PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مطالعات فنی راه آهن اردبیل در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد



sunyboy
04-16-2015, 02:50 PM
به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین میر شفیع بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: تاکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اتمام زود هنگام پروژه های نیمه تمام است.
وی افزود: با این وجود در بحث راه آهن اردبیل مطالعات در دست اقدام است چه مطالعات توسعه ای و چه فنی این پروژه توسط معاونت برنامه ریزی حمل و نقل وزارت و شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور در حال مطالعه این طرح هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر خروجی این مطالعات تا به امروز و تائید یا عدم تائید تغییر مسیر راه آهن اردبیل گفت: تغییر مسیر فعلا قطعی نشده است.
میر شفیع با تاکید به پیگیری مطالعات از حمایت از سرمایه گذاران در احداث آزاد راه، بزرگ راه، فرودگاه و راه آهن خبر داد و گفت: فعلا در خصوص تغییر مسیر راه آهن قطعیتی وجود ندارد.
این مسئول در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیوست زیست محیطی پروژه های راه سازی تصریح کرد: ما هیچ پروژه ای که در مناطق چهارگانه واقع شده باشد نداشتیم و پروژه با مجوز ۲۱۵ که بخشی مطالعات زیست محیطی است اختیار اجرا پیدا می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید به اینکه تمامی پروژه ها با نظر سازمان محیط زیست اجرا می شود، اضافه کرد: خود وزیر تاکید دارند که پروژه های مناطق چهارگانه با نظر سازمان محیط زیست اجرا شود.
میر شفیع در خصوص اجرای برخی پروژه ها از جمله عبور جاده سرچم از محل سکونت حیات وحش گفت: جاهایی است که با نقش خود مردم به صورت خودیاری اجرا شده اما در پروژه های خود وزارت این مشکل وجود ندارد.
اجرای پنج هزار کیلومتر آسفالت راه های روستایی
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه های این وزارت خانه در آسفالت راه های روستایی گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور آسفالت شده است.
وی افزود: امسال آسفالت پنج هزار کیلومتر دیگر از راه های روستایی در دستور کار است و در عین حال روکش آسفالت نیز بستگی به منابع اعتباری موجود دارد.
میرشفیع با بیان اینکه روکش آسفالت سه الی چهار کیلومتر از راه های روستایی در دستور کار است، تصریح کرد: ۹۱ درصد جمعیت روستایی برخوردار از راه آسفالت است و امسال می توان این رقم را به ۹۳ الی ۹۴ درصد افزایش داد.
این مسئول با تاکید به افزایش ایمنی تردد در راه های روستایی گفت: امسال در نظر داریم تعداد تلفات به زیر هزار نفر برسد.
وی از جمله برنامه های مهم سال جاری وزارت راه و شهرسازی را جلب مشارکت مردمی خواند و افزود: سال گذشته هزار کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردمی احداث شد و امسال انتظار اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر را با توجه به جلب اعتماد مردم در خصوص تعهدات این وزرات خانه انتظار داریم.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی شاخص های راه سازی در استان ها را بر اساس میزان محرومیت خواند و تصریح کرد: در کنار حمایت وزارت راه و شهرسازی باید ظرفیت های اجرایی در استان ها نیز فراهم شود.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif