PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سه مرکز پرورش حشرات مفید در استان سمنان فعال است



sunyboy
08-30-2015, 11:00 AM
عباس مشیریان در گفتگو با خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com) اظهار داشت: وجود یک مرکز پرورش زنبور تریکو گراما در سمنان و دو مرکز  پرورش زنبور  تریکو گراما و براکون در  شهرستان شاهرود تولید حشرات مفید برای مبارزه  بیولوژیک را انجام  می دهند.
وی تصریح کرد: با حضور معاون بخش کنترل بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور از فعالیت این انسکتاریوم  های تولید حشرات مفید و مزارع  تحت پوشش عملیات اجرایی بازدید و وضعیت تولید، مبارزه  بیولوژیک، مسائل و نیازهای استان در این بخش بررسی شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: حشرات مفید تولیدی یعنی زنبور تریکو گراما و براکون برای کنترل آفت کرم گلوگاه  انار، کرم گوجه فرنگی و ذرت استفاده می شود که مراحل تولید و رهاسازی حشرات تولیدی زیر نظر  کارشناسان ناظر بیولوژِیک حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی و مشارکت کشاورزان صرفا  برای رها سازی حشرات مفید در باغ های انار طی ده مرحله  و مزارع  گوجه  فرنگی  و ذرت  در چهار مرحله  انجام می شود.
مشیریان افزود: در سال جاری تاکنون در ۱۵۰ هکتار  از باغ های انار، ۴۰۰ هکتار  مزارع گوجه فرنگی  و ۲۰۰ هکتار  مزارع ذرت مبارزه بیولوژیک انجام  شده است.
وی در خاتمه گفت: در سفر معاون بخش کنترل بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور قول مساعدت برای تامین نیاز استان سمنان به  منابع اعتباری بیشتر برای افزایش سطوح مبارزه و تحت پوشش گلخانه ای داده  شد.  

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif