PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نصب و راه اندازی اندروید استودیو 2



salavati1
12-29-2016, 06:32 PM
در مقاله قبل در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل (http://www.web24.ir/page/142/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84.aspx) به نصب آنلاین اندروید استودیو پرداختیم حالا به حالت دوم یعنی نصب آفلاین میپردازیم

» حالت دوم : نصب آفلاین ابزار



حالا میخواهیم بسته ها و ابزار موردنیاز (API ، کتابخانه ها و سایر موارد) که قبلا آنها را دانلود کرده ایم را به صورت آفلاین نصب کنیم.

ابتدا باید مسیر نصب SDK Manager را پیدا کنیم. اگر هنگام نصب SDK ، مسیر پیش فرض را عوض نکرده باشید، مسیر شما شبیه زیر خواهد بود :

C:\Users\Mehdi\AppData\Local\Android\android-sdk

اگر بعد از سومین “\” ، پوشه AppData در لیست وجود ندارد، از طریق آدرس بار آنرا به صورت دستی تایپ و سپس Enter بزنید تا وارد مسیر شود. نکته : در صورتی که SDK Manager را در پوشه Program Files نصب کرده اید، به دلیل محدودیتی که سیستم عامل ویندوز در این پوشه اعمال می کند ممکن است در خارج کردن فایل ها از حالت فشرده به صورت مستقیم مشکل داشته باشید که لازم است ابتدا فایلهای فشرده را در جایی دیگر (به عنوان مثال روی دسکتاپ) از حالت فشرده خارج کرده و سپس فولدر نهایی را به مسیر مربوطه منتقل کنید. ضمنا فولدر را Cut و سپس Paste کنید و بعد از اتمام عملیات انتقال با چک کردن محل اولیه مطمئن شوید تمامی محتوای فولدر به مسیر اصلی منتقل شده

۱ : نصب Android SDK Platform-tools

فایل platform-tools_root_folder_23.rar را داخل مسیر اصلی یعنی android-sdk کپی کرده و سپس از حالت فشرده خارج کنید.پس از اتمام پروسه ، پوشه platform-tools ایجاد شده که محتویات مربوطه داخل آن قرار دارد.

مشاهده می کنیم که Android SDK Platform-tools به لیست اضافه شده که نشان می دهد این مرحله را با موفقیت انجام داده ایم. برای سایر موارد هم به همین صورت می توانید چک کنید.

۲ : نصب Android SDK Build-tools

مانند مرحله قبل، فایل build-tools_root_folder_23.0.2.rar را در پوشه build-tools قرار داده و از حالت فشرده خارج کنید (اگر این مسیر وجود نداشت آن را بسازید)

۳ : نصب API 8

در پوشه android-sdk پوشه ای با عنوان platforms وجود دارد (اگر وجود نداشت بسازید). سپس فایل فشرده android-8.zip را داخل آن قرار داده و از حالت فشرده خارج کنید.

۴ : نصب Android Support Library

در مسیر android-sdk/extras/android ، فایل فشرده support_23_extras_android_folder.rar را کپی و از حالت فشرده خارج کنید (اگر پوشه android وجود نداشت آنرا بسازید و سپس فایل را داخل آن کپی کنید).

۵ : نصب Android Support Repository

در مسیر android-sdk/extras/android ، فایل m2repository_25_extras_android_folder.rar را کپی و از حالت فشرده خارج کنید.

۶ : نصب Google Repository

در مسیر android-sdk/extras/google ، فایل m2repository_23_extras_google_folder.rar را کپی و از حالت فشرده خارج کنید (اگر پوشه google وجود نداشت آنرا بسازید و سپس فایل را داخل آن کپی کنید).

۷ : نصب USB Driver

در مسیر android-sdk/extras/google ، فایل usb_driver.zip را کپی و از حالت فشرده خارج کنید

۸ : نصب Intel x86 Emulator Accelerator

در مسیر android-sdk/extras/intel ، فایل Hardware_Accelerated_Execution_Manager.rar را کپی و از حالت فشرده خارج کنید

مرحله نصب SDK Tools و متعلقات آن به پایان رسید و میتوانیم آنرا ببندیم. از این به بعد نیاز به باز کردن SDK Manager نخواهید داشت (مگر برای بروزرسانی بسته ها و یا سایر موارد خاص)

– مرحله دوم : نصب Android Studio

فایل android-studio-ide-141.2343393-windows.exe که در حال حاضر آخرین نسخه ارائه شده توسط گوگل می باشد را اجرا می کنیم

در مرحله دوم بدون تغییر گزینه Next را انتخاب می کنیم.

Android Virtual Device ، ماشین شبیه ساز اندروید در محیط سیستم عامل شماست که می توانید اپلیکیشن های خود را در آن اجرا و تست کنید.البته این شبیه ساز پیش فرض اندروید استودیو به دلیل سنگین بودنش زیاد مورد استقبال توسعه دهندگان اندروید قرار نگرفته و اکثر از شبیه ساز Genymotion استفاده می کنند که در مباحث بعدی به آن خواهیم پرداخت. با این حال اجازه میدهیم این شبیه ساز نیز نصب شود. متن توافقنامه گوگل را پذیرفته و با انتخاب گزینه I Agree به مرحله بعد میرویم. در این مرحله میتوانید مسیر نصب اندروید استودیو را تغییر دهید که پیشنهاد می شود دست نخورده باقی بماند.

مرحله بعد مربوط به تعیین محدودیت RAM درنظرگرفته شده برای اجرای شبیه ساز اندروید پیش فرض می باشد که آنرا روی ۱ گیگابایت تنظیم می کنیم.

در مرحله بعد با انتخاب گزینه Install ، نصب اندروید استودیو را آغاز می کنیم.

پس از اتمام روند نصب، با انتخاب گزینه Finish ، برنامه را اجرا می کنیم.پس از سپری شدن حدود یک دقیقه و لود شدن اندروید استودیو، صفحه مربوط به تعیین مسیر نصب SDK ظاهر می شود. اگر مثل من SDK را در پوشه AppData نصب کرده باشید باید مسیر کامل محل پوشه android-sdk را از آدرس بار ویندوز کپی کرده و یا تا مسیر AppData را تایپ کنید تا مابقی پوشه ها در زیر آن نمایش داده شوند و بتوانید ادامه مسیر را انتخاب کنید. در پایان و با انتخاب گزینه Finish ، محیط زیر نمایش داده می شود : گزینه اول برای ساخت پروژه جدید ، گزینه دوم باز کردن پروژه از قبل ایجاد شده، گزینه چهارم برای ایمپورت کردن پروژه هایی که قبلا در محیط هایی غیر از اندروید استودیو مانند ایکلیپس ساخته و توسعه داده شده، گزینه پنجم برای باز کردن کدهای نمونه و گزینه بعد تنظیمات اندروید استودیو می باشد.