PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قسمت دوم نصب و راه اندازی شبیه ساز Genymotion



salavati1
12-29-2016, 07:09 PM
با ادامه مقاله طراحی اپلیکیشن موبایل (http://www.web24.ir/page/142/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84.aspx) و نصب و راه اندازی شبیه ساز genymotion در خدمت شما هستیم .

اینکه هر فایل مربوط به کدام نسخه از API هست را از نام فایل تشخیص می دهیم. همانطور که قبلا توضیح داده شد، این فایل برای تمامی دیوایس های API 19 مشترک است. می توان این فایل را در جایی دیگر نگه داری کرد و هر زمان نیاز شد مجدد در همین مسیر قرار داد. برای اضافه کردن دیوایس(های) مرتبط با فایلی که در پوشه ova قرار داده ایم نیز مانند گذشته با انتخاب گزینه Add و انتخاب دیوایس مربوط به API، بدون نیاز به دانلود دیتای جدید، دیوایس ساخته می شود. یعنی ما با اضافه کردن فایل ova نسخه ۴٫۴٫۴ اندروید، بدون نیاز به دانلود دیتای جدید، امکان ساخت کلیه دیوایس های مربوط به این نسخه از اندروید را داریم (و به طور مشابه برای سایر ورژن ها).

اگر مایلید فایلها را به صورت لینک مستقیم و خارج از محیط نرم افزار جنی موشن دانلود کنید، غیر از دانلود از وب سایتهایی مانند وب سایت ما، راه دومی هم هست. هر فایل یک لینک مشابه لینک زیر دارد:

http://dl.genymotion.com/dists/4.4.4/ova/genymotion_vbox86p_4.4.4_160825_200758.ova

فرض کنیم قصد دانلود فایل مربوط به API 22 را داریم (یعنی اندروید ۵٫۱٫۰). از لیست دیوایس های ۵٫۱٫۰ به دلخواه یک مورد را انتخاب و تا مرحله آغاز دانلود پیش می رویم. با آغاز دانلود، فایل جدیدی در پوشه ova اضافه می شود. دانلود را متوقف می کنیم و به پوشه ova می رویم. یک فایل جدید مربوط به API 5.1.0 (عدد صفر در نام فایل حذف شده است) و با حجمی کم اضافه شده. حالا کافیست نام فایل و نسخه اندروید را در لینک قبل جایگزین کنیم. نتیجه به اینصورت خواهد بود :

http://dl.genymotion.com/dists/5.1.0/ova/genymotion_vbox86p_5.1_160825_071239.ova

فایل به راحتی قابل دانلود است. اگر در دانلود فایل ارور دریافت نمودید می بایست آی پی خود را به ای پی غیر از ایران تغییر دهید. (در زمان تهیه نسخه جدید این مبحث آموزشی در هیچ کدام از مراحل نیاز به تغییر آی پی نداشتیم).

پس از دانلود فایل، آنرا جایگزین فایل ناقص درون پوشه ova می کنیم. حالا می توانیم هرکدام از دیوایس های این API را به صورت آفلاین نصب کنیم.

مرحله نهایی، اضافه کردن Genymotion به اندروید استودیو می باشد. اندروید استودیو را باز کرده و به مسیر زیر بروید :

Files > Settings > Plugins

سپس در کادر جستجو ، عبارت genymotion را تایپ کنید.

در این مرحله با اخطار Nothing to show روبرو می شوید. با کلیک بر روی لینک Browse ، این شبیه ساز در مخزن گوگل جستجو و شناسایی می شود. با انتخاب گزینه Install Plugin ، پلاگین genymotion دانلود و نصب می شود (حجم آن بسیار کم و حدود ۶۰ کیلوبایت می باشد). پس از نصب، گزینه Restart Android Studio ظاهر می شود که باید یک بار اندروید استودیو را بسته و مجدد اجرا کنیم تا آیکون Genymotion اضافه شود. حال نوبت به دادن مسیر نصب Genymotion به اندروید استودیوست. روی آیکون Genymotion کلیک کرده و در کادر نمایش داده شده مسیر را وارد می کنیم. مسیر پیش فرض به این صورت می باشد :

C:\Program Files\Genymobile\Genymotion

با انتخاب گزنیه Ok کار به اتمام می رسد و با کلیک مجدد بر روی آیکون شبیه ساز ، لیست دیوایس هایی که قبلا روی شبیه ساز نصب کرده ایم نمایش داده می شود. دیوایس موردنظر را انتخاب کرده و گزینه Start که فعال شده را انتخاب میکنیم و اجازه می دهیم تا محیط اندروید نمایش داده شود (بسته به سخت افزار ممکن است چند ثانیه تا یک دقیقه و حتی بیشتر این فرایند زمان ببرد). مزیت این شبیه ساز در این است که اکثر ماژول های مورد نیاز برنامه نویسان در آن تعبیه شده. از جمله درصد باتری، وای فای، جی پی اس، دوربین و … .حال می خواهیم اپلیکیشن پیش فرض و ساده که هنگام ساخت پروژه توسط اندروید استودیو ساخته شده (Hello World) را توسط شبیه ساز اجرا کنیم.در عین حالی که شبیه ساز در حال اجراست، پنجره مربوط به لیست دیوایس ها را می بندیم تا بتوانیم با محیط اندروید استودیو کار کنیم. اکنون باید پروژه خود را Run کنیم. این عمل توسط گزینه Run انجام می شود. صبر می کنیم تا عملیات Build انجام شود. سپس لیست دیوایس هایی که می توان اپ را روی آن اجرا کرد نمایش داده می شود. در صورتی که قبلا شبیه ساز را به درستی اجرا کرده باشید، در اینجا باید وضعیت آن را به صورت Online نمایش بدهد. دیوایس را انتخاب می کنیم (دابل کلیک روی دیوایس و یا انتخاب گزینه Ok) مجدد به پنجره شبیه ساز رجوع می کنیم. می بینیم پس از چند لحظه اپلیکیشن ما بر روی شبیه ساز اجرا شده و می توانیم با محیط آن کار کنیم. به این صورت هر لحظه می توانید پروژه خود را بدون نیاز به گرفتن خروجی .apk بر روی شبیه ساز اجرا کنید. البته این امکان که فایل .apk پروژه خود یا هر اپلیکیشن اندرویدی دیگر را روی شبیه ساز نصب و اجرا کنید نیز وجود دارد. فقط کافیست فایل را بکشید و روی محیط اندروید رها کنید (Drag & Drop). این ویژگی کاملا از اندروید استودیو مجزاست و نیازی به باز بودن اندروید استودیو ندارد. به عنوان مثال می توانید اپلیکیشن اینستاگرام را به این صورت بر روی شبیه ساز نصب و از آن استفاده کنید.