PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مراحل اخذ رتبه پیمانکاری



novin10
09-27-2016, 06:16 PM
ابتدا تمامی آیین نامه‎ها‎ی مصوب معاونت راهبردی در اختیار متقاضیان اخذ رتبه پیمانکاری قرار می‎‎گیرد که متقاضی پس از مطالعه دقیق این آیین نامه‎ها‎ با توجه به شرایط شرکت اقدام به دریافت پایه و رشته مورد نظر می‎‎کند.
متقاضیان می‎‎توانند جهت اخذ رتبه، به سایت ساجات مراجعه کرد و مدارک مورد درخواست را تهیه نمایند. همچنین از طریق این سایت می‎‎توانند برای ثبت نام اقدام نمایند که در دو مرحله صورت می‎‎گیرد. در ابتدا متقاضی باید شناسه و گذر واژه اول را دریافت نماید و ثبت نام ابتدایی (ورود اطلاعات اولیه شرکت) را به اتمام برساند.
در مرحله بعدی متقاضی پس از تایید معاونت راهبردی، دریافت شناسه و گذر واژه دوم، تمامی اطلاعات شرکت را که با توجه به رشته و پایه درخواستی بر روی سایت قرار می‎دهد و تمامی مدارک در محلهای مربوطه و تعریف شده را الصاق می‎‎نمایند.
در پایان پس از ورود اطلاعات و الصاق مدارک و مستندات مورد نیاز، به منظور بررسی، آنها را به سازمان مربوطه ارسال می‎‎نماید. این مدارک پس از بررسی و تایید پرونده الکترونیکی، بطور فیزیکی به استانداری ارسال می‎‎شود. سرانجام این ارگان نیز نسبت به صدور کارتکس شرکت اقدامات لازم را مبذول می‎‎دارد.
رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری به منظور بررسی میزان توانایی شرکت‎ها‎ی پیمانکاری براساس نفرات و سوابق آنها، تجربه کاری و میزان سرمایه آنها انجام می‎‎شود. این بررسی براساس ضوابط و آیین نامه‎ها‎یی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می‎‎شود، صورت می‎‎گیرد.
رتبه بندی شرکتها در 11 رشته معرفی شده (ساختمان، راه و ترابری، صنعت و معدن، تاسیسات و تجهیزات، کشاورزی، آب، مرمت آثار باستانی، کاوش‎ها‎ی زمینی، ارتباطات، نفت و گاز و نیرو) و در رتبه‎ها‎ی 1 تا5 بوده که جهت کسب رتبه بندی پایه 5 شرکت باید امتیاز نفراتی را که برای رشته‎ها‎ی درخواستی بصورت مجزا داشته باشد که محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه اعضای هیات مدیره صورت می‎‎گیرد.
برای کسب رتبه 1 تا 4 متقاضیان باید امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را بشکل جداگانه ای داشته باشند.

مراحل اخذ رتبه پیمانکار


پوشه مخصوص تشخیص صلاحیت از انجمن‎ها‎ی صنفی پیمانکاران دریافت می‎‎شود.
درخواست اخذ رتبه شرکت پیمانکاری بای به معاونت فنی عمرانی استانداری محل ثبت شرکت تحویل داده شود. در صورتی که یک شرکت در تهران ثبت شده است نمی تواند در شهر دیگری درخواست تشخیص صلاحیت نماید. هر شرکت پیمانکاری تنها در همان شهری که ثبت شده است، می‎‎تواند برای تشخیص صلاحیت خود اقدام نماید.
کلیه مدارک شرکت شامل روزنامه تاسیس اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه و شرکت نامه یا اظهارنامه ثبت شرکت ارائه گردد.
تمامی مدارک شناسایی تمام سهامداران و امضای هیئت مدیره شرکت شامل کپی از شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت ارائه شوند.
اسناد محل شرکت شامل اجاره نامه یا کپی سند مالکیت باید به اداره مربوط تحویل داده شوند.
کد اقتصادی شرکت پیمانکاری اخذ و به همراه سایر مدارک تحویل داده شوند.

لازم به ذکر است که مدارک مهندسی شرکت شامل یک نفر مهندس با سه سال سابقه بیمه و یک نفر مهندس بدون سابقه الزامی است که هر چقدر میزان سابقه مهندسین شرکت بالاتر باشد، امتیاز مهندسی شرکت نیز افزایش یافته و هنگامی که شرکت جهت تشخیص صلاحیت پایه 4 و یا بالاتر اقدام می‎‎نماید، نیاز کمتری نسبت به تامین امتیاز پرسنلی یا هیئت مدیره شرکت پیمانکاری وجود دارد.
در شرایطی که درخواست به منظور دریافت رتبه‎ها‎ی 1 تا 4 می‎‎باشد در کنار موارد مذکور، متقاضی باید موارد زیر را نیز ارائه دهد:


ارائه کپی برابر اصل قراردادها و مفاصا حساب آنها
ارائه کپی برابر اصل آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت
تمام صفحه های کپی گرفته شده باید توسط مدیر عامل یا صاحب امضای مجاز مهر و امضا شوند و عبارت کپی برابر اصل در تمام صفحه‌های کپی گرفته شده ذکر گردد.


مدارک لازم جهت اخذ رتبه پیمانکاری



آخرین اساسنامه شرکت
آخرین اظهارنامه ثبتی شرکت (در 2 برگ)
آخرین اظهارنامه مالیاتی مورد تایید دارایی
کپی سند مالکیت یا اجاره نامه مربوط به دفتر شرکت به صورت رسمی و به همراه کد رهگیری
آخرین صورتجلسه مجمع عمومی که بیانگر 100% صاحبان سهام و میزان سهام هر یک از سهامداران
تصاویر تمام آگهی‌های روزنامه رسمی شامل آگهی تاسیس، آگهی‌های تغییرات شرکت طی 15 سال گذشته و شماره به همراه تاریخ روزنامه در بالای صفحه مشخص باشد

تذکر مهم: مهلت حضور افراد هیات مدیره در آخرین روزنامه رسمی منقضی نشده باشد.
هلدینگ آفریقا | صفحه اول