PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ایده کارساز برای اتاق خواب جادار تر



salavati1
10-14-2016, 08:58 PM
اتاق خواب ها باید فضایی آرام برای استراحت باشند و بودن در این فضا اندکی از دغدغه های روزانه ی ما کم کند، بنابراین فضای ذخیره سازی مناسب برای حذف ریخت و پاش و شلوغی های اتاق خواب از ضروریات است. اکثر ما بدین منظور ترکیبی از آویزها، قفسه ها و کشو ها را انتخاب می کنیم که معمولا درون کمد ها تعبیه می شوند، اما این موارد تنها گزینه های موجود نیستند و امروزه راه حل های نوآورانه ی بسیاری پا به عرصه ی دکوراسیون منزل گذاشته اند. از کمدهای سفارشی ساز گرفته تا ایده های هوشمندانه برای زیر تخت خواب ها و تعدا بی شماری از ایده های دیگر که فضای زیادی برای شما ذخیره می کنند و در عین حال از زیبایی کافی نیز برخوردار هستند.
۱. ترکیبی از ایده های طراحی داخلی برای نگهداری وسایل در اتاق خواب
این نوع طراحی داخلی که در تصویر می بینید برای اتاق کودک یا اتاق نوجوان بسیار مناسب است. این اتاق با یک فضای نسبتا کوچک شامل کمد لباس، قفسه های باز، فضای ذخیره سازی زیر تخت و کابینت ها می شود که در دو ضلع اتاق چرخیده و از فضای بالای تخت نیز بهره برده است. استفاده ی برجسته از رنگ زرد درخشان، به این فضای بسیار کاربردی انرژی بخشیده است.
۲. طراحی سکو در زیر تخت خواب
به جای استفاده از فضای بالای تخت، برای آن سکویی خلق کنید و درون سکو را به عنوان یک فضای ذخیره سازی بزرگ به کار ببرید.
۳. استفاده متفاوت از وسایل کهنه و دست دوم در اتاق خواب
بهره وری و کارایی بالای مبلمان اتاق خواب به سفارشی یا نو بودن آن ها ربطی ندارد. گاهی وسایل ساده و کهنه یا دست دوم همان کارایی وسایل نو و طراحی شده را دارند و چه بسا دلچسب تر نیز به نظر برسند. مثلا یک صندوق چوبی به میز پاتختی زیبایی برای تخت تبدیل شده که می تواند وسایل زیادی را نیز در خود جای دهد.
۴. فضای ذخیره سازی در اتاق خواب را به بالا منتقل کنید!
فضاهای عمودی معمولا کمتر استفاده می شوند اما فضای دیواری در بالای ارتفاع سر می تواند به عنوان فضایی ارزشمند برای نگهداری وسایل طراحی شود. با وجودی که برای دسترسی به این فضا به نردبان نیاز است، با وجود این وقتی کار انجام شد ثابت می کند که طراحی کمد از کف تا سقف اتاق خواب چقدر شیک و زیبا به نظر می رسد.
۵. درب های شیشه ای برای فضاهای ذخیره سازی اتاق خواب
در نظر گرفتن درب های شیشه ای برای کمدها و فضاهای ذخیره سازی در اتاق خواب می تواند از حجیم به نظر رسیدن آن ها بکاهد و هم چنین شما با دیدن اشیای درون این فضاها لذت می برید و چیزی را که می خواهید خیلی سریع تر پیدا می کنید.
۶. از هر سانتی متر فضای اتاق خواب استفاده کنید!
اگراتاق خواب کوچک پر از گوشه های قناس و صفحات شیب دار است، اما این موضوع مانعی برای ایجاد فضای ذخیره سازی نشده است. شلف های کوچک، میله های آویز، قفسه های کتاب و جا لباسی ها متناسب با این فضاهای ناقص و بدشکل طراحی شده اند و مقدار زیادی فضای ذخیره سازی در اتاقی کوچک به وجود آورده اند.
۷. شلف مستقل در مرکز اتاق خواب
قرار دادن تخت در مرکز اتاق خواب و ایجاد یک دیوار به عنوان سرتختی در پشت آن، فرصت ساختن تعدادی شلف توکار را به وجود می آورد. نورپردازی زیبای فضا در این نمونه، آن جا را به سطح بالایی ارتقا داده است. در ضمن لباس ها در کمدهای یکپارچه و توکار در امتداد یکی از دیوارها جای داده شده اند.
۸. طراحی مینیمال فضای ذخیره سازی در اتاق خواب
حتی کسانی که به ریخت و پاش اهمیت نمی دهند، از این نوع طراحی توکار و بسیار ظریف استقبال می کنند که به صورت کشوهایی طویل ایجاد شده و فضایی به عنوان میز تحریر نیز خلق کرده است. هم چنین در کنار آن کمدهای جاداری برای لباس به چشم می خورد. درب های فشاری بدون هیچ گونه دستگیره و اضافات دیگر، طراحی این فضا را تکمیل کرده اند.
۹. کتابخانه و قفسه کتاب به جای کمد در اتاق خواب
برای ذخیره سازی اکسسوری ها، کفش ها، کیف ها و اشیایی از این قبیل می توانید از کتابخانه ها یا قفسه های کتاب استفاده کنید. شاید این قفسه به تنهایی از هیچ جذابیتی برخوردار نباشد، اما با چیدمان با سلیقه ی وسایل در آن می توانید جلوه ای زیبایی نیز در اتاق خواب خود ایجاد کنید.
۱۰. آویزان کردن اشیا در اتاق خواب
قلاب ها با وجودی که ابزارهای ساده ای به نظر می رسند اما همین سادگی و کم جا بودن مزیت آن ها محسوب می شود و وسایلی بسیار کاربردی در دکوراسیون منزل (http://www.decorasion.com) هستند. برای مثال شما می توانید به راحتی با چند قلاب مکانی برای نگهداری زیورآلات خود ایجاد کنید که نه تنها از گم شدن آن ها جلوگیری می کند بلکه تصویری زیبا در فضای اتاق خواب تان خلق می نماید.