PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ضرورت اصلاح فرایندهای گمرکی/ رضایتمندی سرمایه گزاران فراهم شود



sunyboy
08-13-2015, 03:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر (http://redirect.viglink.com?key=11fe087258b6fc0532a5ccfc9 24805c0&u=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com)، محمد وکیلی پیش از ظهر پنج شنبه در نشستی با مشاور رئیس کل گمرک کشور در محل استانداری سمنان با اشاره به مسائل اقتصادی در دو بخش ملی و استانی افزود: فعالیت هایی که در درون استانهای مرکزی کشور انجام می شود با استانهای مرزی متفاوت است و استان سمنان جز استانهای مرکزی است و باید توجه و برنامه ریزی برای افزایش جایگاه استان راهبردهای و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
 وی با اشاره به اینکه در جهانی شدن اصلاح فرآیندهای گمرکی از ضروریات است، تصریح کرد: باید با اصلاح فرایندها کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری از برنامه ریزی و استفاده از قوانین نسبت به تسهیل امور برای انجام فعالیت های مطلوب گمرکی و توسعه استان تلاش شود.
استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت بهره و اصلاح ساختار مدیریت سنتی و اینکه باید رتبه استان را در کشور نسبت به شاخصه های جهانی افزایش دهیم، افزود: باید با آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت در حوزه فعالیت های گمرکی و تسهیل امور گمرکی و تشویق سرمایه گذاران نسبت به انجام صادرات و واردات در استان تلاش کنیم.
وکیلی خاطرنشان کرد: میزان رضایتمندی صادر کنندگان و وارد کنندگان استان باید مد نظر قرار گیرد و از اقداماتی که موجبات منافع ملی و استانی را فراهم می سازد بهره گرفت.
وی همچنین در خصوص ساختمان گمرک استان سمنان نیز گفت: در صورتی که اعتبارات این پروژه عملیاتی است باید پیگیری های لازم انجام گیرد.
استاندار سمنان با بیان اینکه اعتبارات ساختمان های ستادی اولویت ندارند، افزود: در خصوص دیوار کشی حوزه استحفاظی گمرک نیز با استفاده از سیستم های نرم افزاری کنترلی و سسیتم های نظارتی الکترونیکی هوشمند باید برای کاهش هزینه ها تلاش شود.
وکیلی بر وجود راهکارهای حمایتی و تشویقی و اصلاح ساختارها برای بالابردن فعالیتهای اقتصادی سرمایه گذاران در عرصه امور گمرکی استان تاکید کرد.
دهکردی مشاور رئیس کل گمرک کشور نیز در این جلسه با اشاره به وجود مشکلات و بررسی مناطق مرزی و گمرکی در کشور به تلاش در  اصلاح ساختارها مدیریتی  در عرصه امور گمرکی و توجه به روش های جدید و مدرن گمرکی تاکید کرد.
 سرپرست معاونت اقتصادی استاندار سمنان نیز با اشاره به اینکه باید برای توسعه بیشتر و افزایش رتبه و ارتقاء جایگاه استان در کشورگام برداشت،  گفت: راهبردها و فرایندهای گمرکی و بهره گیری از راهکارهای مطلوب برای تسهیل امور گمرکی و ترغیب و تشویق بیشتر سرمایه گذاران  و واحدهای تولیدی بر انجام امور صادراتی و واردات بررسی شود.
صادقی افزود: برگزاری دوره های آموزشی  و توانمند سازی و استفاده از سیستم های جامع نرم افزاری در استان از جمله عومل مهم در راستای رسیدن به شاخصه های جهانی شدن است.
علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان نیز در خاتمه این جلسه گزارشی از روند انجام فعالیت های گمرکی  در استان ارائه کرد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif