PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اخبار حوادث جديد ----------



مهندس.كوچولو
08-11-2009, 09:50 PM
اخبار حوادث جديد

مهندس.كوچولو
08-11-2009, 09:51 PM
به گزارش روز سه شنبه گروه حوادث ايسکانيوز : يکي از سه محکومي که امروز در ژاپن اعدام شد چيني تبار بود.او شش چيني ديگر را در شهر «کاوازاکي» قرباني کرده بود.دو محکوم ديگر نيز ژاپني بودند که پرونده زندگي آنان به جرم آدمکشي بسته شد.
چندي پيش يک ژاپني 55 ساله به نام «ماساهيرو تاکاشي يو» که دو دختر خردسال را خفه کرده بود در اين کشور به دار مجازات آويخته شد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، ژاپن يکي از معدود کشورهاي آسياي شرقي است که با وجود فشار روز افزون سازمان هاي بين المللي مدافع حقوق بشر ، حکم اعدام جانيان را اجرا مي کند

Borna66
08-11-2009, 11:23 PM
سلام
مهندس كوچولو جان اخبار رو بصورت تاپيك جداگانه بزن نه پست سره هم
توجه كن من اين كار رو براي نمونه با اخبار اين تاپيك كردم
روزگار خوش

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:45 AM
توجه : به علت زياد بودن اخبار از زدن تاپيك جديد معذوريم

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:46 AM
به گزارش روز يکشنبه خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : افسر نگهبان کلانتري 145 ونک ، عصر 28 آبان 1386 کشته شدن مرد 50 ساله اي به نام «محمود» را که مديرعامل يک شرکت خصوصي بود به دادسراي ناحيه 27 تهران خبر داد.سپس بازپرس حسين روشن - کشيک - و افسران دايره 10 اداره آگاهي مرکز به ساختمان مورد نظر رفتند و با ديدن جنازه کاردآجين ، رسيدگي به ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.شواهد نشان مي داد «محمود» قرباني اختلاف حساب مالي يکي از کارمندان شرکت به نام «عليرضا – پ» شده بود و متهم 36 ساله که مهندس مکانيک است بلافاصله رديابي و بازداشت شد.
وي که ابتدا منکر جنايت بود وقتي با مدرک هاي دادگاه پسند رو به رو شد چاره اي جز بيان حقيقت نيافت : «از محمود 150 ميليون تومان طلب داشتم اما پولم را نمي داد.چندين بار هم نامه هاي ملتمسانه و حتي تهديدآميز برايش نوشتم که کارساز نشد.»
«عليرضا» ادامه داد : «فشار مالي عذابم مي داد تا اين که تصميم گرفتم به شرکت بروم و هر جور شده حقم را بگيرم.در مسير ، چاقويي به قيمت شش هزار تومان از يک دوره گرد خريدم و وقتي وارد شرکت شدم دعوايم با محمود بالا گرفت.»
مجرم اضافه کرد : کنترل اعصابم را از دست داده بودم که با چاقو به جان «محمود» افتادم.باور کنيد قصد کشتن نداشتم. يک لحظه به خودم آمدم و ديدم همه جا را خون گرفته است.گزارش ايسکانيوز مي افزايد، به دنبال اين اعترافها کيفرخواست «عليرضا» از سوي آرش سيفي - داديار شعبه اظهار نظر دادسراي امور جنايي پايتخت - صادر شد و مجرم ، امروز در شعبه 71 دادگاه کيفري ، پاي ميز محاکمه ايستاد.
در نشست رسيدگي به اين پرونده که به رياست قاضي «نور ا... عزيزمحمدي» و با حضور چهار مستشار تشکيل شد ابتدا «محمد شادابي» به عنوان نماينده دادستان ، کيفرخواست را خواند و براي جاني ، تقاضاي اشد مجازات کرد.
نوبت دفاع به «عليرضا» که رسيد بار ديگر آدمکشي را گردن گرفت و اظهار پشيماني کرد.
*قاضي : با چاقو ، چند ضربه به «محمود» زدي ؟
*مجرم : يادم نيست.
*قاضي : طلبت از «محمود» بابت چه بود؟
*مجرم : من در شرکت ، سرمايه گذاري کرده بودم اما به حق و حقوقم نرسيدم.
در پايان ، هيئت قضايي وارد شور شد و «عليرضا» را به قصاص نفس - مرگ - محکوم کرد

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:47 AM
به گزارش گروه حوادث ايسکانيوز : ابتداي ماه جاري ، سه نفر از زندانيان خطرناک ندامتگاه «بروژ» بلژيک ، خاطره فيلم هاي هاليوودي را زنده کردند.«اشرف سکاکي» دزد حرفه اي بانک که همين پنج سال پيش از زندان ديگري گريخته بود مسئولان ندامتگاه «بروژ» را حيرتزده کرد.
شاهدان مي گويند يک فروند بالگرد ، وارد زندان شد «سکاکي» و دو نفر از دوستانش را سوار و 20 کيلومتر دور تر ، کنار جاده پياده کرد.
اين سه نفر ، اول مرداد 1388 پس از غارت گاوصندوق جايگاه سوختگيري و در حالي که با مرسدس بنز سياه يک مالباخته به سوي ساحل «آلتار» در شرق بلژيک مي رفتند ديده شدند.
«سکاکي» 26 ساله از خطرناک ترين مجرمان بلژيک به شمار مي آيد.وي تاکنون 16 بار به جرم هاي مختلف از جمله آدم ربايي به زندان محکوم شده است.
پليس بلژيک فاش کرد اين مجرمان به چهار بانک اين کشور ، مسلحانه دستبرد زدند و تصوير «سکاکي» و همدستانش «عبدالحق ملول خياري» و «محمد جهري» در دوربين هاي مدار بسته ضبط شده است.همچنين در تمامي اين دزدي ها از مرسدس بنز سياه استفاده شده بود.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، تجسس پليس بين الملل (اينترپل) براي رديابي فراريان ادامه داشت تا اين که سرانجام آنان در مغرب بازداشت شدند.
دادستان «بروژ» اعلام کرد : چون اين تبهکاران تابعيت مغربي دارند هنوز معلوم نيست آيا مي توان آنان را براي محاکمه به بلژيک برگرداند يا نه؟
بررسي ها نشان مي دهد يک دختر بلژيکي با اجاره بالگرد در «آمستردام» به فرار «اشرف سکاکي» و همدستانش کمک کرده بود.سال 2007 نيز يک تبهکار با بالگردي که مردان مسلح به داخل زنداني در اطراف «بروکسل» بلژيک هدايت کرده بودند گريخت

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:47 AM
به گزارش روز يکشنبه گروه حوادث ايسکانيوز : پسر 18 ساله اي به نام «امير» که براي آب تني به سد «کلاله» شهر سنجان - از توابع استان مرکزي - رفته بود به خاطر ناآشنايي با فنون شنا جان باخت.غواصان ايستگاه 100 آتش نشاني اراک وقتي از رخداد تلخ باخبر شدند عمليات نفسگير را در دستور کارشان قرار دادند و پس از يک ساعت و نيم جست و جو ، پيکر قرباني را از آب گرفتند.
پيش تر غواصان آتش نشاني اراک ، پيکر پسري را يافتند که در دل آب هاي سد «کشه» غرق شده بود.
«بهروز شمس» براي آب تني وارد آب هاي پشت سد کشه - حد فاصل شهرهاي فرمهين و تفرش - شده بود که ناگهان ناپديد شد.سپس گروه شش نفره نجات از ايستگاه 100 (شهرک مصطفي خميني) اراک به آنجا رفت اما اثري از شناگر ناشي نبود.
با جايگزيني غواصان تازه نفس ، جست و جوي بي وقفه به نتيجه تلخي رسيد و پيکر «بهروز» که در «تفرش» دانشجو بود در عمق 17 متري سد به دست آمد.
16 خرداد امسال نيز دو شناگر ناشي در استان مرکزي غرق شدند و پيکرهاي آنان با تلاش کمک رسانان پيدا شد.
«سيد مجتبي حسيني» 18 ساله که به سد «کودزر» در «خمين» رفته بود به خاطر آشنا نبودن با فن شنا غرق شد.شاهدان که نتوانسته بودند کاري بکنند از آتش نشاني و هلال احمر کمک خواستند و غواصان پس از سه ساعت تلاش نفسگير پيکر قرباني را در عمق 10 متري يافتند.همچنين «ميلاد کمرکي فراهاني» 20 ساله در رخدادي مشابه در سد «دينه کبود» اراک جان باخت

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:48 AM
به گزارش خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : ماموران کلانتري 113 بازار ، عصر 9 خرداد 1386 از مرگ پسر 25 ساله اي به نام «حميد - س» باخبر شد و ماجرا را با دادسراي امور جنايي پايتخت در ميان گذاشت.سپس بازپرس محمد حسين شاملو - کشيک وقت دادسراي ناحيه 27 - به همراه افسران دايره 10 اداره آگاهي مرکز به خيابان «فرهنگ» رفت و با ديدن جنازه کاردآجين ، رسيدگي به معما را در دستور کار خود قرار داد.
تحقيق محلي نشان مي داد «مجتبي» مزاحم تلفني خواهرش را قرباني خشم خود کرده بود و با افشاي اين موضوع ، تلاش پليس براي دستگيري متهم فراري آغاز شد.سرانجام شش ماه بعد «مجتبي» تسليم قانون شد و در بازجويي ها آدمکشي را گردن گرفت : «من در تماس تلفني و قرار ساختگي با حميد ، صداي خواهرم را تقليد کردم و فريبش دادم.مزاحم خواهرم با ديدن من شوکه شده بود که با چاقو به جانش افتادم اما نمي خواستم کشته شود.قصدم فقط تنبيه او بود که خودم هم به روز سياه نشستم.» با صدور قرار مجرميت مجرم جوان در شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران ، پرونده به شعبه 74 دادگاه کيفري فرستاده شد و او امروز در شعبه 74 پاي ميز عدالت ايستاد.
در اين نشست که به رياست قاضي «حسن تردست» و با حضور چهار مستشار تشکيل شد ابتدا «آرش سيفي» به عنوان نماينده دادستان ، کيفرخواست را خواند.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، وي اعلام کرد : با توجه به درخواست اولياي دم براي «مجتبي» اشد مجازات خواهانم.
پدر و مادر «حميد» نيز در جايگاه ويژه قرار گرفتند و براي جاني ، تقاضاي حکم مرگ کردند.
نوبت دفاع به «مجتبي» که رسيد توضيح داد : «آن روز از محل کارم به خانه برگشتم و ناهار خوردم. مي خواستم استراحت کنم که متوجه شدم به موبايل مادرم «اس ام اس» رسيده است.وقتي پيامک را خواندم خواهرم را صدا زدم و از او پرسيدم فرستنده را مي شناسد يا نه ؟
مجرم ، اضافه کرد : خواهرم جواب داد فرستنده «اس ام اس» از يک ماه پيش مزاحمم شده و چند بار با او صحبت کرده تا دست از سرش بردارد.
وي ادامه داد : با موبايل خودم شماره مزاحم را گرفتم و صداي خواهرم را تقليد کردم.بعد با او قرار گذاشتم و زماني که مرا ديد شوکه شد.نصيحتش کردم تا پاي خود را از کفش خانواده ما بيرون بکشد و پذيرفت اما همين که به خانه برگشتم دوباره تماس گرفت و ناسزا گفت.من هم به شدت عصباني شدم و به خيابان «فرهنگ» رفتم.
«مجتبي» اظهار داشت : «حميد» با دوستش سوار موتور بود که درگير شديم.با يک دست ، فرمان موتور و با دست ديگرم چاقو را گرفته بودم که ناگهان تعادلم به هم خورد و ...
مجرم جوان ادامه داد : من قصد نداشتم به «حميد» ضربه بزنم و چاقو را با خودم برده بودم تا او را بترسانم.
در ادامه محاکمه ، دو شاهد درباره چگونگي بروز جنايت توضيح دادند و هيئت قضايي با اعلام تنفس براي صدور راي وارد شور شد.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:49 AM
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران درباره تعطيلي بازداشت‌گاه كهريزك و به منظور تنوير افكار عمومي اطلاعيه صادر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اطلاعيه‌ي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به شرح ذيل است:
بسمه‌تعالي
به دنبال دستور مقام معظم رهبري مبني بر تعطيلي بازداشت‌گاه كهريزك و بررسي حوادث بازداشت‌گاه توسط هيات ويژه شوراي عالي امنيت ملي، به دستور سردار فرمانده نيروي انتظامي تيم ويژه‌اي توسط بازرسي كل ناجا به صورت همزمان مسوول پيگيري موضوع شد كه گزارش بررسي‌ها و اقدامات اوليه به شرح ذيل به اطلاع عموم مي‌رسد:
1- بازداشت‌گاه كهريزك براي نگهداري موقت و تاديب اراذل و اوباش دستگير شده در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و با شرايط زيستي سختگيرانه ايجاد و توسط ناجا اداره مي‌شد.
2- تعدادي از دستگيرشدگان اغتشاشات 18 تير به زندان اوين اعزام مي‌شوند، ولي به جهت محدود پذيرش، تعدادي از آنها به صورت موقت به بازداشت‌گاه كهريزگ منتقل مي‌شوند كه با توجه به شرايط يادشده اصولا اعزام بازداشتي‌ها به اين بازداشت‌گاه‌ها صحيح نبوده است.
3- محدوديت پذيرش بازداشت‌گاه و اضافه شدن دستگيرشدگان 18 تير باعث تراكم جمعيت دربند بازداشتي‌ها شده و شرايط نامساعد زيستي و بهداشتي موجبات آزار و اذيت آنان را فراهم مي‌آورد.
4- برابر بررسي‌هاي به عمل آمده و مصاحبه با بازداشت‌شدگان و مطلعان، سهل‌انگاري و تخلف تعدادي از مسوولان، ماموران و كاركنان بازداشت‌گاه كهريزك و رده‌هاي نظارتي محرز مي‌باشد؛ لذا ضمن تشكيل و تكميل پرونده پرونده جهت ارسال به مراجع قضايي براي افراد فوق اقدامات تنبيهي درون‌سازماني به شرح ذيل اعمال گرديد:
- عزل و تنبيه مسوولان بازداشت‌گاه به دليل پذيرش بازداشت‌شدگان بيش از ظرفيت بازداشت‌گاه، عدم انعكاس محدوديت‌ها و مشكلات به سلسله مراتب، بي‌توجهي و عدم نظارت و كنترل بر زيرمجموعه و عدم توجه به تدابير ابلاغ در خصوص نحوه‌ي نگهداري و مراقبت از بازداشت‌شدگان.
- عزل و تنبيه دو تن از مسوولاني كه در انجام وظايف نظارتي و كنترلي كوتاهي و سهل‌انگاري داشته‌اند.
- برخورد و تنبيه دو تن از افسران نگهبان وقت به دليل اقدام خودسرانه در تنبيه بدني بازداشت‌شدگان.
- تنبيه انضباطي تعدادي ديگري از مسوولان و ماموراني كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم در ايجاد شرايط به وجود آمده نقش داشته‌اند.
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با وجود تمام فتنه‌آفريني‌هاي تحريك‌كنندگان و اغتشاشگران ضمن متوجه دانستن تمام مسووليت پيامدهاي تحريك‌ها و بي‌قانوني‌هاي صورت گرفته به آنان، اعتقاد راسخ بر اين دارد كه تحت هيچ شرايطي حقوق مردم نبايستي توسط ماموران ناجا كه داعيه‌دار قانونگرايي است مورد نقض قرار گيرد و با اندك موارد و مصاديق آن برخورد مي‌نمايد.
در پايان لازم به ذكر است كه موارد فوق نتايج اقدامات اوليه بازرسي كل ناجا مي‌باشد و نتايج اقدامات تكميلي متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسيد.
اداره‌ي كل اطلاع‌رساني و ارتباطات معاونت اجتماعي ناجا

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:49 AM
«اي‌تي» يك سگ اهلي است كه به دلايلي لقب «زشت‌ترين سگ» انگلستان را از آن خود كرده است و در نهايت و با وجود زشتي بي‌مانندش، موفق شد صاحبي براي خودش پيدا كند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رسانه‌هاي دولتي انگلستان اعلام كردند:‌ موسسه حمايت از حيوانات لندن، «اي‌تي»، سگ شغال مانند را كه تمام بدنش خالخالي است و پوستي همچون خوك دارد را پذيرفت و قرار است، اين سگ اهلي كه از نوع سگ‌هاي مكزيكي است، تا آخر عمر در اين محل نگهداري شود، چرا كه هيچ كس حاضر نيست اين سگ زشت را قبول كند.
گفته مي‌شود، نام اين سگ بي‌موي زشت از شخصيت «اي‌تي» در فيلمي به همين نام ساخته «استيون اسپيلبرگ» گرفته شده است، چرا كه آن شخصيت نيز يك مخلوق فضايي بي‌مو و زشت بود.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:49 AM
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : تلفن همراه بازپرس حسين اصغرزاده - کشيک وقت دادسراي امور جنايي تهران - شامگاه سوم مهر 1387 به صدا در آمد و خبر رسيد يکي از ماموران کلانتري 161 ابوذر ، هنگام گشت ، دوستش را در کنار جايگاه سوختگيري از پا درآورده است.
اين مقام قضايي و افسران دايره 10 اداره آگاهي تهران به نقطه مورد نظر رفتند و با ديدن جنازه مامور 26 ساله به نام «مهرداد» که بر اثر شليک گلوله به گردنش قرباني شده بود رسيدگي به ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.
شواهد نشان مي داد پرونده زندگي افسر نگون بخت به دنبال شوخي دوستش «روح ا..» با خون بسته و بر همين اساس ، متهم 27 ساله دستگير شد.
«روح ا..» در بازجويي ها گفت : باور کنيد نمي خواستم «مهرداد» را بکشم.داشتيم شوخي مي کرديم که ناخواسته گلوله اي شليک شد و دوست صميمي ام ناباورانه جان سپرد.
با تکميل تحقيق ، قرار مجرميت «روح ا..» از سوي بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه تهران صادر و پرونده به شعبه 71 دادگاه کيفري فرستاده شد.
در نشست امروز که به رياست قاضي «نورا... عزيز محمدي» و با حضور چهار مستشار تشکيل شد ابتدا نماينده دادستان ، کيفرخواست را خواند.
«محمد شادابي» اعلام کرد : طبق مدرک هاي موجود «روح ا..» گناهکار شناخته شده و اولياي دم ، اشد مجازات خواسته است.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، نوبت دفاع به متهم که رسيد اظهار داشت : همه چيز در يک لحظه اتفاق افتاد.باور کنيد هيچ عمدي در مرگ «مهرداد» وجود نداشت.
*قاضي : چرا در حالت ايستاده ، سلاح «روولور» را وارسي مي کردي؟
*متهم : چون فانوسقه ، اذيتم مي کرد.
*قاضي : با «مهرداد» خصومتي نداشتي؟
*متهم : نه ، او از بهترين دوستانم بود و به شدت از مرگش متاثرم.
«روح ا..» که به دست و پاي پدر داغدار «مهرداد» افتاده بود عاجزانه تقاضاي بخشش کرد.
در پايان ، هيئت قضايي با اعلام تنفس وارد شور شد تا حکم صادر کن

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:50 AM
رسانه‌هاي دولتي آمريكا از ساخته شدن بزرگ‌ترين حباب صابون جهان توسط يك حباب‌ساز و حباب‌شناس آمريكايي خبر داده را اعلام كردند: نام اين مرد در در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «سم سام بابل من» در مصاحبه‌اي با خبرگزاري شينهوا، خاطر نشان كرد: من در پارك لندن با ساختن يك حباب صابوني بسيار بزرگ ركورد جديدي را كتاب ركوردهاي گينس به نام خود به ثبت رساندم.
وي افزود: حباب صابوني من بسيار بزرگ‌تر از حباب صابوني است كه در سال 2005 ميلادي در ايالت «مينه سوتا» در آمريكا ساخته شد. آن حباب صابون 9 هزار و 486 مترمربع بود.
به گزارش ايسنا، نمايندگان كتاب ركوردهاي گينس پس از اندازه‌گيري اين حباب صابوني، نام اين حباب‌شناس و حباب‌ساز آمريكايي را در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كردند.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:50 AM
رسانه‌هاي محلي ايالت «ميشيگان» در آمريكا اعلام كردند: يك زن 49 ساله كه هفته گذشته توسط پليس دستگير شده بود، موفق شد در عرض يك هفته در زندان ايالتي سيگار كشيدن را براي هميشه ترك كند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از روزنامه‌هاي محلي منطقه «دكاتور تاون شيپ» در ايالت «ميشيگان» در آمريكا نوشت: اين زن 49 ساله پس از دستگيري توسط ماموران پليس و به اتهام سرقت يك بسته سيگار طي يك هفته حبس در زندان ايالتي سيگار كشيدن را ترك كرد.
خود اين زن در در مصاحبه‌اي با پايگاه اطلاع‌رساني صداي آمريكا، يادآور شد: من از سن 18 سالگي سيگار كشيدن را آغاز كردم و هميشه دنبال راهي بودم كه به گونه‌اي آن را ترك كنم. زندان باعث شد تا سيگار كشيدن را براي هميشه ترك كنم و از اين موضوع بسيار خوشحال هستم.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:51 AM
به گزارش روز چهارشنبه گروه حوادث ايسکانيوز : تلفن پليس 110 شيراز ، سحرگاه 13 تير 1388 به صدا درآمد و خبر رسيد دعواي خانوادگي در يکي از خانه هاي شهر به خون کشيده شده است.ماموران بلافاصله به ساختمان مورد نظر رفتند اما «مهناز - س» 45 ساله جان باخته و شوهرش «عباس - ن» گريخته بود.
در آن بين ، دو فرزند شش و 13 ساله «مهناز» که با شنيدن فرياد مادرشان از خواب پريده بودند جنايت را به چشم ديدند و شوکه شدند.تحقيق ميداني افسران دايره پنجم اداره آگاهي نشان داد زن نگون بخت ، دادخواست طلاق داده و همين مسئله ، آتش خشم شوهرش را شعله ور تر کرده بود.
به دنبال تحقيق مقدماتي ، پيکر «مهناز» به پزشکي قانوني فرستاده شد و عامل جنايت تکان دهنده تحت تعقيب قرار گرفت.«عباس» که مي دانست شانسي براي گريز از قانون ندارد و دير يا زود دستگير مي شود براثر آنچه خودش عذاب وجدان خوانده به اداره آگاهي شيراز رفت و تسليم شد.
مرد خشن گفت : «مهناز» را دوست داشتم و نمي توانستم ببينم با کس ديگري ازدواج مي کند.خيلي تلاش کردم تا زنم را از طلاق منصرف کنم اما گوشش بدهکار نبود.آن شب تا ساعت چهار صبح کنار همسرم نشستم و زل زدم به چشمانش.بالاخره صبرم تمام شد و در حالي که متوجه شده بود بالاي سرش هستم درگير شديم.
عصيانگر اضافه کرد : با سر و صداي ما ، بچه هايم از خواب پريدند و جنايت را مشاهده کردند.من هم چشمان مادرشان را بستم و يک پتو به رويش انداختم تا بچه ها بيش تر نرسند.لباس هاي خونين خودم را عوض کردم ، چاقو را در سطل زباله انداختم و چمدان بچه هايم را بستم.ساعتي بعد به خانه برادرم در «مرودشت» رفتيم و فرزندانم را به او سپردم.بلافاصله به شيراز برگشتم تا خودم را هم بکشم که برادرم نگذاشت و تسليم ماموران شدم.
همچنين فرزندان «مهناز» توضيح دادند که مادرشان چه گونه مقابل چشم آنان ، بي رحمانه قرباني شد و پيمان مقدس با خون شکست.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، همسرکش که صحنه جنايت را بازسازي کرده بود طي تازه ترين بازجويي ، اظهار پشيماني کرد و قرار مجرميتش در شعبه 15 دادسراي امور جنايي شيراز صادر شد.اولياي دم ، اشد مجازات خواسته و قرار است «عباس» به زودي در دادگاه کيفري استان فارس محاکمه شود

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:51 AM
به گزارش روز دوشنبه گروه حوادث ايسکانيوز : زنده ياد «طاهره بشکني» 12 ساله بر اثر تشنج در مشهد ، مرگ مغزي شد و پزشکان از نجاتش قطع اميد کردند.در نتيجه ، خانواده ايثارگر فقط به خاطر رضاي خداوند متعال و شادي روح جگرگوشه خود با هدف کمک به همنوعان ، اعضاي بدن «طاهره» را به بيماران نيازمند بخشيد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، کليه هاي او به دو بيمار دياليزي اهدا و قرنيه هاي چشمانش هم براي پيوند به بيمارستان خاتم الانبياي مشهد فرستاده شد

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:52 AM
به گزارش خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : ساعت 9 بامداد سه شنبه ، بازپرس محمد شهرياري - کشيک دادسراي ناحيه 27 تهران - به دنبال تماس تلفني افسران کلانتري 169 مشيريه از مرگ اعجاب انگيز دختر هفت ساله اي به نام «شيوا اجرايي» باخبر و پيگير موضوع شد.
اين مقام قضايي به همراه پليس به درمانگاه «مشيريه» رفت و پدر «شيوا» گفت : دخترم را براي خريد از خانه خارج شد و چون دير کرد نگران شدم.بيرون رفتم تا او را پيدا کنم که فهميدم در تقاطع خيابان «اعظم -مطلبي» دچار برق گرفتگي شده است.
اين مرد اضافه کرد : بلافاصله دخترم را به درمانگاه رساندم اما هيچ کاري از دست پزشکان ساخته نبود.
بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران اعلام کرد : شهروندان مدعي اند پست برق کنار چراغ راهنمايي و رانندگي ، برق دارد و هر زمان از کنار آن گذاشته ، تحت تاثير قرار ‌گرفته‌اند.«شهرياري» به ايسکانيوز گفت : هم اکنون کارشناسان رسمي دادگستري سرگرم بررسي صحت و سقم اين موضوع هستند و اگر ادعاي شهروندان ثابت شود مسئولان مربوط بايد پاسخگو باشند

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:53 AM
جاعل و كلاهبردار حرفه‌اي كه با جعل مدرك و كارت‌هاي شناسايي و جعل عنوان اقدام به سرقت و اغفال زنان بيوه و دختران كرده بود، با اقدام ضربتي كارآگاهان پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي دستگير شد.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرهنگ مداحي ـ رييس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي ـ با بيان خبر فوق، گفت: با بررسي چند شكايت از كسبه استان مبني بر اين كه شخصي كه خود را جراح دندانپزشك معرفي مي‌كرد، با ظاهري آراسته و به قصد خريد وارد مغازه‌ آن‌ها شده و با چرب زباني اقدام به خريد كالا كرده و در فرصتي مناسب پس از دخل‌زني و سرقت متواري مي‌شد.
وي افزود: همچنين شكايت چندين دختر و زن بيوه از شخصي كه خود را دكتر دندانپزشك و با شيادي و دادن قول ازدواج آنان را اغفال و در مواردي اخاذي كرده بود، كارآگاهان را بر آن داشت كه در اقدامي ضربتي، دندانپزشك قلابي و همدستش را دستگير كنند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ مداحي بيان كرد: كارآگاهان ابتدا با انجام چهره‌نگاري از كسبه و زنان اغفال شده و با استفاده از منابع مردمي و بانك‌هاي اطلاعاتي مخفيگاه مجرمان را شناسايي و در عملياتي ضربتي آنان را دستگير كردند.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:53 AM
استاد بعد از اين حرفها انگشتش را در يک مايع بد بو فرو برد و بعد در دهان گذاشت.دانشجويان به مايع بد بو و بد مزه خيره شده بودند و با حالت تهوع به جراح چيره دست نگاه مي کردند اما نمي دانستند بعد چه خواهد شد.
استاد گفت : حالا همگي شما اين کار را تکرار کنيد تا ببينيم چه کسي از پسش بر مي آيد.بوي تعفن مايع به مشام آنان مي رسيد و در حالي که به همديگر نگاه مي کردند به اجبار ، کار استاد را تکرار کردند.
10 دقيقه بعد جراح با لبخند گفت : به به، تبريک مي گويم.ظاهرا همه شما جسارت لازم را براي جراح شدن داريد. مزه اش چه طور بود ؟
دانشجويان سکوت کرده بودند که استاد ، ادامه داد : متاسفانه اما هيچ کدام از شما در امتحان امروز قبول نشديد.يادتان هست گفتم بايد به همه چيز دقت کنيد؟ مگر متوجه نشديد انگشتي که من به دهان بردم ، آن انگشتي نبود که در مايع گذاشته بودم؟
بيش تر شکست هايي که انسان مي خورد از روي بي استعدادي نيست بلکه به علت دقت نکردن کافي در کار است.
در شهر ، مرد فقيري بود که هر روز در بازار قدم مي زد و مورد تمسخر قرار مي گرفت.برخي ، او را آدم ابلهي مي دانستند و به شکل هايمختلف آزارش مي دادند.يکي از تفريح هاي آنان اين بود که گاه دو تا سکه بزرگ و کوچک در کف دست خود مي گذاشتند و از او مي خواستند که بهترين را انتخاب کند.
مرد فقير هميشه سکه کم ارزش را انتخاب مي کرد و جوانان هم به اين بهانه کمي سر به سرش مي گذاشتند و مي خنديدند. آنان به هم مي گفتند اين چه آدم احمقي است که بعد از اين همه سال سکه با ارزش را از سکه کم ارزش تشخيص نمي دهد.مرد فقير هم که انگار از اين حرفها سر در نمي آورد به اين کار ادامه مي داد و هر بار سکه کم ارزش را انتخاب مي کرد.
روزي پيزن مهرباني در بازار ، صحنه تفريح جوانان با مرد فقير را ديد.پيش او رفت و گفت : مرد بيچاره ، تو هميشه سکه کم ارزش را انتخاب مي کني چرا ؟ آن سکه که هيچ وقت بر نمي داري با ارزش تر است.
بر خلاف انتظار پيرزن ، مرد فقير پوزخندي زد و جواب داد : بله مي دانم.کافي است يک بار سکه باارزش را بردارم ، آن وقت ديگر از بازي انتخاب سکه خبري نخواهد بود.وقتي کسي خود را عاقل تر از همه بداند در واقع ناداني اش را ثابت مي کند

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:54 AM
*اشاعه فرهنگ «گذشت»
تلاش شمار زيادي از دست اندرکاران سرشناس سينما و تلويزيون براي نجات «شهلا» بي شک سرآغازي ديگر براي اشاعه فرهنگ «گذشت» در بالاترين سطح است.
دين مبين اسلام ، اگرچه قصاص را حق شاکي مي داند اما همواره بر رافت تاکيد و همين خصيصه والاي انساني ، مسلمانان را در سراسر دنيا شهره خاص و عام کرده است.گل سرسبد اين فرهنگ را در جمله تاريخي مولاي متقيان ، حضرت علي (ع) مي بينيم : «در عفو و گذشت ، لذتي است که در انتقام نيست.»
*گروه «ناجي شهلا»
«هما روستا» ، «مريلا زارعي» ، «رخشان بني اعتماد»، «پوران درخشنده» ، «مهتاب نصير پور» ، «فاطمه گودرزي» ، «مهناز افضلي» و «جعفر پناهي» از جمله بازيگران و کارگردانان نامداري هستند که امروز به دادسراي امور جنايي تهران رفتند و با خانواده داغدار «لاله سحرخيزان» گفت و گو کردند.
اين اقدام خداپسندانه با هماهنگي «فخرالدين جعفرزاده» سرپرست دادسراي ناحيه 27 صورت گرفت و مادر «لاله» با صميميت ، پاي حرف هاي گروه موسوم به «ناجي شهلا» نشست اما رضايت نداد.
شمارش معکوس براي اعدام «خديجه جاهد» معروف به «شهلا» آغاز شده و اين موضوع ، نقل محفل هاي داخلي و حتي خارجي است.
*آنچه گذشت ....
ساعت 14 چهارشنبه ?? مهر 1381 همزمان با فريادهاى پسري خردسال ، ساکنان خانه هاي خيابان شماره ?? خيابان «گل نبى» ميدان «کتابى» تهران باخبر شدند همسايه ?? ساله آنان که «لاله سحرخيزان» نام داشت به طرز مرموزى کشته شده است.در آن ميان وقتى مشخص شد قربانى ، همسر يکى از فوتباليست هاى سرشناس است ماجراى اين جنايت ، جنجالى شد.سرانجام افسران دايره 10 آگاهي مرکز کليد معماى پيچيده را در دستان شهلا - همسر صيغه اى ناصر محمد خاني - يافتند.
تحقيق کارآگاهان نشان مى داد «شهلا» از ?? سالگى عاشق «ناصر» بود و در ?? سالگى ، زندگى مشترک پنهانى را آغاز کرد.?? مهر 1382 «شهلا» پس از ?? ماه سکوت لب به اعتراف گشود و گفت : «لاله» را با سه ضربه چاقو از پا درآوردم.
اين زن خبرساز اما در جريان محاکمه ها ، اعتراف هايش را پس گرفت و مدعى شد کسى را نکشته و فقط به خاطر اين که عشقش - ناصر - به جنايت متهم شده بود خود را قاتل خواند.
*مي خواهم زنده بمانم
نيک مي دانيم چهره هاي سرشناس عرصه علم و هنر به ويژه سينما و تلويزيون ، همگام با دست اندرکاران رسانه ها ، نقشي مقدس و کم نظير در اشاعه فرهنگ «گذشت» دارند و بايد از فيلم «مي خواهم زنده بمانم» با نقش آفريني «فاطمه گودرزي» و «فرامرز قريبيان» و همچنين سريال «زير تيغ» با بازي به ياد ماندني استاد «پرويز پرستويي» به عنوان نقطه اي عطف در اين زمينه ياد کرد.
امروز پرونده هفت ساله «شهلا» با جذابيت هاي ويژه خود و همچنين بازتاب جهاني خبرهاي مربوط به آن ، با تمامي تلخي هايش بهانه اي است تا جشن عاطفه ها را از منظري ديگر شاهد باشيم.
جداي از اين که «شهلا» قاتل همسر «ناصر محمدخاني» هست يا نيست ، بايد اذعان داشت امروز جامعه به گذشت خانواده «سحرخيزان» از خونخواهي نياز دارد تا در پرونده هاي مشابه ، فرياد «خون بس» سر دهد.
با قصاص احتمالي «شهلا» اگر چه شايد اندکي از آلام کهنه خانواده «سحرخيزان» کاسته شود اما آيا اين بازي را نمي توان به «برد - برد» تبديل کرد ؟ کارت قرمزي که امروز جلوي چشم شهلاست ، آن وقتي سبز مي شود که خانواده «سحرخيزان» بگويد به حرمت نيمه شعبان هم که شده «شهلا» را مي بخشيم تا دنيا بداند مي توان در سخت ترين شرايط هم «گذشت» کرد.
آنجا که «گذشت» برف شادي مي پاشد به عاطفه ها ، ديگر لنگ نمي زند پاي ثانيه ها براي شنيدن ترانه زندگي دوباره.
*بوي ياس
نگاهي به تقويم نشان مي دهد سراسر ماه مبارک «شعبان» مزين شده است به روزهاي شادي بخش ؛ از ميلاد مسعود امام حسين (ع) گرفته تا ميلاد يگانه منجي عالم بشريت.در اين ماه عزيز ، سالروز رحلت يا شهادت هيچ يک از امامان و پيامبران بزرگوار را شاهد نيستيم و چه خوش است «شعبان» را ماه «گذشت» بناميم.
به کوچه و خيابان که پا مي گذاري ، رشته هاي رنگارنگ نور سبز ، بنفش ، قرمز و زرد ، زرورق هايي که بچه ها به در و ديوار چسبانده اند ، خودروهاي بزک شده عروس و رونق گل فروشي ها و شيريني فروشي ها با عطر ياس ، همگي خبر مي دهند که «خبري در راه است ....»
*بهروز آرمان - دبير گروه حوادث خبرگزاري ايسکانيوز

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:54 AM
به گزارش گروه حوادث ايسکانيوز : بامداد سه شنبه يک فروند هواپيماي مسافربري «توربوفلات» شرکت «بانکوک اير ويز» هنگام فرود در جزيره گردشگري «کو سامويي» به برج مراقبت خورد.
رئيس سازمان هواپيمايي تايلند گفت :‌ در اين رخداد دلخراش ، هواپيما با 70 مسافربر از باند فرودگاه منحرف شد و به برج مراقبت خورد که متاسفانه خلبان جان باخت و 10 نفر از گردشگران زخمي شدند.
«کانيکار کماوتانون» ادامه داد : مسافران زخمي به بيمارستان فرستاده شده اند و بعيد نست شمار تلفات افزايش يابد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، تحقيق جامع براي افشاي علت اصلي بروز اين رخداد ادامه دارد

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 07:55 AM
به گزارش روز سه شنبه گروه حوادث ايسکانيوز : بررسي هاي اداره کل استاندارد و پژوهش هاي صنعتي استان تهران نشان مي دهد محصولات سلولزي شرکت موسوم به «سبز دلتا» با نام تجارتي «آدينه» هيچ مجوزي ندارد.
گفته مي شود نشاني دقيقي از محل توليد اين کالا در دست نيست و مندرجات روي بسته بندي توليدات «سبز دلتا» جعلي است.
طبق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانين و مقررات موسسه استاندارد و پژوهش هاي صنعتي ايران ، توليد و عرضه کالاهاي مشمول استاندارد اجباري ، بدون رعايت قوانين و مقررات ، ممنوع است و جرم به شمار مي آيد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد،تحقيق پليس براي شناسايي و دستگيري مجرمان اين پرونده ادامه دارد

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 08:19 AM
به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : «هما روستا» ، «هديه تهراني » و «مريلا زارعي» از جمله بازيگران نامداري هستند که امروز به همراه جعفر پناهي - کارگردان - و ... به دادسراي امور جنايي تهران رفتند تا براي گفت و گو با خانواده داغدار «لاله سحرخيزان» زمينه سازي کنند.
قرار است اين اقدام خداپسندانه با هماهنگي «فخرالدين جعفرزاده» سرپرست دادسراي ناحيه 27 تشکيل شود. در اين وادي ، تلاش اعضاي واحد صلح و سازش دادسراي امور جنايي تهران براي جلب رضايت خانواده داغدار همسر «ناصر محمدخاني» و بازگشت «خديجه جاهد» به زندگي بي نتيجه مانده است.
چندي پيش با دستور رئيس قوه قضاييه ، پرونده مرگ «لاله سحرخيزان» که همسر ناصر محمدخاني (فوتباليست پيشين تيم ملي ايران و پرسپوليس) بود از شعبه 20 تشخيص به دفتر «هاشمي شاهرودي» فرستاده و قرار شد بار ديگر براي بررسي از زواياي مختلف و يا به قول «عبدالصمد خرمشاهي» وکيل مدافع «شهلا» به منظور از سرگيري رسيدگي به مجتمع قضايي «بعثت» فرستاده شود.
شعبه 1147 اين مجتمع که قاضي «حسين‌پور» رياست آن را بر عهده دارد در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت و خبرنگاران ، منتظر ماندند تا ببينند سرانجام حکم قطعي «شهلا» با گذشت هفت سال از کشته شدن «لاله» چه خواهد بود ؟
در آن نشست «ناصر محمدخاني» بدون اين که به سوال هاي خبرنگاران پاسخي بدهد وارد شعبه 1147شد.«شهلا» پيش از اين گفته بود : اميدوارم با اين روزنه‌ اي که باز شده است همه چيز مشخص شود.من بار ديگر با صداي بلند اعلام مي‌کنم قاتل نيستم . حرف‌هايم را زده ‌ام و هنوز درباره گناهکار بودن من اتفاق نظر وجود ندارد.گروهي از قضات که پرونده را مطالعه کرده‌اند مرا گناهکار مي‌دانند و برخي ديگر بي‌گناه.بالاخره بايد صبر کرد تا مشخص شود چه تصميمي براي من که از زندان خسته‌ شده‌ام گرفته خواهد شد.اميدوارم هر حکمي که صادر مي‌شود به اين بلاتکليفي پايان دهد.باور کنيد ديگر از زندان خسته شده‌ام.
همان طور که پيش بيني مي شد قاضي «حسين ‌پور» دوباره حکم به مرگ «شهلا» داد و همه نگاه ها به
واحد صلح و سازش دادسراي امور جنايي تهران دوخته شد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، در تازه ترين نشست اعضاي اين واحد که با حضور «فخرالدين جعفرزاده» تشکيل شد خانواده «سحرخيزان» و خود «ناصر» اعلام کردند به هيچ عنوان از خونخواهي نمي گذرند و فقط قصاص مي خواهند.
ساعت 14 چهارشنبه ?? مهر ?? همزمان با فريادهاى پسر خردسالى ، ساکنان خانه هاي خيابان شماره ?? خيابان گل نبى ميدان «کتابى» تهران باخبر شدند همسايه ?? ساله آنان که «لاله سحرخيزان» نام داشت به طرز مرموزى کشته شده است.در آن ميان وقتى مشخص شد قربانى ، همسر يکى از فوتباليست هاى سرشناس است ماجراى اين جنايت ، جنجالى شد.سرانجام افسران دايره 10 آگاهي مرکز کليد معماى پيچيده را در دستان شهلا - همسر صيغه اى ناصر - يافتند.
تحقيق کارآگاهان نشان مى داد «شهلا» از ?? سالگى عاشق «ناصر» بود و در ?? سالگى با آگاهى از اين که وي همسر و دو پسر دارد زندگى مشترک پنهانى را آغاز کرد.?? مهر 1382 «شهلا» پس از ?? ماه سکوت لب به اعتراف گشود و گفت : «لاله» را با سه ضربه چاقو از پا درآوردم.
اين زن خبرساز اما در جريان محاکمه ها ، اعتراف هايش را پس گرفت و مدعى شد کسى را نکشته و فقط به خاطر اين که «ناصر» به جنايت متهم شده بود خود را قاتل خواند

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 08:21 AM
به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : ساعت 23 سه شنبه هفته گذشته ، بازپرس حسين روشن - کشيک دادسراي امور جنايي تهران - به دنبال تماس تلفني افسران کلانتري 111 هفت چنار از جنايت خونين در خيابان «قزوين» باخبر شد.
اين مقام قضايي به همراه افسران دايره 10 آگاهي مرکز به نقطه مورد نظر رفت و با ديدن پيکر کاردآجين زن 30 ساله اي به نام «راحله» رسيدگي به ماجرا را آغاز کرد.
تحقيق ميداني نشان مي داد او و برادر 32 ساله اش «عباس» در اقدامي غافلگيرانه هدف حمله يک مرد موتورسوار قرار گرفتند و جاني ، بلافاصله گريخت.
«عباس» با تلاش پزشکان از مرگ نجات يافت و مشخص شد مجرم عاشق پيشه به نام «مجيد» خواستگار پيشين «راحله» بود که چون جواب رد شنيد دست به کينه جويي زد.
«عباس» روي تخت بيمارستان گفت : شوهر «راحله» چند وقت پيش فوت کرد و خواهرم با فرزند چهار ساله اش تنها ماند.در آن بين «مجيد» 32 ساله که خواهرش دوست «راحله» بود به خواستگاري آمد و جواب رد شنيد.اين مرد که مامور پليس است از هفت ماه پيش با شنيدن جواب منفي ، تهديد کرده بود خواهرم را زنده نمي گذارد و هر کجا او را ببيند مي کشد.به همين دليل «راحله» از من خواست تا او را در خيابان همراهي کنم.
جوان زخمي ، ادامه داد : آن روز «راحله» براي دريافت اجاره ساختماني که در نزديکي خيابان «قزوين» داشت از خانه بيرون رفت . سپس «مجيد» مزاحمش شد و خواهرم از شدت ترس به خانه دوستش پناه برد.من هم که تلفني از ماجرا مطلع شده بودم به کمک «راحله» رفتم و با آژانس تماس گرفتم اما چون ماشين نبود به خيابان رفتيم تا دربست ، سوار شويم . ناگهان «مجيد» با چاقوي دسته زرد به ما حمله کرد و ...
تجسس گسترده کارآگاهان براي دستگيري جاني موتورسوار ادامه داشت و «مجيد» که مي دانست دير يا زود بازداشت مي شود سرانجام ظهر جمعه به اداره آگاهي تهران بزرگ رفت و تسليم قانون شد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، وي امروز در شعبه سوم دادسراي ناحيه 27 پايتخت به بازپرس «روشن» گفت : مي دانستم که «راحله» مي خواهد براي دريافت اجاره ، از خانه اش خارج شود و چون نمي خواستم با مرد ديگري زندگي کند نقشه ام را اجرا کردم.آن روز با پدر «راحله» نيز درگير شده و به شدت عصباني بودم.
به دنبال اين اعتراف هاي تکان دهنده ، قرار بازداشت موقت جاني صادر شد

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 08:43 AM
به گزارش روز شنبه گروه حوادث ايسکانيوز : زنده ياد «رقيه قاسميان مقدم» 46 ساله براثر يک رخداد دلخراش رانندگي ، در بيمارستان «امين» اصفهان بستري شد.
با تائيد مرگ مغزي او ، تلاش شماري از پزشکان به منظور راضي کردن خانواده داغدار براي اهداي عضو آغاز شد و در وقت طلايي به نتيجه رسيد.
دوکليه اين مادر درمرکز آموزشي درماني حضرت زهرا «س» به بيماران 54 و 26 ساله پيوند زده و کبد او نيز در بيمارستان شهيد «نمازي» شيراز به بيمار 27 ساله اي اهدا شد.وضعيت هر سه بيمار که حياتي دوباره يافته اند رضايتبخش اعلام شده است.
خانواده ايثارگر گفتند فقط به خاطر رضاي خداوند متعال و شادي روح عزيزانشان با هدف کمک به همنوعان اين هديه بي همتا را به بيماران نيازمند دادند.
چندي پيش نيز با اهداي اعضاي بدن زنده ياد «احمد همت» 18 ساله ، سه بيمار کبدي – کليوي در بيمارستان «نمازي» شيراز ، لبخند تازه اي به زندگي زدند.گزارش ايسکانيوز مي افزايد ، همچنين با اهداي کليه هاي شادروان «زرافشان درخشان» 38 ساله از «آباده» دو بيمار ديگر حياتي دوباره يافتند.
در همين حال ، مدير مرکز پيوند عضو دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت : شمار اعضاي دومين مرکز پيوند عضو ايران به بيش از 20 هزار نفر رسيده است.
«محمد جعفر مدبر عزيزي» در نخستين گردهمايي رابطان پيوند عضو استان هاي خراسان اضافه کرد : اين مرکز از سال 80 فعاليت خود را آغاز کرده و پس از دانشگاه علوم پزشکي تهران و شهيد بهشتي ، بزرگ ترين مرکز اهداي عضو کشور است.
وي ادامه داد : تاکنون اعضاي بدن 187 بيمار مرگ مغزي از طريق اين مرکز به بيماران نيازمند اهدا شده که شامل پيوند 369 کليه ، 128 قرنيه ، 46 پوست و 5 قلب است.همچنين يک و نيم کبد و 5 پانکرانس براي پيوند به شيراز منتقل شد.
مدير مرکز پيوند عضو دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت : آمار نشان مي دهد 40 درصد خانواده هاي بيماران مرگ مغزي براي اهداي عضو رضايت مي دهند اما براي گسترش اين فرهنگ حسنه ، همچنان بايد تلاش کرد.
«مدبر عزيزي» تصريح کرد: سوانح ، دومين علت مرگ و مير در کشور است و فرهنگ سازي براي اهداي عضو بهترين راه زندگي بخشيدن به حادثه ديدگان به شمار مي آيد.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 08:46 AM
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري حدود 50 نفر در روز گذشته در پايتخت خبر داد.
سردار عزيزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در روز گذشته 50 نفر كه اقدام به تخريب،‌ آتش زدن اموال و سنگ‌پراني كرده بودند، در بهشت زهرا (س) و مناطق ديگر تهران دستگير شدند.
وي ادامه داد: در روز گذشته عده‌اي در خيابان‌هاي بهشتي و وليعصر(عج) نيز اقدام به برگزاري تجمعاتي كردند و اغتشاشات روز گذشته تخريب چنداني به همراه نداشت و تنها چند سطل زباله توسط اين افراد به آتش كشيده شد و سنگ‌پراني‌هايي نيز به ماموران پليس صورت گرفت.
وي در رابطه با دستگيري‌هاي صورت گرفته درباره چند هنرمند نيز اظهار كرد: در روز گذشته جعفر پناهي به همراه يكي از دستيارانش و دو، سه نفر از بستگانش در بهشت زهرا (س) دستگير و ظرف 10 دقيقه همگي اين افراد آزاد شدند.
به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، افراد دستگير شده حوادث روز گذشته به سيستم قضايي ارجاع داده شدند.
وي در رابطه با موضوعات مطرح شده مبني بر تحت كنترل بودن حجت‌الاسلام كروبي و همچنين ميرحسين موسوي نيز اظهار كرد: معمولا چهره‌هاي سياسي، محافظ‌هايي را به همراه دارند، اما براي اين كه كسي تعرضي به اين افراد نكند در روز گذشته براي حفظ امنيت اين دو تن، ماموران انتظامي در اطراف آن‌ها حضور داشتند.
وي تصريح كرد: آقاي موسوي بيش از سه دقيقه در بهشت زهرا (س) حضور نداشتند و پليس نيز دخالتي در آمدن و رفتن ايشان نداشت.
سردار رجب‌زاده با اشاره به اين كه اتفاقات روز گذشته، كشته‌اي در برنداشته است،‌ افزود: تعدادي از نيروهاي پليس نيز در اين رابطه مجروح شدند.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 08:49 AM
كارآگاه پليس آگاهي استان خراسان رضوي موفق شدند، پسر خردسالي را كه در چنگ آدم‌ربايان گرفتار شده بود، به سلامت آزاد كنند.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، ‌سرهنگ صادقي ـ رييس پليس آگاهي استان خراسان رضوي ـ درباه جزييات اين پرونده گفت: هفته قبل يكي از شهروندان مشهدي با مراجعه به پليس آگاهي اعلام كرد فرزند هشت ساله‌اش به طور ناگهاني و مشكوك توسط دو نفر ربوده شده است كه بلافاصله اقدامات اوليه براي يافتن كودك ربوده شده آغاز شد. ساعتي پس از اعلام مفقود شدن كودك، فردي با تلفن با پدرش تماس گرفت و اعلام كرد كه پسر وي را ربوده است و تنها راه آزادي وي پرداخت 60 ميليون تومان پول نقد است. ضمن اين كه آدم‌ربا تهديد كرد در صورت دخالت پليس گروگان را خواهد كشت.
وي افزود: با مطرح شدن موضوع آدم‌ربايي، بلافاصله گروهي از كارآگاهان باتجربه اداره مبارزه با جرائم جنايي براي رهايي گروگان وارد عمل شدند و در اولين گام در پي كسب اطلاعات لازم برآمدند. كارآگاهان پليس با تلاش فراوان و استفاده از روش‌هاي علمي و بهره‌گيري از اطلاعات منابع مردمي موفق به شناسايي هويت يكي از آدم ربايان شدند.
رييس پليس آگاهي استان خراسان رضوي ادامه داد: در پي فاش شدن هويت يكي از آدم‌ربايان بلافاصله منزل او نيز شناسايي و پس از محاصره منزل، طي يك اقدام ضربتي دستگير شد و در بازرسي از منزل وي خوشبختانه كودك ربوده شده در آنجا حضور داشت. وي گفت: پس از دستگيري متهم و انتقال او به اداره آگاهي طي تحقيقات اوليه به عمل آمده او پس از اعتراف به آدم ربايي به نام همدستش نيز اشاره كرد كه كارآگاهان موفق شدند همدست آدم ربا را نيز شناسايي و دستگير كنند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، ‌سرهنگ صادقي بيان كرد: در نهايت كودك ربوده شده به خانواده‌اش برگردانده شد. در ضمن تحقيق در رابطه با دستگيري ساير همدستان در اين پرونده ادامه دارد.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 08:50 AM
به گزارش خبرنگار گروه حوادث ايسکانيوز : پليس «پلور» 11 آبان 1386 پيدا شدن جنازه مرد 37 ساله اي به نام «جهانبخش» را در شش کيلومتري بارگاه امامزاده هاشم (ع) محور «هراز» به دادسراي امور جنايي تهران خبر داد.سپس بازپرس کشيک و افسران اداره آگاهي مرکز به محل مورد نظر رفتند و با ديدن جنازه کاردآجين ، رسيدگي به ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.
شواهد نشان مي داد جنايت در مکان ديگري رقم خورده و جنازه در تاريکي شب ، کنار جاده رها شده بود.
با به دست آمدن سرنخها فاش شد که «جهانبخش» در يک خانه نزديک ميدان «خراسان» زندگي مي کرد و زنش «ليلا» تحت بازجويي قرار گرفت.
وي گفت : شوهرم در شمال کشور ، ملک خريد و فروش مي کرد.شبي که قرار شد به «لاهيجان» برود طلاهاي زن همسايه را گرفت تا بفروشد و برايش در آنجا زمين بخرد ؛ بعيد نيست «جهانبخش» را در راه به خاطر دزديدن طلاها کشته باشند.
به دنبال ادعاهاي «ليلا» يکي از همسايگان مدعي شد اين زن و شوهر با هم اختلاف کهنه داشتند و شب جنايت «جهانبخش» خيلي عصباني بود.
اين شهروند اضافه کرد : خودم ديدم «ليلا» گوشي تلفن را برداشته بود و داخل حياط ، دور از چشم شوهرش صحبت مي کرد.
با برملا شدن اين راز «ليلا» بازداشت شد و تلاش کرد با دروغگويي ، پليس را فريب بدهد . زن جوان اما با ديدن مدرک هاي دادگاه پسند ، سرانجام لب به اعتراف گشود : «سالها بود که من و شوهرم دعوا داشتيم و به همين دليل با حميدرضا که مرد مورد علاقه ام بود قرار ازدواج گذاشتم.صبح دهم آبان 86 با حميدرضا تماس گرفتم و چون شوهرم خانه نبود خواستم به ديدنم بيايد.»
وي توضيح داد : دقايقي از آمدن «حميدرضا» نگذشته بود که «جهانبخش» وارد شد و با ديدنش داد و بيداد کرد.«حميدرضا» هم براي ساکت کردن شوهرم با چاقو به جانش افتاد و تصميم گرفتيم جنازه را به شمال ببريم.
«ليلا» اظهار داشت : از ترس ، جنازه را نزديک امامزاده هاشم رها کرديم و «حميدرضا» مرا قانع کرد تا به کسي چيزي نگويم.گزارش ايسکانيوز مي افزايد، به دنبال ادعاهاي اين زن «حميدرضا - ب» نيز در جنوب پايتخت بازداشت شد و جنايت را گردن گرفت اما تصميم به ازدواج با زن تبهکار را انکار کرد.
کيفرخواست زن و مردي که اسير عشق شيطاني شده بودند از سوي حسين روشن - بازپرس شعبه سوم داسراي ناحيه 27 تهران - صادر شد و آنان امروز در شعبه 74 دادگاه کيفري استان تهران به رياست قاضي «حسن تردست» پاي ميز عدالت ايستادند.
در ابتداي اين نشست «محمد شادابي» به عنوان نماينده دادستان ، کيفرخواست را خواند و از طرف شاکيان براي «ليلا» و «حميدرضا» تقاضاي اشد مجازات کرد.سپس پدر و مادر قرباني در جاگاه ويژه ايستادند و درخواست قصاص نفس (مرگ) کردند اما دختر 12 ساله «جهانبخش» گفت : «از گناه مادرم مي گذرم.»
قاضي از «حميدرضا» پرسيد : چند روز پيش از جنايت متوجه شدي که «ليلا» شوهر دارد؟ که
پاسخ شنيد «کم تر از يک ماه.»
«ليلا» 29 ساله اما اتهام طراحي نقشه از پيش تعيين شده را رد کرد : «دفاعي ندارم ، من اين اشتباه بزرگ را به خاطر لجبازي با شوهرم مرتکب شدم.»
هيئت قضايي پس از اظهارات مجرمان ، اعلام تنفس کرد و براي صدور راي وارد شور شد

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 09:11 AM
رسانه‌هاي دولتي فيليپين اعلام كردند: بر اثر وقوع توفان در شرق اين كشور دست كم 25 ماهي‌گير مفقود شده و احتمال غرق شدن آن‌ها وجود دارد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «مانيلا بولتين» ـ يكي از مقامات ارشد ستاد حوادث غيرمترقبه مركزي فيليپين ـ در مصاحبه‌اي با خبرگزاري شينهوا، بيان كرد: بر اثر وقوع توفان و گردباد شديد در سواحل شرقي كشور دست كم 25 ماهي‌گير گرفتار اين توفان شده و احتمال غرق شدن آن‌ها بسيار زياد است.
وي اضافه كرد: اين افراد در شرق جزيره «لوزون» در حال ماهي‌گيري بودند كه اين توفان شديد آغاز شد و آن‌ها كه بايد حوالي ظهر به ساحل باز مي‌گشتند، گرفتار اين توفان شديد شدند.
به گزارش ايسنا، كميسيون ملي بلاياي طبيعي فيليپين نيز طي بيانيه‌اي اعلام كرد: بر اثر وقوع توفان و گردباد كه از اوايل هفته جاري در مناطق شمالي و غربي اين كشور آغاز شده است، دست كم چهار نفر جان خود را از دست داده و 18 نفر نيز مفقود شدند.
گفته مي‌شود، تلاش ماموران امداد و نجات ساحلي فيليپين براي يافتن 25 ماهي‌گير مفقود شده ادامه دارد.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 09:12 AM
بر اساس اعلام رسانه‌هاي دولتي سومالي، درگيري و كشمكش مسلحانه ميان دزدان دريايي سومالي در سواحل اين كشور، دست كم 17 كشته و 30 مجروح بر جاي گذاشت.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رسانه‌هاي دولتي سومالي از قول شاهدان عيني اين ماجراي خونين، اعلام كردند: چندين نفر از گروه‌هاي دزدان دريايي سومالي در خليج عدن و سواحل اين كشور اقدام به تيراندازي كردند كه در اين درگيري خون‌بار 30 نفر از جمله 10 نفر از بوميان دچار جراحت شده و دست كم 17 نفر جان خود را از دست دادند.
گفته مي‌شود، دزدان دريايي سومالي كه اكثرا در خليج عدن و آب‌هاي آزاد منتهي به اين خليج فعاليت مي‌كنند به كشتي‌هاي باري و مسافربري حمله كرده و علاوه بر تاراج بردن محموله و يا وسايل مسافران، خدمه و سرنشينان اين كشتي‌ها را نيز اسير مي‌كنند.
همچنين بر اساس گزارش پليس سومالي و فعالان صلح سازمان ملل متحد، تاكنون 18 هزار نفر از زمان فعاليت اين دزدان دريايي كشته شدند كه اكثرشان از ميان خود اين سارقان آب‌هاي آزاد بودند.
به گزارش ايسنا، اگر چه مجامع بين‌المللي معاهداتي را در زمينه‌ مقابله با دزدان دريايي سومالي ميان خود به امضا رسانده‌اند، اما تاكنون اين پيمان‌ها و قراردادها كاري از پيش نبرد و دزدان دريايي همچنان در آب‌هاي آزاد مي‌تازند.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 09:16 AM
كارآگاهان پليس آگاهي استان قزوين موفق شدند، سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار را كه اقدام به سرقت 200 تن آهن كرده بودند، شناسايي و به صورت غافلگيرانه دستگير كنند.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرهنگ محمدي ـ‌ رييس پليس آگاهي استان قزوين ـ درباره جزييات اين پرونده‌، گفت: با شكايت مسوولان يك دانشگاه در حال احداث در قزوين مبني بر سرقت 200 تن آهن، كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند. در اولين گام با بررسي نوع سرقت و شيوه و شگرد به كار رفته متوجه شدند كه سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌اي انجام شده كه اماكن فاقد لوازم ايمني را به راحتي مورد سرقت قرار مي‌دهند.
وي افزود: در مرحله بعد كارآگاهان با بررسي پرونده‌ مجرمان سابقه‌دار در اين زمينه پرداختند و با كنترل مناطقي كه احتمال بيشتر حضور سارقان در آنجا بود، توانستند ردپاي سارقان را پيدا كنند و سرانجام پس از چند روز تعقيب و مراقبت و شناسايي، يكي از متهمان به صورت غافلگيرانه به دام افتاد.
رييس پليس آگاهي استان قزوين گفت: پس از دستگيري و انتقال متهم به اداره آگاهي، وي مورد تحقيق واقع شد، اما او منكر انجام سرقت شد، لذا كارآگاهان به تحقيقات خود به شكل گسترده‌ ادامه دادند و توانستند با به كارگيري روش‌هاي علمي به سرنخ‌هاي مهمي برسند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ محمدي عنوان كرد: دستگيري يكي ديگر از متهمان توسط پليس آگاهي اراك به كمك كارآگاهان در استان قزوين آمد و تحقيق از او در كنار سرنخ‌هاي به دست آمده كه راه انكار را بر مجرمان مي‌بست، سبب شد كه آنان به سرقت 200 تن آهن اعتراف كنند. پس از اعتراف، متهمان در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته و تحقيقات در ارتباط با دستگيري مالخران اموال مسروقه و كشف سرقت‌هاي احتمالي ديگر ادامه دارد.

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 09:19 AM
به گزارش روز شنبه گروه حوادث ايسکانيوز : مجسمه هاي بودا، و ابزار موسيقي از جمله قطعه هايي است که در کند و کاو باستانشناسان اتريشي و مغول در دل صحراي «گبي» از زير خاک بيرون آورده شده است.
راهبان بودايي اين گنج را دهه 1930 يعني در دوران تسويه حساب کمونيستي مغولستان دفن کرده بودند تا چپاول نشود.در آن دوره صدها صومعه غارت يا ويران شد و گنج مورد نظر متعلق به «خامارين» بود.
پيش از يورش به اين صومعه ، يکي از راهبان گنج را در جعبه هايي قرار داد و زير خاک صحراي «گبي» پنهان کرد.اين راهب نقشه محل دفن را در اختيار نوه اش قرار داد که مورخي است به نام «زوندوي آلتانگرل».
او بعدها به صحراي «گبي» رفت ، نيمي از گنج را کشف کرد و آن را در موزه قرار داد.با اين وجود چون از موزه «آلتانگرل» به خوبي محافظت نمي شد و او نگران غارت اموال تاريخي بود به دنبال کشف بقيه گنج مدفون نرفت.«زوندوي» تصور مي کرد صحرا ، امن تر از موزه است.
هنگامي که «مايکل ايزنريگلر» باستانشناس اتريشي از اين موضوع با خبر شد به «زوندوي» پيشنهاد کرد در تلاش براي پيدا کردن بقيه گنج کمکش کند.
کند و کاو براي يافتن بقيه جعبه هاي باستاني صومعه «خامارين» در حالي صورت گرفت که گروهي مستندساز از اين اقدام ، فيلم تهيه مي کرد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد، اين فيلمبرداري يادآور صحنه هايي از فيلم «اينديانا جونز» بود.
پس از يک رشته حفاري ، بقيه قطعه هايي که افزون بر 70 سال از پنهان کردن آنها مي گذشت کشف شد.در ميان اين آثار باستاني ، چند نسخه خطي ، لباس هاي ويژه شرکت در نمايش ها و مجسمه هاي پر ارزش ديده مي شود.«ايزنريگلر» مي گويد : هدف از اين حفاري نشان دادن تاريخ و فرهنگ بودايي در صحراي «گبي» است

مهندس.كوچولو
08-12-2009, 09:28 AM
مديركل مركز پژوهش، مطالعات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاري هفتمين جشنواره آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء‌مصرف آن در هفته پژوهش سال جاري خبر داد.
به گزارش ايلنا، اميرحسين ياوري گفت: از زماني كه ديدگاه علمي بر روند مبارزه با قاچاق و سوء ‌مصرف مواد مخدر حاكم شده و رويكرد كاهش تقاضا در كنار رويكرد مقابله با عرضه قرار گرفته است، چند سالي بيش‌تر نمي‌گذرد و به همراه اين تحولات بود كه تشويق محققان، نويسندگان، دانشجويان و ساير اهل قلم در دستور كار مركز پژوهش، مطالعات و آموزش ستاد قرار گرفت و مقدمه كار براي برگزاري همايش آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از سوء‌مصرف آن شروع شد.
وي ادامه داد: نخستين دوره انتخاب آثار برتر مكتوب در دي ‌سال 1379 برگزار شد و به دنبال آن 5 دوره بعدي انتخاب آثار برتر مكتوب طي سال‌هاي 1380 تا 1387 برگزار شدند و امسال نيز در نظر است با برگزاري هفتمين دوره اين جشنواره قدمي براي فعال‌سازي بيش‌تر دانشگاه‌ها، مراكز علمي، محققان و نويسندگان كشور كه تاكنون در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء‌مصرف آن فعاليت چشمگيري نداشته‌اند، برداشته شود تا در زمينه پيشگيري، درمان و مقابله با سوء مواد مخدر به ياري مسئولان اجرايي كشور بشتابند.
مديركل مركز پژوهش، مطالعات و آموزش ستاد در خصوص اهداف اين جشنواره گفت: شناسايي و تشويق محققان، دانش‌پژوهان و نويسندگان انواع آثار مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از سوء مصرف آن، گردآوري و انسجام بخشيدن به منابع موجود در اين زمينه براي استفاده در كتابخانه ستاد، شناسايي خلاء‌هاي موجود در موضوعات مربوطه و بسط و گسترش دانش مبارزه با مواد مخدر و اعتياد از جمله اهداف اين جشنواره است.
ياوري كليه منابع مورد ارزيابي در اين جشنواره را كتاب، پايان نامه، آثار تحقيقاتي و پژوهشي، مؤسسات پژوهشي فعال، آثار چند رسانه‌اي و وب سايت و مقالات چاپ شده در فصل‌نامه‌هاي علمي داخلي و خارجي عنوان كرد و گفت: كتاب‌ها در 3 قسمت علمي ـ پژوهشي، داستاني و آموزشي براي عام و آموزشي ـ داستاني براي كودكان و پايان‌نامه‌ها نيز در دو سطح "كارشناس ارشد و دكتري عمومي " و "دكتري (Ph.D) و تخصصي " مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.
وي با بيان اين كه كليه منابع ارسالي يا گردآوري شده بايد در زمينه مواد مخدر و سوء‌مصرف آن باشد، اظهار داشت: كليه آثار بايد دربرگيرنده همه يا يكي از مباحث پيشگيري، كاهش آسيب، درمان و پيشگيري از عود، ارزشيابي، هزينه‌ها و خسارات، همه‌گير‌شناسي، آينده‌پژوهي، قوانين، ابعاد بين‌المللي، توليد، ورود و توزيع و حوزه مقابله‌اي، ترانزيت، اقتصاد مواد مخدر، تحقيقات علوم پايه در زمينه مواد مخدر و مداخلات بومي، فرهنگي، ديني و معنوي باشد.
وي با اشاره به شوراي علمي و اجرايي اين جشنواره بيان داشت: اعضاي اين شورا اساتيد و هيات علمي دانشگاه‌ها و نويسندگان و دانش‌پژوهان هستند كه رياست آن را مدير كل مركز پژوهش، مطالعات و آموزش بر عهده دارد و وظيفة اين شورا انتخاب كميته داوران براي ارزيابي آثار رسيده و تصميم‌گيري در مورد شيوه و نحوه برگزاري همايش و... است.
دكتر ياوري با بيان اينكه از آثار برتر مكتوب طي مراسمي تقدير و تشكر به عمل خواهد آمد، افزود: در هر زمينه از آثار مشخص شده، به ترتيب امتياز، سه نفر به عنوان نفرات اول، دوم و سوم انتخاب مي‌شوند كه به هر كدام از آن‌ها بر حسب آثارشان، لوح تقدير و جوايزي اهدا خواهد شد.
اين مقام مسئول در ستاد به امتيازات ويژه براي نفرات اول اشاره و خاطر‌نشان كرد: به نفرات اول در زمينه پژوهش، پايان‌نامه دوره دكتري، كتاب‌هاي علمي و موسسات پژوهشي و آموزشي برتر جايزه ويژه‌اي داده خواهد شد.
ياوري تصريح كرد: نفرات برتر بايد طرح‌هاي پيشنهادي خود را در قالب فرم‌هاي مركز مطالعات، پژوهش و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوين كنند تا توسط شوراي تحقيقات و آموزش مورد بررسي، ارزيابي و تأييد قرار گيرد.
وي در پايان اعلام كرد فرم‌هاي مربوطه را مي‌توان از طريق جرايد كثيرالانتشار يا از طريق پايگاه اطلاع‌رساني ستاد مبارزه با مواد مخدر به نشاني www.dchq.ir (http://www.dchq.ir) تهيه كرد.