PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : Cctv



salavati1
09-08-2016, 05:22 AM
یکی از مهم‌ترین وسایل در سیستم‌های حفاظتی، دوربین مدار بسته است که در مراکز خرید و فروشگاه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، ادارات و موسسات، کارخانجات، بانک‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها، صنایع نظامی و ترافیک شهری کاربرد فراوانی دارد.
دوربین مدار بسته یا cctv مخفف(closed circuit television) می‌باشد و اصطلاحا به سیستمی گفته می‌شود که در آن یک مدار برای نمایش تصویر حاصل از دوربین در تلویزیون یا مانیتور بسته می‌شود.
دوربین حفاظتی یا مدار بسته براساس قابلیت، ساختار، طراحی،کاربرد و دیگر شاخصه‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. اگر قصد خرید و فروش دوربین مداربسته دارید باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید .
انواع دوربین مدار بسته
از لحاظ وضوح تصویر به دو گروه آنالوگ ntsc با وضوح 4cif و دیجیتال مگاپیکسلی تقسیم می‌شود.
از نظر کاربری به سه گروه تجاری-حرفه ای و فوق حرفه‌ای.
از نظر طراحی بدنه به گروه‌های مختلف گنبدی(dome)، استوانه‌ای، لوله‌ای و از نظر محیط استفاده به گروه‌های داخلی (indoor) و خارجی (outdoor)
از نظر نوع خروجی به دو گروه سیگنال تصویری معمولی و شبکه تقسیم می‌شوند.
از نظر نور محیط به دو مدل معمولی و دوربین ir یا دید در شب تقسیم بندی می‌شوند.
تقسیم بندی از لحاظ سنسور به سه گروه cmos و ccd و super ccd تقسیم می‌شوند.
دوربین مدار بسته و ایمنی عمومی
میلیون‌ها دوربین مدار بسته (CCTV) در خیابان‌ها و مراکز کسب‌و کار در سراسر جهان با هدف کاهش جرم و افزایش ایمنی عمومی نصب شده است. بریتانیا یکی از طرفداران دوربین مدار بسته با 1.9 میلیون دوربین در سال 2011 است و تعداد آنها همچنان روبه افزایش است. دوربین‌های مدار بسته به طور بااقوه دارای اثرات خوب و بد می‌باشند. اگر دارای سیستم دوربین مدار بسته در خانه یا محل کار هستید قطعا باعث افزایش ایمنی می‌شود. نصب دوربین مدار بسته در محل‌های کسب و کار مانند ادارات، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها دارای مزایایی از جمله نظارت بر محل کار، نظارت و کنترل بر روی خط تولید، برگزاری کنفرانس‌ها به صورت تصویری و صوتی، نظارت بر روی پارکینگ‌های بزرگ و جلوگیری از خرابکاری و فعالیت‌های مجرمانه می‌باشد. همچنین راه‌اندازی و نصب دوربین مدار بسته در منزل دارای مزایایی از جمله حفاظت از اموال و دارایی در طول شب، کنترل از راه دور از طریق موبایل، حفاظت از پارکینگ و نقاط حساس و مهم خانه می‌باشد. اما یکی از معایب دوربین‌ها این است که می‌توانند باعث امنیت کاذب شوند و منجر شوند شهروندان کمتر اقدامات امنیتی را رعایت کنند. بنابراین باید در کنار نصب دوربین، اقدامات ایمنی هم رعایت کرد. پس این بار که به مراکز فروش دوربین مداربسته رفتید این اطلاعات را به خاطر داشته باشید .