PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جایگاه شوراها باید در بین دستگاه ها تبیین شود



sunyboy
04-28-2015, 12:20 AM
به گزارش خبرنگار مهر، عباس ظاهری ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن شورای شهر قزوین برگزار شد اظهارداشت: یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی حضور و مشارکت گسترده مردم بود و بدون داشتن این پشتوانه عظیم مسلما پیروزی محقق نمی شود.
وی افزود: در این راستا در نهم اردیبهشت ۵۸ رهبر کبیر انقلاب طی فرمانی به شورای انقلاب توصیه کرد که آیین نامه تدوین شوراها را تنظیم کند و اصل حضور و مشارکت مردم تامین شود.
این مسئول افزود: جهت تحقق آرمان های حضرت امام (ره) و پیاده شدن این اصل قانون اساسی و مشارکت مردم در سرنوشت خود، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام نقاط کشور با حضور گسترده مردم پس از ۲۰ سال برگزار شد.
وی تصریح کرد: انتخاب شهردار و بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح و پیشنهاد اصلاحی و ارائه راه حل کاربردی به مقامات مسئول ذیربط از جمله وظایف شورا است.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه شوراها از توانمندی های زیادی برخوردار هستند اگر از نظر قانونی حمایت شوند به جایگاه واقعی خود می رسند.
ظاهری بیان کرد: کشور عراق توانسته قانون شوراها را بدرستی پیاده کند اختیارات این شورا در حدی است که استاندار را انتخاب می کند اما در کشور ما اختیارات کامل به شوراها داده نشده است.
وی با اشاره به فعالیت های شورا گفت: تدوین سیاست های کلی بودجه اولین اقدام شورای شهر بعد از انتخاب شهردار است که در آن خط و خطوط بودجه سال آینده ترسیم و به شهرداری ابلاغ می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: افزایش تعامل شورا با دستگاه های اجرایی در اولویت برنامه های امسال شورای شهر قزوین است که در این راستا با۴۰ دستگاه مرتبط با مدیریت شهری ارتباط منسجم تری خواهیم داشت.
http://pnu-club.com/imported/2015/04/1020.jpg
علی صادقی نیارکی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: شوراها نماد تمام عیار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و جایگاه شوراها در قانون با اهمیت است و این جایگاه به دلیل کاربردی بودن و تأثیرگذاری در بالندگی کشور باید از سوی مسئولان استانی و ملی و بر اساس نگاه قانونی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار شورای اسلامی شهر قزوین است تا بتوانیم خدمات را در همه مناطق ارائه کرده و رضایت همگانی را جلب کنیم.
صادقی نیارکی در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه خدمات متوازن در سطح شهر بیان کرد: توجه به بافت تاریخی، جنوب شهر و بافت فرسوده و اجرای طرح های عمرانی در جنوب شهر از کارهایی است که با جدیت دنبال می شود که احداث پلها و پارک ملاعلیا در مناطق محروم استان از جمله این طرحها است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در سال جاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به منظور تملک در هادی آباد که جزو مناطق با بافت فرسوده محسوب می شود پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: از جمله فعالیت های شهرداری، سرمایه گذاری برای تولید درآمد و ایجاد زیرساخت ها است بنابراین در اجرای پروژه مشارکت می کند.
صادقی نیارکی با اشاره به مشارکت شهرداری در برخی پروژه ها افزود: در حال حاضر شهرداری وضعیت مالی مناسبی ندارد و با توقف روند ساخت و ساز و رکود، خرید و فروش مسکن و خودرو دریافت عوارض و صدور پروانه بشدت کاهش یافته و طرح های عمرانی را با مشکل مواجه کرده که نیازمند تدبیر لازم برای شناسایی منابع جدید است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif