PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : يازده درصد از كاربران اينترنت از مرورگر فايرفاكس استفاده مي‌كنند



Borna66
07-23-2009, 09:38 PM
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد به رغم معرفي نگارش جديد "اينترنت اكسپلورر" توسط "مايكروسافت"، مرورگر رقيب "فايرفاكس" همچنان در ماه گذشته موفق شده اندكي سهم بازار خود را در مقايسه با اين مرورگر افزايش دهد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایرنا، شركت "وب‌سايت‌استوري" آمار جديدي از تعداد كاربران مرورگرهاي مختلف اينترنتي جمع‌آوري كرده‌است كه هر چند مربوط به كاربران آمريكايي است اما مي‌توان آن را به تمامي كاربران اينترنت تعميم داد. بر اساس اين آمار، در روز هفتم دسامبر سال جاري ‪ ۱۰/۷‬درصد از كاربران اينترنت از مرورگر "فايرفاكس" براي گشت و گذار در اينترنت استفاده مي‌كرده‌اند و اين درحالي است كه سهم بازار "فايرفاكس" ‪۵۰‬ روز قبل از آن تاريخ، ‪ ۹/۸۴‬درصد بوده‌است.

همين آمار نشان مي‌دهد سهم بازار "اينترنت اكسپلورر" در اين مدت از ‪ ۸۹/۱‬درصد به ‪ ۸۸/۲‬درصد كاهش يافته است.

مرورگر "فايرفاكس" كه توسط بنياد "موزيلا" توليد مي‌شود، تنها مرورگر اينترنتي است كه در سالهاي اخير موفق شده با مرورگر غالب "اينترنت اكسپلورر" رقابت كند. كارشناسان درگذشته دليل موفقيت "فايرفاكس" را برخورداري آن از ويژگي‌هايي متنوع‌تر در مقايسه با "اينترنت اكسپلورر" و به علاوه ايمني بالاتر آن ذكر كرده‌اند.

هم‌اكنون نگارش دوم "فايرفاكس" و نيز نگارش هفتم "اينترنت اكسپلورر" از اينترنت به صورت رايگان قابل دريافت است