PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نخستین کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان برگزار شد



sunyboy
09-03-2015, 03:40 PM
به گزارش خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، علی‌اصغر زبردست ظهر پنج‌شنبه در نخستین کمیسیون تخصصی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه هشت کمیسیون به‌منظور پیگیری مسائل و برنامه‌های اتاق بازرگانی شکل‌گرفته، اظهار داشت: هفت کمیسیون تاکنون فعال‌شده بود و این کمیسیون که به‌عنوان کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی برای اتاق بازرگانی و فعالین اقتصادی حائز اهمیت است به‌صورت رسمی آغاز به فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت کمیسیون تخصصی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی همدان با بخش خصوصی استارت زده می‌شود، افزود: در این کمیسیون از فعالین اقتصادی و افرادی که دید باز و تمکن مالی دارند بهره گرفته‌ایم.
رئیس اتاق بازرگانی همدان همچنین به بانک‌ها به‌عنوان تأمین‌کننده‌های مالی اشاره و عنوان کرد: در مرحله بعد و در صورت صلاحدید بانک‌ها نیز وارد کمیسیون خواهند شد.
زبردست با تأکید براینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در راستای کمیسیون های هشتگانه اتاق بازرگانی فعالیت خواهد کرد، گفت: امیدواریم فعالیت‌های این کمیسیون راهگشای برخی مشکلات در این بخش باشد.
وی با اشاره به آئین‌نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیون های تخصصی اتاق همدان، بیان کرد: آسیب‌شناسی نقش بانک‌ها و بازار سرمایه به‌عنوان دو رکن اصلی تأمین مالی، شناسایی راهکارهای افزایش رقابت در صنعت بانکداری، طرح کاهش فرآیند دریافت تسهیلات بانکی با حذف بروکراسی، تبیین بانکداری اسلامی و ابزارهای نوین تأمین مالی  و شناسایی مالی خارج از کشور از اهداف و برنامه‌هایی کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی است.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه دیدگاه‌ها باید در این کمیسیون به هم نزدیک باشد، افزود: پیگیری پروژه‌های بزرگ منافاتی وضعیت استان ندارد و حتی می‌تواند به استان کمک نماید.
وی با تأکید بااینکه پروژه‌های نیمه‌کاره در اولویت است، گفت: پروژه‌هایی به‌اصطلاح خوابیده و البته تعداد آن‌ها بیش از ۳۰۰ و یا ۴۰۰ پروژه است در اولویت کار قرار می‌گیرد.
زبردست بابیان اینکه صنایع کوچک می‌تواند در این زمینه کمک‌حال باشد، ادامه داد: صنایع جنبی که در کنار پروژه‌های بزرگ وارد استان می‌شود می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال کمک نماید.
رئیس اتاق بازرگانی همدان ادامه داد: همچنین شناسایی موانع سرمایه‌گذاری در استان از دیدگاه سرمایه‌گذاران، بررسی و معرفی فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان و استفاده از ظرفیت‌های پنجره واحد مرکز توسعه سرمایه‌گذاری خارجی استان از دیگر اهداف پیشرو است.
گفتنی است در نخستین کمیسیون تخصصی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی از بین کاندیدای ریاست علی ثابتیان با رای ۱۲ نفر از ۱۶ نفر اعضای کمیسیون، به‌عنوان رئیس کمیسیون و همچنین محمدرضا جعفری و مسعود میدانچی به‌عنوان نائب رئیس اول و دوم کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی همدان انتخاب شدند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif