PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بومی سازی دانش هسته ای صلح و امنیت را برای کشور به ارمغان می آورد



sunyboy
04-14-2015, 06:41 AM
به گزارش خبرنگار مهر محمود عباس زاده مشگینی در همایش دانشجویی تحلیل و بررسی دستاوردهای بیانیه سوئیس که عصر روز دوشنبه در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه های متعدد با غرب در حال مذاکره بوده است که این مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم از طریق مطبوعات ما و آنها، کشورهای واسطه، خطبه های نماز جمعه، نامه نگاری و سایر راه ها صورت می گرفته است.
مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور ادامه داد: این رویکرد اتخاذ شده است چون معتقدیم که ملت ایران راه حق و عقلانیت را برگزیده است و این ملت با دنیا سرجنگ ندارد و قصد دارد که در عین وابسته نبودن با دیگر کشورها تعامل و روابط سازنده داشته باشد.
عباس زاده افزود: در بحث هسته ای نیز خواهان اتخاذ همین رویکرد هستیم و اگر در این میان نقدها و دلواپسی هایی مطرح می شود هدف نه تخریب دولت که کمک به دولت برای به سرانجام رساندن مطلوب این مسئله است.
وی اظهار داشت: دولت آمریکا و غرب پیش تر نیز در دوره آقای لاریجانی بحث پاسخگویی ایران به ۵ سئوال آژانس را مطرح کرده بود و وعده داده بود که اگر آژانس پاسخ این ۵ سئوال را دریابد پرونده هسته ای ایران در روند عادی خود قرار خواهد گرفت اما دیدیم که پس از رفع ابهام پیرامون این ۵ سئوال آنها برخلاف وعده صریح خود بحث لب تاپ حاوی اطلاعات هسته ای را پیش کشیدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ضامن اجرای هر قانونی در جهان قدرت و زور است در این جا نیز طرف حساب ما آمریکایی است که به توهم خود ابر قدرت جهانی است و مجلس سنای آن می توان رئیس جمهور را مجاز به لغو قطعنامه های شورای امنیت کند در این بین جا دارد از تیم مذاکره کننده سئوال شود که اگر آمریکا زیر قول و قرار خود بزند در آن صورت تکلیف چه خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: اگر مذاکره کنندگان می گویند که آمریکا باید تحریم ها را بردارد آمریکا که با صدور بیانیه ای رسمی با مهر و امضای وزرات خارجه شان اعلام کرد که تحریم ها تنها تخیف می یابد و مرتفع نمی شود بنابراین ابهامات متعددی وجود دارد که لازم است تیم مذاکره کننده در رابطه با آنها شفاف سخن بگوید.
مشاور حقوق بشر قوه قضائیه گفت: بومی سازی تمام زمینه های دانش هسته ای گذشته از پیشرفت، صلح و امنیت را برای کشور به ارمغان می آورد.
مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: زبان سیاست و دیپلماسی با زبان فنی و سایر حیطه ها متفاوت است در این زبان اصولا بده بستان حاکم است که بر همین اساس مذاکره کنندگان ما نباید بیش از حد بر مسئله تحریم ها و ضعف پذیری کشور از آن تاکید کنند چرا که در آن صورت از مذاکره با طرف غربی هیچ چیز عاید این ملت نخواهد شد.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif