PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آيا ژنتيك موجودات بيگانه فضايي با انسان‌ها مشترك است؟



Borna66
07-14-2009, 04:48 PM
آيا بين اشكال مختلف حيات موجودات بيگانه و فضايي و جانداران زنده زميني به لحاظ ژنتيكي شباهتها و نقاط مشتركي وجود دارد؟
جواب اين سوال تا زماني كه برخي از اين موجودات بيگانه كشف نشده‌اند، معلوم نخواهد شد، اما اخيرا مدارك و شواهدي به دست آمده است كه تاييد مي‌كند حداقل عناصر سازنده ابتدايي بين اين موجودات يكسان خواهد بود.
تحقيقات حاكي است تمام اشكال زندگي زميني در 20 نوع اسيد آمينه يكسان هستند.
متخصصان بيوشيمي آزمايشاتي را ترتيب داده‌اند كه بتوانند 10 نمونه از اين اسيد آمينه‌ها را در شرايط آزمايشگاهي به طور مصنوعي بسازند كه قابليت شبيه سازي فضاهاي پريبيوتيك بي‌جان را دارند.
اسيد آمينه‌ها همچنين در درون شهاب سنگ‌هايي يافت مي‌شوند كه قبل از تولد زمين شكل گرفته‌اند.
پژوهشگران دانشگاه مك مستر در كانادا در مقاله‌اي خاطر نشان كردند كه تمام اين آزمايش‌ها يك زير مجموعه از اسيدهاي آمينه مشابه را توليد كرده‌اند و همچنين محاسبه كرده‌اند كه اين 10 اسيد آمينه به حداقل انرژي براي شكل گرفتن احتياج دارند.
محققان معتقدند اين خصوصيات و شواهد آزمايشگاهي نشان دهنده آن است كه اگر موجود بيگانه زنده اي وجود داشته باشد احتمالا در هسته سلولي خود داراي 10 اسيد آمينه يكسان و مشابه با موجودات زميني خواهند بود.
اين پژوهشگران آشكار كردند كه چطور 10 اسيد آمينه ديگر به مرور زمان و با پيچيده‌تر شدن حيات در زمين به 10 اسيد آمينه ابتدايي و مشترك افزوده شده‌اند.