PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش مسیر دادن به دوربین برای انیمیشن در 3dmax



Borna66
08-18-2009, 07:23 PM
در این آموزش یاد میگیرید که چطوری برای یک دوربین مسیر مشخص کنید و دوربین رو در راستای مسیر انیمیت کنید.

قدم اول :

ابتدا باید مسر مورد نظر رو در صحنه رسم کنیم برای اینکار توصیه میشه ابتدا در یک نما مثل TOP این کار رو انجام بدید و بعد در نماهای دیگه اون رو تنظیم کنید؛ برای اینکار از قسمت Create\shapes\NURBS Curves ، بر روی Point Curve کلیک کنید و مسیر خودتون رو رسم کنید (شما میتونید از ابزارهای snap برای دقیق تر شدن ترسیم استفاده کنید).علت استفاده از point curve به این دلیل هست که خط رسم شده با این ابزار از دیگر ابزارها نرم تر (Smooth) هست:


http://pnu-club.com/imported/2009/08/582.gif



قدم دوم:

در یک نما مثل Left یک Camera از نوع Free ایجار کنید. Create\Cameras\Free
سپس در حالیکه camera انتخاب شده هست به قسمت Motion برید و در قسمت Assign Controller همانطور که در تصویر میبیند Position رو انتخاب کنید و بر روی علامت سوال کلیک کنید.
از لیست مربوطه Path Constraint رو انتخاب کنید.


http://pnu-club.com/imported/2009/08/583.gifوhttp://pnu-club.com/imported/2009/08/584.gif




قدم سوم :

در قسمت Path parameters بر روی Add Path کلیک کنید و مسیری رو که قبلا" رسم کردیم رو انتخاب کنید و سپس rightclick کنید تا از حالت انتخاب خارج بشه! همچنین در بخش Path Options گزینه Follow رو برای تعقیب خط توسط دوربین فعال کنید.همچنین در قسمت Axis جهت دوربین رو هم در راستای خط قرار بدید.


http://pnu-club.com/imported/2009/08/585.gif


کار تمام شد و دوربین شما در حال حاضر بر روی مسیری که شما برای اون ترسیم کردید حرکت میکنه!http://pnu-club.com/images/smilies/NEW/83.gif
هر سوالی بود در همین تاپیک مطرح کنید تا در اسرع وقت به اونها پاسخ داده بشه!



http://pnu-club.com/imported/2009/08/1037.jpg



موفق باشید