PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کانال‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تعمیر و ترمیم می‌شوند



sunyboy
09-01-2015, 09:50 PM
به گزارش خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، سید مهدی موسوی بعدازظهر سه‌شنبه در بازدید از تأسیسات نشست بررسی وضعیت آبیاری نخیلات اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی و به‌ویژه نخیلات است و بخش عمده‌ای از نخیلات استان نیز در دشتستان واقع است.
وی از تلاش برای بهبود وضعیت شبکه‌های آبیاری و زهکشی خبر داد و اضافه کرد: اجرای برنامه‌های نوسازی و تعمیراتی را به‌عنوان یکی از راهبرهای بسیار مهم در دستور کار داریم و امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از اجرای برنامه‌های ترمیمی و تعمیری خبر داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم دمونتاژ دریچه‌های نیروگاهی سد شهید رئیس‌علی دلواری است.
وی همچنین از تعویض و نصب دریچه‌ها شبکه‌های آبیاری خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های مهم مدنظر مرمت و پوشش بتنی کانال‌ها و احداث پل‌های جدید است.
بخشدار آب‌پخش نیز در این نشست از افزایش خرمای نخلستان‌های آب‌پخش در سال جاری خبر داد و گفت: آبیاری مناسب نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت محصول خواهد داشت و باید شرایط مناسبی برای این منظور ایجاد شود.
علی مردانلو خواستار تسریع در روند انجام عملیات تعمیر و تعویض دریچه‌های سد انحرافی شد و اضافه کرد: برای شروع به‌موقع دور دوم آبیاری نخیلات منطقه آب‌پخش باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
وی همچنین خواستار بهسازی و ساخت پل‌های جدید بر روی کانال‌های آبیاری شد و بیان کرد: یکی از مطالبات کشاورزان مربوط به اجرای عملیات لایروبی زهکش‌های منطقه آب‌پخش است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif