PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشارکت بخش خصوصی در احداث کتابخانه در قزوین ضروری است



sunyboy
04-20-2015, 08:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی عصر دوشنبه در بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان البرز گفت: برای توزیع متوازن و عادلانه  امکانات فرهنگی در حوزه کتابخانه ها باید برنامه ریزی اصولی شود تا همه گروهها بتوانند از خدمات فرهنگی برخوردار شوند.
وی افزود: مناطق دور افتاده و محروم به دلیل نداشتن امکانات مناسب فرهنگی و تفریحی باید در اولویت اجرای این طرح ها قرار گیرند و ما نیز احداث کتابخانه در شهرها و مناطقی که از حداقل امکانات فرهنگی برخوردارند را در اولویت برنامه های امسال قرار داده ایم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین تصریح کرد: تلاش کتابداران کتابخانه های شهرستان البرز در برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و ارایه گزارش منظم در خصوص فعالیت ها و اقدامات انجام شده جای قدردانی دارد و امیدواریم این حرکت در سایر شهرستانها نیز انجام شود.
این مسئول یادآورشد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا دسترسی همه مردم در گروههای سنی مختلف به کتاب و مکان مطالعه به آسانی ممکن شود و در این راستا نقاط محروم در اولویت قرار گیرند.
رمضانی گفت: بدون شک استعدادهای زیادی در نقاط دورافتاده استان وجود دارد که اگر بتوانیم آنها را شناسایی کنیم این افراد قادرند با استفاده از امکانات مناسب توانایی خود را نشان داده و پله های ترقی را در عرصه های مختلف بسرعت طی کنند.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده مخاطبان و نیز کمبود اعتبارات شاید با منابع دولتی نتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم لذا لازم است برای توسعه کتابخانه های عمومی از صاحبان سرمایه بخش های مختلف اقتصادی برای سرمایه گذاری در این حوزه بهره گرفت.
 
رمضانی خاطرنشان کرد: هزینه کردن در فعالیت های مربوط به مطالعه مفید و کتابخانه ها در حقیقت نوعی سرمایه گذاری برای توسعه پایدار کشور تلقی می شود و از این بابت نباید نگران باشیم.
http://pnu-club.com/imported/2015/04/754.jpg
وی به اهمیت توجه به معیشت کتابداران اشاره کرد و اظهارداشت: با تاکید دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران و تامین خواسته های مادی و افزایش جایگاه کتابداران ما نیز در استان برنامه ریزی در این زمینه را در اولویت قرار خواهیم داد.
مدیرکل کتابخانه های استان درپایان ازمسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان صنعتی البرز خواست با اطلاع رسانی مناسب و شناسایی صاحبان سرمایه، زمینه افزایش حمایت خیرین از کتابخانه های عمومی را فراهم کنند.
محمدخانی: 10 هزار و 585 نفر عضو کتابخانه در البرز
در ادامه سعید محمد خانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البر با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده، گفت: شهرستان البرز دارای هفت کتابدار زن و ۹ کتابدار مرد است که در شش کتابخانه این شهر فعالیت می کنند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۸۵ نفر عضو کتابخانه های شهرستان البرز هستند که خوشبختانه از نظر تعداد اعضا، کتابخانه و تجهیزات در شرایط مطلوبی قرار داریم.
در این دیدار که رمضان حیدری مسئول کتابخانه عمومی یادگار امام، مهدی رشوند مسئول کتابخانه دبیرسیاقی محمدیه و سید مجتبی موسوی مسئول کتابخانه عمومی دانش شهر الوند نیز حضور داشتند عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان البرز مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه مسئولان حاضر نقطه نظر و مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif