PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : افزایش ۲.۵ برابری درآمدهای عمومی یزد/۷ هزار میلیارد معوقه بانکی



sunyboy
08-31-2015, 07:40 PM
به گزارش خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، علی نمازی، بعد از ظهر امروز در نشست خبری مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه برخی شاخص‌ها، نشانگر تحولات اقتصادی در استان یزد است، اظهار داشت: کاهش نرخ تورم یکی از شاخص‌های تحول اقتصادی است که در استان یزد با کاهش ۲۲ درصدی نرخ تورم مواجه بوده ایم.
وی بیان کرد: نرخ تورم در استان یزد از ۳۶.۷ درصد در سال ۹۱ به ۱۴.۷ درصد در پایان سال ۹۳ رسیده است ضمن اینکه در سال ۹۳ با افزایش سرمایه گذاری در استان یزد نیز مواجه بوده ایم.
نمازی همچنین با اشاره به نرخ بیکاری به عنوان یکی از شاخص های اقتصادی عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان یزد کاهش ۲.۵ درصدی داشته است و از ۹.۱ درصد در سال ۹۱ به ۷.۸ درصد در سال ۹۳ رسیده است.
افزایش ۹۰ درصدی اعتبارات عمرانی در سال گذشته
مدیرکل امور اقتصادی استان یزد همچنین از افزایش درآمدهای عمومی خبر داد و اظهار داشت: درآمدهای عمومی با افزایش ۲.۵ برابری از ۴۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۹۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ رسیده است.
نمازی همچنین از افزایش ۹۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان یزد خبر داد و افزود: اعتبارات عمرانی سال ۹۱ استان یزد ۳۱ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۳ به ۵۱ میلیارد تومان رسید.
وی، افزایش ۴۵ درصدی مانده تسهیلات بانکها، افزایش ۲۵ درصدی سهم بخش صنعت در تسهیلات اعطایی بانکها، افزایش ۴۰ درصدی بیمه نامه های صادر شده و ... را نیز از شاخص های تحول اقتصادی در استان یزد برشمرد.
۳۰ میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان یزد شد
نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی کار ما در استان یزد، افزایش جذب سرمایه های خارجی است، اظهار داشت: گرچه با توجه به شرایط تحریم به عددی که در این زمینه برنامه ریزی شده بود، دست نیافتیم اما در همین شرایط نیز تاکنون ۱۹ سرمایه گذار خارجی، ۳۰ میلیون دلار سرمایه وارد استان یزد کرده و اغلب در زمینه فولاد سرمایه گذاری کرده اند.
وی تصریح کرد: این سرمایه گذاران از کشورهای هند، ایتالیا، استرالیا و آلمان، شهرهای یزد، اردکان، میبد، خاتم و مهریز را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان یزد نیز در این جلسه از معوقه ۷ هزار میلیاردی بانکهای استان یزد خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد از این میزان مربوط به بانکهای دولتی و بقیه مربوط به بانکهای خصوصی است.
۹۸ درصد از منابع بانکی در قالب تسهیلات توزیع شد
محمد رضایی با بیان اینکه شبکه بانکی استان یزد در زمینه اعطای تسهیلات بانکی رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: ۹۸ درصد منابع خود را تسهیلات پرداخت کرده ایم و تفاوت سپرده ها و تسهیلات بانکهای استان تنها هزار میلیارد تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی، تحریم ها و ... سبب شده تا بسیاری از فعالان خوش نام اقتصادی، نتوانند دیون خود را در سررسید مقرر پرداخت کنند، عنوان کرد: کلیه بانکها بخش نامه های مربوط به استمهال و تقسیط معوقات را از بانک مرکزی دریافت کرده و طبق آن عمل می کنند.
از برنامه وصول مالیات در یزد عقب هستیم
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید ۴۲۰ میلیارد تومان مالیات وصول می شد، اظهار داشت: در این مدت ۳۷۲ میلیارد تومان بیشتر وصول نشده است و از برنامه عقب هستیم.
سیدرضا نوربخش با بیان اینکه متاسفانه ۶۰ تا ۷۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی با واقعیت مغایرت دارد، عنوان کرد: باید با صرف وقت بسیار، به این اختلافات رسیدگی و حق مردم و دولت را محقق کنیم.
وی با اشاره به مسائلی که اخیرا در مورد مالیات اصناف مطرح شده است، افزود: کارکنان دولت و بخش خصوصی بیشتر از اصناف مالیات پرداخت می کنند و مالیات آنها هم نقد و هم بدون دردسر و هزینه وصول می شود.
نوربخش تصریح کرد: به عنوان نمونه در سال ۹۲، کل مالیات دریافت شده از اصناف استان یزد ۳۰ میلیارد تومان بوده اما کارکنان دولت و بخش خصوصی در همین مدت، ۷۲ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.
وی ادامه داد: پارسال نیز اصناف ۳۷ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند در حالی که حقوق بگیران بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif