PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : عمق آسیب‌های وابستگی به اقتصاد نفتی هنوز برملا نشده است



sunyboy
08-29-2015, 07:50 PM
به گزارش خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، محسن حاجی میرزایی، بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: یکی از الگوهای اقتصاد در جهان، استفاده از ذخائر نفت و گاز و فروش و کسب درآمد از آنها و استفاده از این درآمد برای خرید کالاهای مورد نیاز کشور است که متاسفانه طی سال‌های پیش، قالب الگوی اقتصادی کشور این مدل بوده است.
وی با بیان اینکه این الگو آسیب های جدی به کشور وارد کرده و اقتصاد کشور را به شدت در معرض خطر قرار داده به نحوی که عمق مشکلات پیروی از این نوع اقتصاد هنوز مشخص نیست.
حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است و تنها راه دستیابی به رشد و توسعه را در گرو اقتصاد مقاومتی می بیند، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی ما با یکی از الگوهای اقتصاد جهانی که معتقد است دخل و خرج کشور منهای نفت باید تراز باشد، منطبق است.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از این الگو پیروی می کند و اقتصاد مقاومتی را انتخاب راهبردی خود قرار داده است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تلاش کرده تا جریان اقتصاد را به گونه ای ساماندهی کند که در آن پایداری ایجاد شود، افزود: وقتی رشد صادرات کالاهای غیرنفتی ۱۹ درصد بوده است، به این معنا است که دولت در مسیر پایداری اقتصاد درست قدم برداشته است.
امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راهگشای کشور در شرایط اقتصادی فعلی است، اظهار داشت: دولت باید مراقب باشد با باز شدن پای تولیدکنندگان غربی به کشور، مردم ایران دوباره به مصرف کننده کالاهای غربی تبدیل نشوند.
آیت الله محمدرضا ناصری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نباید به حرف و شعار خلاصه شود و مسئولان و دست اندرکاران امر باید برای تحقق آن برنامه ارائه دهند زیرا در غیر این صورت از مشکلات اقتصادی موجود خارج نخواهیم شد.
وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نخست باید فرهنگ سازی شود و یکی از نکاتی که در این فرهنگ سازی باید مدنظر قرار گیرد، دوری از سودمحوری اقتصاد است زیرا اگر هر شخص فقط سود خود را در نظر بگیرد و سود و زیان جامعه برایش مفهوم و معنا نداشته باشد، مشکلی حل نخواهد شد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif