PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 3 اشتباه رایج حین طراحی ux برنامه های موبایل



salavati1
12-31-2016, 06:19 PM
ایجاد تغییرات در طراحی UX موبایل فرایندی به مراتب سخت تر از وب است بخصوص اگر برنامه شما با پیش زمینه ای از سایتتان باشد توسعه دهندگان برنامه های موبایل محدودیت بیشتری برای طراحی یا بازبینی UX برنامه های خود دارند.

بنابراین داشتن طراحی خوب برای هر اپلیکیشنی (دسکتاپ یا موبایل) ضروری است ولی در طراحی اپلیکیشن موبایل (http://www.web24.ir/page/142/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84.aspx) بدلیل محدود بودن برنامه ها به صفحه نمایش های کوچکتر و سایر محدودیت ها، طراحی قوی بسیار حیاتی تر است و می تواند باعث کاهش و جلوگیری از ایجاد مشکلات بزرگتر در آینده شود. از طرفی تمرکز برروی محیط کاربری اپلیکیشن ها به عنوان بخش کلیدی در بهبود تجربه کاربری کاربرانی است که از برنامۀ شما استفاده می کنند.

بخش عمده طراحی UX فرایندی وابسته به آزمون و خطا می باشد و با توجه به تجربه و استقبال کاربران از برنامه های مختلف می توان به طراحی ویژه ای دست یافت

در این مقاله قصد داریم 3 اشتباهاتی که در طراحی UX برنامه های موبایل اتفاق می افتد را بیان کنیم:

اشتباه اول: لزوم ثبت نام کاربران

همه ما می دانیم ثبت نام کاربران در برنامه های چه مزایایی دارد اما در عین حال اینکار برای کاربران دردسرهای زیادی بهمراه دارد.بسیاری از کاربران صبر و زمان پر کردن فیلدهای ثبت نام را ندارند بخصوص که اگر این اتفاق برای هر برنامه ای بیفتاد کاری خسته کننده می شود.

بسیاری از برنامه ها به کاربر اجازه می دهند بصورت موقتی از مراحل ثبت نام بگذرد و بتواند بدون ثبت نام از برنامه استفاده کند و با ویژگی های آن آشنا بشود.

HotelTonight یک برنامه رزرو هتل می باشد که در نسخه آزمایشی جدید خود به کاربران امکان معامله و ثبت سفارش بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری را می دهد.اما پیش از ارائه این نسخه آزمایشی کاربران می بایست قبل از رزرو حتما در برنامه ثبت نام می کردند.

این هتل با ارائه این نسخه جدید متوجه شد که میزان رزروها 15 درصد نسبت به نسخه قبلی افزایش پیدا کرده است.این برنامه بازهم امکان ثبت نام دارد و در برنامه کاربران تشویق به ثبت نام می شوند اما ثبت نام کاملا اختیاری است.این هتل با انجام این اقدام سیستم خود را ارتقا بخشید و شاهد استقبال بیشتری از سوی کاربران شد.

اشتباه دوم: کپی کردن تجربه برنامه های مشابه

به جای تست ایده های خود بر روی مشتریان و یا تقلید از برنامه های مشابه موجود، ایده های مشتریان یا کاربران را دریافت کنید و پس از بررسی ایده های مختلف بهترین طرح را ترسیم و اجرایی کنید.

اشتباه سوم: نادیده گرفتن مدت زمان طولانی موردنیاز برای به روزرسانی برنامه های موبایل

معمولا به روزرسانی یا ایجاد تغییرات در برنامه های موبایل سختتر از ایجاد تغییرات روی سایت است چراکه برنامه های موبایل روی دستگاه کاربر قرار دارند و برای ایجاد تغییرات نیاز به زمانی طولانی می باشد. که بسیاری این موضوع را نادیده می گیرند برای جلوگیری از این مشکل و ارائه برنامه ای با کیفیت بهتر است نسخه بتای برنامه را ابتدا منتشر و تست کنید و نظرات کاربران مختلف را دریافت و در برنامه و نسخه اصلی اعمال کنید.