدام می توانند بنا بر نوع برنامه ریزی شان ، صدمه ای سخت افزاری یا نرم افزاری به سیستم وارد کنند .

2 - ویروس انتحاری : ویروسی که با نابودی خود ، سیستم را نابود کرده ( سخت افزار سیستم ) و می تواند خطرات جانی برای کاربر داشته باشد .

اکنون که دو معنی فوق را دریافتیم ، بهتر می توان به ادامه ی بحث پرداخت . حدود سه سال است که نظریه ی ویروس های انتحاری توسط هکرهای بزرگ انگلیسی مطرح شده بود و برای دست یابی به آن تلاش های متعدد صورت پذیرفته بود . اما پس از گذشت حدود یک سال و نیم از طرح این نظریه و بی نتیجگی تحقیقات ،هنگامی که می رفت تا این مطلب به صندوق تخیلات علوم کامپیوتر منتقل گردد ، اولین ویروس انتهاری که ضعیف العمل بود ساخته و آزمایش شد .

Volcanic Mouse virus نامی ابتدایی بود که برای این ویروس انتخاب شد . عملکرد این ویروس پس از ورود به دستگاه قربانی و اجرا توسط آن ، به این شکل بود که برق انتقالی به موس را تا حد ممکن اقزایش می داد تا کیت درون موس بسوزد و اینکار با آزاد شدن جریان الکتریسیته به دست کاربر که ولتاژ پایینی داشت ( در صورت وجود سطحی رسانا روی موس ) صورت می پذیرفت .

به دنبال این موفقیت ، تحقیقات به شکل گسترده تری توسط تیم های امنیت اطلاعات و ضد اطلاعات و هکرهای حرفه ای صورت پذیرفت . در همین زمان بود که ویروس بعدی با نام CPU locker virus ساخته و آزمایش شد . کار این ویروس پس از اجرا این بود که با سنگین کردن برنامه های در حال پردازش برای CPU باعث هنک کردن سیستم می شد . در حالی که کاربر به شیوه های مختلف سعی در آزادسازی CPU داشت ، توسط بخش دوم ویروس ، فن CPU از کار می افتاد ( به وسیله ی جلوگیری از رسیدن جریان برق به این بخش توسط پاور سیستم ) و در کمتر از چند ثانیه CPU از بین می رفت .

اما این امر نیز نتوانست هکرها را ارضا کند و در نتیجه به دنبال راهی برای به خطر افتادن جان کاربر هنگام کار با سیستم گشتند تا اینکه Ditonator monitor virus با موفقیت از مرحله ی آزمایش خارج شد و همگان را به شگفتی واداشت . این ویروس که چند ماهی از عمر آن بیشتر نمی گذرد فقط در اختیار گروه Man eater Carabineer با سرپرستی John Simons می باشد که هنوز این گروه به طور دقیق مشخص نکرده کدامیک از 27 عضو گروه این ویروس را طراحی کرده و علاقه ای هم به فروش آن ندارند .

نحوه ی عملکرد این ویروس بسیار استثنایی و بیشتر شبیه به رویاست تا واقعیت !

این ویروس پس از نفوذ به سیستم قربانی و اجرا شدن توسط وی ، با نفوذ در System Registry کاربر ، قسمت پاور سیستم را کنترل کرده و در یک لحظه تمام توان انتقال فدرت پاور را به سمت مانیتور هدایت کرده و با شارژ شدیدی که به خازن های مانیتور اعمال می شود باعث شک قوی در آن شده و به انفجار مانیتور منجر می گردد !

از آنجا که اطلاعات کاملی توسط سازندگان این ویروس ارائه نشده و تمامی مسائل اجمالی است ، هنوز متخصصان موفق به توجیه مسئله نشده اند اما وقتی که با واقعیت مسئله و عملکرد موفق این ویروس روبرو گشتند ، مجبور به پذیرش واقعیت شدند .

آقای Simons که نامش در لیست 10 هکر برتر جهان نیز به ثبت رسیده ، اعلام کرده که در حال کار روی ورژن جدید این ویروس می باشد که برای مانیتور های فاقد خازن ( مانند LCD ) نیز جوابگوست .

منبع :Avax net (http://www.avaxnet.com)

:104:
گردآونده:طه-Borna66

payamjoon
02-08-2011, 09:00 PM
اسم درست اين ويروس detonator monitor virus است نه ditonator monitor virus