PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ادب عرفانی به صورت گسترده به جهانیان معرفی شود



sunyboy
08-28-2015, 10:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، آیت الله سید حسن عاملی ظهر جمعه در مراسم اختتامیه دهمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی به ظرفیت های قابل توجه ادبیات کشور در حوزه ادب عرفانی تاکید کرد و خواستار معرفی آن در سطح بین المللی شد.
وی با بیان اینکه معرفی حداقلی یکی از دغدغه های بنده است، اضافه کرد: ادبیات فارسی می تواند حضور جدی در عرصه تربیتی داشته باشد ولی متاسفانه برای تحقق این مهم ادای دین نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه غنا و قوت ادبیات فارسی به حدی است که می تواند دنیا را به تسخیر درآورد، متذکر شد: ما شخصیت های فاخری در این ادبیات داریم که اگر کشورهای اروپایی و آمریکا یک کدام از آن ها را داشت غوغا می کرد.
عاملی معتقد است پتانسیل ادب عرفانی به حدی است که دنیا در مقابل آن باید زانو بزند و این وظیفه محققان و پژوهشگران است که نسبت به معرفی هر چه بیشتر این ادبیات اقدام کنند.
وی از جمله بحران های هویتی فعلی را اشتباه در تطبیق دانست و افزود: این موضوع به صورت گسترده در آثار ادب فارسی و عرفانی بروز و ظهور یافته و در تعریف من و من حقیقی ما آثار ارجمندی در ادب عرفانی داریم.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه حقیقت از جایی آغاز می شود که انسان ظواهر را به کنار بگذارد و از نسبت ها بریده شود، اضافه کرد: در تعریف این حقیقت ادبیات عرفانی موفق عمل کرده و باید چنین قابلیتی در سطح بین المللی معرفی شود.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif