PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انتقال ۳۲میلیارد لیتر نفت خام از خط لوله مارون به اصفهان در سال۹۳



sunyboy
04-13-2015, 07:40 PM
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بشارتیان بعدازظهر امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: سال گذشته ۳۲ میلیارد لیتر انتقال نفت خام از خط لوله مارون به اصفهان صورت گرفت که از این مقدار ۲۱ میلیارد لیتر به پالایشگاه انتقال یافت و ۱۱ میلیارد لیتر به تهران انتقال داده شد.
وی بیان داشت: در سال ۹۳ ، ۷ میلیارد لیتر فرآورده نفتی انتقال داده شد.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان بیان داشت: بیش از پنج و نیم میلیون بشکه ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در طول مسیر در مخازن وجود دارد که اگر مرکزی دچار اشکال شود خط متوقف نشود و بتوان از ذخیره این مخزن برداشت صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت انتقال و دریافت نفت خام در روز ۵۵۰ هزار بشکه و فراورده نفتی ۳۴۰ هزار بشکه به صورت روزانه است.
بشارتیان گفت: انتقال فرآورده‌های نفتی به سه روش انتقال فرآورده های مازاد تولیدی پالایشگاه اصفهان و دریافتی از خطوط بندرعباس - اصفهان به تهران، انتقال نفت کوره به نیروگاه اسلام آباد و پایانه صادراتی آب نیل و انتقال سوخت فرودگاه اصفهان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان زیر نظر شرکت ملی پالایش و پخش است ، اعلام داشت: این شرکت یکی از مناطق ۱۲ گانه خطوط لوله و مخابرات نفت کشور است.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان با بیان اینکه فعالیت عمده این شرکت در دو بخش خطوط لوله و مخابرات و ارتباطات صنعتی تعریف شده است، ادامه داد: گستره فعالت شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت منطقه اصفهان در سه استان خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان است.
وی اظهار داشت: خط لوله مارون اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری های رشته کوه زاگرس، رودخانه ها و دریاچه سد کارون ۳ و ۴ به عنوان صعب العبورترین خط لوله نفت جهان پس از خط لوله آلاسکا است.
بشارتیان اظهار داشت: نگهداری و بهره برداری از ۱۰ مرکز انتقال نفت، تاسیسات و حدود ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال از اقطار ۸ تا ۳۶ اینچ با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد شامل ۵۳۰ نفر نیروی رسمی و همین تعداد نیروی پیمانکار انجام می شود که نزدیک به یک هزار نفر در شرایط سخت، عموما دور از خانواده و به صورت اقماری در تلاش هستند تا عملیات انتقال نفت خام و فراورده را به نحو مطلوب، پایدار و ایمن انجام دهند.
وی گفت: حوزه معاونت مخابرات با توجه به لزوم برخورداری از یک ارتباط ایمن، پایدار و با ضریب اطمینان بسیار بالا جهت انتقال مواد نفتی و تامین خوراک پالایشگاه ها، با بهره گیری از ۲۷ سایت مخابراتی راه دور وظیفه تامین ارتباطات صنعتی اعم از شبکه رادیویی، ماکروویو و فیبرنوروی و غیره را دارد.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان به فعالیت های شرکت در راستای انتقال ایمن و پایدار خطوط انتقال اعلام کرد: انجام تعمیرات دوره‌ای تمام دستگاه‌ها و تجهیزات مانند توربوپمپ‌ها، الکتروموتورها، مخازن، خطوط لوله و ... و حفاظت از خطوط لوله با بهره‌گیری از ۳۵ ایستگاه حفاظت کاتدی از جمله فعالیت‌های شرکت است.
وی با بیان اینکه در راستای انتقال ایمن و پایدار نفت خام و فرآورده‌های نفتی فعالیت‌هایی در شرکت انجام شده است، گفت: در این راستا پایش دایمی خوردگی لوله‌ها از طریق پیگرانی معمولی، پیگرانی هوشمند انجام می‌شود که در سال گذشته ۵۵۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند انجام شده است.
بشارتیان افزود: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار ساعت گشت شبانه ویژه حراست در مسیر خطوط به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر خطوط نشانگرها (مارکر) با درج شماره تلفن‌های ضروری مشخص شده است، همچنین در رابطه با رعایت نکات ایمنی و حفظ و حراست از حریم خطوط، آموزش‌هایی از طریق بروشور و حضور در ادارات و مدارس انجام شده است.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان با تاکید بر اینکه لوله‌های مدفون زیر خاک، بیش از ۷۰ درصد شرکت را تشکیل می‌دهند، گفت: پیشگیری از حوادث و خسارات جانی، مالی و زیست محیطی، امکان دسترسی آسان به مسیر خطوط در جهت بازدید و انجام تعمیرات، عدم امکان جابجایی خط به جهت ملاحظات فنی، اختلال در امر سوخت‌رسانی و ... در راستای حفظ حریم خطوط مورد اهمیت هستند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif