PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ثبت اختراع دانشجوی واحد رودهن در داخل کشور



MIN@MAN
07-15-2009, 04:08 PM
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن موفق شد دستگاهی بسازد که در صد مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی را به حداقل برساند.
خانم فهیمه رحمانپور دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر که مخترع این دستگاه است، ساکن شهر بومهن، در همجواری دانشگاه آزاد رودهن است، ساعتی با ما بود و به سوالات خبرنگار سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز، پاسخ داد:

چطور شد که به فکر اختراع این دستگاه افتادید و ضمنا در مورد اختراعتان بیشتر توضیح دهید:
هر ساله در فصل زمستان همه از جراید و رسانه های گروهی، شاهد مرگ تعدادی از هموطنان عزیزمان بر اثر گاز گرفتگی و مسمومیت های گازی، ناشی از نشت (منواکسید کربن) هستیم و هیچ کس هیچ واکنشی نسبت به این مساله نشان نمی دهد، به هر حال من با متحمل شدن سختی های طاقت فرسا و زحمات بی دریغ پدر و مادرم توانستم با توکل به خداوند متعال به این موفقیت دست یابم، تا خدمتی به هموطنان عزیزم کرده باشم.

دستگاهی که اختراع کردم با نام دستگاه جلوگیری کننده از خفگی بر اثر مسمومیت های گازی به ثبت رسیده است به گونه ای که این دستگاه نسبت به اکسیژن محیط حساس است و به محض تغییر اکسیژن محیط و نشت مقدار کمی co ( به اندازه ای که حتی انسان متوجه آن نشود و روی انسان تاثیر نگذارد) دستگاه عمل کرده و باعث خاموشی دستگاه گاز سوز مثل بخاری شده و مانع گازگرفتگی می شود.
همچنین این دستگاه طوری طراحی شده است که نسبت به زلزله نیز حساس است و هنگام وقوع زلزله این دستگاه باعث قطع شدن گاز در لوله شده و هنگام شکستگی لوله ناشی از زلزله، از انفجار جلوگیری می کند.

آیا تاکنون این اختراع نمونه مشابه داشته است؟
این دستگاه هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد در غیر این صورت شرکت ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی، دستگاه مرا ثبت نمی کرد و گواهی ثبت اختراع را صادر نمی کرد.

چقدر طول کشید تا این دستگاه را اختراع کردید؟
من برای ساخت این دستگاه حدود 2 سال زحمات بیشماری را تحمل کردم که در تمام این دو سال من از هیچ نهادی حمایت مالی نشدم و پدرم تمام هزینه های ساخت این دستگاه که فوق العاده زیاد بود را متحمل شدند.

آیا به درس و تحصیلتان در این مدت لطمه ای وارد نشد؟
ساخت این دستگاه به درس و تحصیل من لطمه ای وارد نکرد، من این کار را واقعا از دل و جان انجام می دادم و بدون اینکه هیچ گونه لطمه ای به درس من وارد شود این کار را انجام دادم، هر چند که خیلی مشکل بود.

آیا شما قصد دارید اختراعات دیگری نیز انجام دهید، یا فکر می کنید دیگر کافی است؟
آینده را نمی توان پیش بینی کرد، شاید در آینده ای نزدیک شاهد اختراعی دیگر از من باشید ولی حالا بهتر است راجع به آن توضیحی ندهم.

حرف وسخن خاص اگر دارید بفرمایید:
با توجه به اینکه من دو گواهی ثبت اختراع و یک گواهی تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی برای جامعه را دارم ولی هیچ کدام از سازمان و نهادهای دولتی و هیچ کدام از مسوولین دولتی مرا حمایت نکرده اند تا بخواهم این دستگاه را به تولید انبوه برسانم با توجه به اینکه این دستگاه واقعا مورد نیاز هموطنان عزیزمان است ولی به نظر من واقعا ظلم به هموطنان است که آنها را از داشتن چنین نعمتی محروم کنیم و در واقع با جان آنان بازی کنیم.
ایسکانیوز

http://pnu-club.com/imported/mising.jpg