PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ۱۱ دستگاه ضد تگرگ در نقاط مختلف آذربایجان شرقی نصب شد



sunyboy
04-15-2015, 01:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، ایوب ایرانی فام چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خرید این دستگاه های ضدتگرگ در سال گذشته اظهار داشت: تگرگ همه ساله خسارات زیادی به محصولات كشاورزی و باغات استان وارد می سازد که سازمان جهاد كشاورزی استان برای كاستن میزان این خسارات تصمیم به نصب دستگاه های ضدتگرگ در استان گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ دستگاه در شش شهرستان جلفا، اهر، بستان آباد، ملکان، میانه و مراغه بصورت الگویی توسط بهره برداران خریداری و نصب شده است که بزودی علاوه بر شش دستگاه نصب شده در دشت گردیان جلفا، شش دستگاه ضد تگرگ جدید با همکاری مدیریت منطقه آزاد ارس قرار است خریداری و در منطقه  نصب شود.
ایرانی فام با اشاره به ویژگی های این دستگاه ها گفت: هركدام از این دستگاه ها قادر است بیش از ۱۰۰ هكتار از اراضی اطراف خود را زیر پوشش قرار دهد که با استفاده از گاز استیلن و پروپان كار می كنند و ۱۲ كیلومتر برد دارند.
وی ادامه داد: همچنین این دستگاه ها  قادر هستند از طریق شلیك امواج صوتی به داخل توده های ابر تگرگ زا از بارش تگرگ جلوگیری و آن را تبدیل به باران كنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان از وارد آمدن خسارت بر اثر بارش تگرگ در چند روز گذشته گفت و افزود: بارش شدید باران و تگرگ در عصر روز شنبه به باغ های میوه و مزارع شهرستان های تبریز، مراغه، بناب، عجب شیر، اسکو و آذرشهر در این استان خسارت زد.
وی افزود: بیشترین خسارت به باغ ها و مزارع شهرستان های عجب شیر، بناب و مراغه و کمترین آن در شهرستان تبریز بوده است.
ایرانی فام بابیان اینکه  گروه های تعیین خسارت در این پنج شهرستان برای بررسی و اعلام خسارت در محل حضور دارند یادآوری کرد: این گروه ها در حال گزارش گیری هستند و در روزهای آتی میزان دقیق خسارت وارده جمع بندی و اعلام می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از ۱۰ تا ۸۰ درصد به باغات میوه در شهرستانهای مذکور خسارت وارد شده است افزود: پیش بینی های اولیه کارشناسان ما در این سازمان نشان می دهد تاکنون بارش تگرگ به باغات میوه آذربایجان شرقی خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی وارد ساخته است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif