PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پرش به دنياي ديجيتال



MIN@MAN
07-15-2009, 04:47 PM
نسل جديد گوشي‌هاي تلفن همراه كه يك مركز چندرسانه‌اي با ارتباط واي_مكس (Wi-max) هستند در حضور خبرنگاراني از سراسر دنيا معرفي شد. به گزارش همشهري، Deluxe MITs اولين گوشي هوشمند دنياست كه بر اساس تكنولوژي واي_مكس موبايل (WiBro) ساخته شده است. اين گوشي مي‌تواند با استفاده از تكنولوژي واي_مكس با كليه وسايل ديجيتالي كه از اين قابليت برخوردارند، از جمله دوربين‌هاي عكاسي، mp3 پلير، كامپيوتر و نوت‌بوك و ساير وسايل ذخيره اطلاعات، ارتباط برقرار كند.

مهم‌ترين ويژگي اين دستگاه، قابليت اتصال مستقيم به وب است. اين گوشي از 3 قسمت اصلي تشكيل شده كه بعد از باز شدن، يكي تبديل به مانيتور مي‌شود و 2 قسمت ديگر هم صفحه كليد. اين قسمت‌ها هركدام مي‌توانند در جهات مختلف قرار بگيرند. ال‌سي‌دي اين دستگاه 5 اينچ و سي‌پي‌يو آن هم 1گيگاهرتز است. اين وسيله، يك هاردديسك 30گيگابايتي دارد كه به همراه 256مگابايت رم، قابليت نصب ويندوز اكس‌پي به عنوان سيستم عامل را دارد.

از ديگر امكانات اين گوشي كه البته در اكثر گوشي‌هاي همراه نسل سوم مشاهده مي‌شود، مي‌توان به بلوتوث، يو‌اس‌بي و دوربين 1.3 مگاپيكسلي اشاره كرد. اين دستگاه مي‌تواند به‌طور مستقيم با استفاده از تكنولوژي واي‌برو (WiBro) به اينترنت متصل شود و يا با استفاده از دوربين ارتباط تلفن تصويري را برقرار كند. همچنين به دليل نصب ويندوز اكس‌پي در اين دستگاه، امكان نصب كليه برنامه‌هاي تحت ويندوز وجود دارد. وزن Deluxe MITs حدود 1 كيلوگرم است. اما اين دستگاه با خود يك گوشي همراه دستي با برد 100 متر دارد كه با بلوتوث به دستگاه مركزي متصل مي‌شود و پيام‌هاي كوتاه را جواب مي‌دهد و دفترچه تلفن و نمايش‌گر شماره تماس‌گيرنده هم دارد.

اين دستگاه به دليل ويژگي‌هايي كه دارد، عملا مي‌تواند نقش تلفن ويديويي، دوربين عكاسي و فيلم‌برداري، تلويزيون، mp3 پلير، كامپيوتر و نوت‌بوك و هارد‌ديسك قابل‌حمل، را بازي كند. پردازنده‌هاي اينتل مخصوص اين دستگاه طراحي شده و با توجه به حجم كوچك اين دستگاه، مدارهاي آن طوري طراحي شده كه انرژي كمي مصرف كنند تا دماي دستگاه پايين‌تر باشد. با اين وجود يك فن مينياتوري هم در اين UMPC نصب شده است.

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg