PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تامین آب شرب در اولویت/وضعیت سد قشلاق سنندج بحرانی است



sunyboy
04-18-2015, 11:50 AM
به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد صبح امروز در نشست با کشاورزان سنندجی با اشاره به وضعیت تامین آب بیان کرد: اولویت اصلی شرکت آب منطقه ای در شرایط فعلی که شاهد کاهش بارندگی و آب های سطحی هستیم، با تامین آب شرب است.
وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری این نشست با حضور کشاورزان سنندجی بیان کرد: این گردهمایی فرصت مغتنمی برای وزارت نیرو است تا از طریق آن اطلاع رسانی مناسبی به کشاورزان صورت گیرد و زمینه برای کاهش مصرف آب فراهم شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به شرایط اقلیمی و وضعیت منابع آب استان افزود: اولویت وزارت نیرو در این شرایط تأمین آب شرب شهروندان بوده و باید برای شرایط فعلی که با کمبود و بحران آب مواجه هستیم، برنامه ریزی داشت بهتری در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه وضعیت سد قشلاق سنندج بحرانی است، گفت: در حال حاضر ما برای تامین آب شرب شهروندان سنندجی با مشکل مواجه هستیم و مردم و کشاورزان منطقه باید برای گذار از این شرایط بحران با مسئولان بخش آب استان همدل و همراه باشند.
آریانژاد با اشاره به اینکه نباید کشاورزان نیز در این مسیر فراموش شوند، ادامه داد: ضمن اینکه ما هم دغدغه باغداران و کشاورزان را درک نموده و حتی الامکان از طریق آبرسانی های سیار، حداقل نیاز آبی آنان را تامین خواهیم نمود.
وی به برنامه های وزارت نیرو در راستای تاین نیازهای آبی شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو و مدیریت استان به دنبال انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق هستند ولی با وجود این اقدام عظیم، باید در آینده نیز صرفه جویی و مصرف بهینه اولویت شهروندان باشد.
وی به رفتارهای غلطی از جمله شستن ماشین و قالی و ... اشاره کرد و گفت: این رفتارهای غلط واقعا ظلم به سایر شهروندان بوده و تامین آب شرب شهر را با مشکلات جدی مواجه می کند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: انتظار می رود که در سایه همکاری مردم و همچنین اقدامات ادارات و سازمان های دولتی مسئول در آینده ای نزدیک مشکل تامین آب شهرستان سنندج رفع شود.
در این نشست، علاوه بر معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای، معاون فرماندار سنندج، معاون جهادکشاورزی استان، بخشدار مرکزی سنندج و جمع کثیری از کشاورزان و مدیران عامل و اعضای تعاونی های آب بران و تشکل های کشاورزی و مرتعداری سنندج حضور داشتند.
در این نشست علاوه بر نمایندگان ادارات، تعدادی از نمایندگان تعاونی های آب بران ضمن اعلام همراهی با شرکت آب منطقه ای، بر تامین نیازهای حداقلی کشاورزان به عنوان یک ضرورت مهم تاکید کردند.
پس از پایان این نشست، کشاورزان طی بازدید میدانی، وضعیت بحرانی آب سد را مشاهده نمودند و در جریان این بازدید اطلاعات لازم از سوی کارشناسان و مدیران همراه ارائه شد.
بر اساس گزارش های مدیران حوزه آب در استان کردستان و در صورت ادامه روند فعلی شهرستان سنندج تا حدود یک ماه دیگر با بحران بی آبی مواجه می شود.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif