PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه کوکوی مرغ



novin10
06-08-2016, 04:47 PM
غذاهایی مثل کوکوها و کتلت ها از جمله غذاهای پرطرفدار هستند. مدل های خیلی زیاد و پر تنوعی هم دارن. در این آموزش شیوه ی تهیه کوکو ی مرغ رو قرار دادیم. این غذا بسیار خوشمزه و آسان است. به نظرم همه میتوانند به راحتی اون رو درست کنند.
مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
زعفران در صورت تمایل
سینه مرغ یک عدد
پیاز متوسط دو عدد
تخم مرغ چهار عدد
زرشک در صورت تمایل
روش تهیه کوکوی مرغ
جهت تهیه کوکوی مرغ ابتدا باید مرغ رو با کمی پیاز و مقداری نمک و زردچوبه بگذاریم تا بپزد. همان گونه که در مواد لازم ذکر شد، بهتره است برای درست کردن این کوکو از سینه مرغ استفاده کنیم ولی اگر خواستین هم میتوانید از بخش های دیگه هم استفاده نمایید و مشکلی پیش نمیاد. هنگامی که مرغ کاملا پخته شدز میگذاریم تا سرد شود. و بعد اون رو ریش ریش میکنیم. به نظر من هر چه قدر ریزتر شود خوشمزه تر میشود. به دلیل آن که تخم مرغها به قسمت داخلی بافت گوشت مرغ نفوذ میکنند و هم بف بیشتری میکنند و هم موجب میشود خوشمزه تر بشود.
پیاز را نیز به صورت خلالی و یا نگینی خرد می نماییم و تفت میدیم. هنگامی که سرخ شد شعله ی رو خاموش می کنیم تا خنک شود. سپس نیز روغنش رو جدا میکنیم و پیازها رو به مرغ پخته شده ی ریش ریش اضافه میکنیم. نمک و زردچوبه را هم که از قبل اضافه کرده بودید. حالا هنگام اضافه کردن تخم مرغ هاست. در انتها مواد مخلوط شده باید شل باشند. منظورم اینه که نسبت مرغ و تخم مرغ باید کمی مایعی مانند باشه. پس از آنکه تخم مرغ ها رو اضافه کردیم و به طور کامل با یکدیگر مواد مخلوط شد، مقدار کمی روغن در تابه میریزیم و میذاریم داغ شود. مواد رو در تابه میریزیم و با شعله متوسط میذاریم تا تخم مرغ ها بپزند. در تابه رو هم باید بذاریم. حدود ده دقیقه بعد اگر زیر کوکو سرخ شده بود، برش میگردونیم تا طرف دیگش هم سرخ شه.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت shoushtarisuperfood.com (http://shoushtarisuperfood.com/) مراجعه نمایید