PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : راهنمای خرید چراغ دوچرخه



salavati1
12-14-2016, 03:21 AM
اگر تجربه رانندگی در شب را داشته باشید به راحتی درک کرده اید که عدم وجود نور کافی و یا استفاده از چراغ های ضعیف و کم نور بر روی دید شما و تشخیص موانع تاثیر به سزایی دارد و به دنبال آن شما قادر نیستید با سرعت مطلوب رانندگی کنید.
در دوچرخه سواری نیز شرایط مشابهی وجود دارد. نکته مهمتر در دوچرخه سواری شبانه این است که رانندگان سایر وسایل نقلیه قادر به تشخیص به موقع شما در مسیر باشند تا بتوانند فضای لازم جهت حرکت را در اختیارشما قرار دهند.
شاید جالب باشد بدانید که استفاده از یک مجموعه چراغ مناسب شامل حداقل یک چراغ جلو (سفید رنگ) و یک چراغ عقب (قرمز رنگ) در بسیاری از کشورهای اروپایی یک الزام قانونی برای دوچرخه سواری در شب محسوب می شود.
در حال حاضر، مجموعه بزرگی از چراغ دوچرخه (http://shop.araxmtb.com/pmain/1355-1/%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d8%af%d9%88%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87.aspx) که مطابق با استاندارد طراحی شده و نیروی الکتریکی مورد نیاز آنها توسط باتری تامین می شود، با قیمت مناسب در بازار موجود هستند که هیچ بهانه ای برای تجربه دوچرخه سواری در سکوت و آرامش شب، باقی نمی گذارند.
اما همین امر و تنوع بالا، انتخاب چراغ مناسب را برای کاربران دشوار کرده است.
با توجه به آمار رو به رشد مشتاقان دوچرخه سواری و کسانی که مایلند در شب های طولانی فصل زمستان و یا غروب های دلچسب تابستان؛ اوقات فراغت خود را با این ورزش مفرح پر کنند، نسل جدیدی از چراغ های قدرتمند، سبک وزن و قابل اطمینان وارد بازار شده اند. با توجه به نیاز و اولویت بندی شما، انواع مختلفی از چراغ ها وجود دارند که جدای از بحث هزینه، با توجه به قدرت روشنایی، عمر باتری و... تقسیم بندی می شوند.
اما اگر هدف اولیه شما دیده شدن توسط سایر رانندگان است، نگران هزینه نباشید. به عبارت دیگر، اگر شما شبانه دریک مسیر ناهموار کوهستانی در حال دوچرخه سواری باشید و یا به هردلیل دیگری نیازی به نور بیشتر حس کنید، یعنی اولویت شما "دیدن" باشد، باید هزینه بیشتری متقبل شوید.