PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : روانشناسی کشور باید از نوع بومی- ایرانی باشد



sunyboy
04-16-2015, 07:50 PM
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیما فردوسی  عصرپنج شنبه همایش نقش زن در نگاهداشت تقویت بنیان خانواده که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: طلاق عاطفی نیز هم اکنون در کشور بسیار زیاد شده و گاهی خانواده ها در کنار هم بدون هیچ گونه مهرورزی و عاطفه ای زندگی می کنند که نتایج مخربی دارد.
 وی تصریح کرد: نقش خانواده در انتخاب صحیح فرزندان در ازدواج بسیار مهم است و در حال حاضر یکی از دلایل اصلی ازدیاد طلاق در کشور، انتخاب نادرست و عدم مهارت حل مساله است.
وی گفت: از مسئولیت های بزرگ والدین در زندگی کمک به فرزندان در جهت انتخاب صحیح همسراست ولی در حال حاضر به دلیل کمبود ارتباطات و صله رحم بین خانواده ها،  آشنایی درست جوانان با هم صورت نمی گیرد.
مهارت حل مساله در بین همسران وجود ندارد
دکتر سیما فردوسی اظهار کرد:علت دوم طلاق، عدم مهارت حل مساله در بین همسران است که نمی توانند در زمان مواجه شدن با مشکلات و مسائل پیش آمده در زندگی از روش های مناسب برای حل مشکل استفاده کنند و به سریع ترین راه یعنی طلاق می رسند.
دکتر فردوسی با اشاره به این که ازدواج سفید هم هم اکنون در بین برخی جوانان رواج پیدا کرده است، گفت: باید علت اصلی این معظل را پیدا کرد جرا که چنین رفتارهایی برازنده کشوری اسلامی ما نیست.
وی یکی از علل اصلی ازدواج سفید را عدم مسئولیت پذیری جوانان برای ازدواج ذکر کرد و گفت: توجه افراطی به فرزندان موجب می شود جوانان از ازدواج فراری باشند.
استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: فرزندان در حال حاضر در امر ازدواج بیشتر به عواطف توجه می کنند و حتی از پدر و مادر هم مشاوره نمی گیرند که مطلوب جامعه نیست.
فردوسی  بیان کرد: عدم ارتباطات و حضور زیاد جوانان در فضای مجازی موجب شده است تا میزان ازدواج در جامعه کم شود و خانواده ها باید برای علاقمندی بیشتر جوانان به امر ازدواج تشریفات ازدواج را کمتر کنند.
وی با اشاره به نقش مهم زن در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه گفت: در گذشته خانواده ها در ایران به شکل گسترده وجود داشتند و به تدریج که خانواده های گسترده تبدیل به خانواده های هسته ای(زن و شوهر و فرزندان) شدند .
دکتر فردوسی تصریح کرد: در سال های کودکی که ارتباط مادر و کودک بسیار زیاد است تاثیر شخصیت مادر نیز روی فرزندان زیاد است و به همین دلیل مادران باید  با کلام زیبا با فرزندان خود صحبت کنند و عفت کلام را در مواجه با همه افراد به ویژه فرزندان رعایت کنند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif