PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : توضیحاتی کامل درمورد مرورگر Flock



Borna66
07-23-2009, 10:22 PM
Flock (http://flock.com/) یک مرورگر وب دویی است که با هسته‌ی فایرفاکس ساخته شده در واقع
همان فایرفاکس بزک شده است ولی با کلی امکانات وب دویی که به صورت پیش‌فرض
در آن قرار گرفته‌اند. در واقع راحت‌الحلقومی است برای کاربران اجتماعی وب.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg

بسیاری از ما روزانه با سایت‌هایی مثل Delicious, Flickr, Picasa, Facebook, Twitter و … سروکار داریم و از آنها استفاده می‌کنیم برای استفاده از امکانات این سایت‌ها یا باید به صفحه‌ی آنها مراجعه کنیم یا از کلاینت‌هایی که برای این‌کار تهیه شده‌اند استفاده کنیم، شاید برای خبردار شدن از اتفاقاتی که در سرویس‌های مورد استفاده می‌افتد مجبور باشیم همین مسیر‌ها را طی کنیم یا در بهترین حالت آنها را به دست فرندفید بسپاریم تا زحمت گردآوری را بکشد. حالا Flock با ظاهری زیبا، محیطی ساده و کارآمد همه‌ی این امکانات را برای ما فراهم کرده است. شما یک عکس را در اینترنت میبینید و میخواهید آن را برای دوستان خود در فیس‌بوک بفرستید کافیست عکس را با موس بکشید و در حساب فیس‌بوک خود در Sidebar مرورگر رها کنید! این یعنی بهترین روش‌ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا.

امکانات مرورگر فقط همین‌ها نیست، از Blog Post مرورگر یک مطلب برای وبلاگتان بنویسید مثل همین مطلبی که میخوانید، عکس‌ها را بدون واسطه و مستقیم آپلود کنید، لینک‌های موردعلاقه‌تان را در سایت‌های Bookmark ذخیره کنید و … همه‌ی این امکانات را با یکبار وارد شدن به اکانت خود در سرویس موردنظر بدست خواهید آورد.

نباید فراموش کرد که Flock فرزند خلف Firefox (http://getfirefox.com/) است و تمام امکانات Firefox از قبیل سرعت و امنیت و هوش بالا را در این مرورگر هم خواهید داشت. افزونه‌های Firefox به راحتی در Flock نصب میشوند و میتوانید علاوه بر امکانات فوق‌العاده‌ی این مرورگر از قدرت لایتناهی Firefox نیز سود ببرید.

Borna66
07-23-2009, 10:22 PM
Flock 2.0 بهتر از همیشه

همانطور که در بالا گفتم Flock از فایرفاکس به عنوان هسته‌ی خود استفاده میکند، در آخرین نسخه‌ی Flock از فایرفاکس 3.0.3 یعنی آخرین نسخه استفاده شده است، در این نسخه یک نوار برای اطلاع از حساب‌های مختلف دارید که آخرین رخدادها را به شما نشان میدهد، نوار رسانه دارید که بر طبق میل شما عکس‌ها یا ویدیو‌های سایت‌های اشتراک‌گذاری این نوع محتوا را نشان میدهد، فیدخوان که احتیاجی به توضیح ندارد، وب‌میل که اطلاعات حساب شما را در سرویس ایمیل مورد علاقه‌تان نشان میدهد، وب‌کلیپبورد این امکان را به شما میدهد تا هر چه را که میپسندید در یک لحظه به آن بکشید و خیالتان از بابت گم‌شدنش به هر علتی راحت باشد، بلاگ‌ادیتور یک ادیتور توکار برای نوشتن مطلب در وبلاگتان است و امکانات فراوان دیگر.

بیش از 20 سرویس وب دویی در این نسخه پشتیبانی میشوند، سرویس‌هایی مثل : Blogger, Facebook, MySpace, Flickr, WordPress, Twitter, Youtube, Digg و بسیاری دیگر. Flock برای Linux, Windows و Mac آماده‌ی دانلود است.
وب‌سایت فعال این مرورگر و حضور مستقیم مدیران و تیم اصلی در بین کاربران واقعا جالب است، در انجمن‌ها در وبلاگ‌ها، سرویس‌های وب دویی و در همه‌جای سایت حس میشود. طرح‌های تشویقی و دعوت کاربران به حضور فعال در وب از دیگر ویژگی‌هایی است که تا کنون ندیده بودم.

شما میتوانید عکسی از خود که نشانگر احساس شما نسبت به مرورگر است را برای تیم مدیریتی بفرستید تا در صورت برنده شدن عکس‌ شما در صفحه‌ی اصلی به نمایش گذاشته شود و هدیه‌هایی نیز از طرف Flock دریافت کنید. واقعا Flock فقط یک تکنولوژی نیست، این احساسات است که عنصر اصلی شناخته می‌شود.
نسخه‌ی ۲ مرورگر و سایت واقعا چیز دیگری‌ست بخصوص که مشکلاتی مثل سرعت پایین و اشکالاتی که در اضافه‌ کردن حساب‌ها وجود داشت دیگر وجود ندارند! دانلود و نصب این مرورگر شما را با دنیایی آشنا می‌کند که تا کنون تجربه نکرده‌اید حتی اگر مشتری آن در نسخه‌های قبلی بوده‌اید.

- Flock ECO Edition ویرایش مخصوص علاقمندان به محیط‌‌ زیست و Flock Gloss Edition ویرایش مخصوص علاقمندان به مد و فشن است که از زیرمجموعه‌های Flock هستند و با موتورهای خبری و تحلیلی مخصوص این دو دسته افراد تقویت شده‌اند و از سایت مرورگر قابل دانلوداند.

- شما (https://www.mypersianforum.com/mypersianforum.com)هم یک Flock Star باشید! کافیست یکی از دکمه‌های مخصوص گسترش (http://flock.com/buttons) این مرورگر را انتخاب و استفاده کنید.