PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سم و کود لازم برای کار کشاورزان آذربایجان شرقی وجود دارد



sunyboy
04-13-2015, 04:30 PM
به گزارش خبرنگار مهر، ایوب ایرانی فام دوشنبه در جمع مسئولان کشاورزی شهرستان هشترود گفت: تمام امکانات سم پاشی از جمله دستگاه های توربولاینر در سازمان وجود دارد که در صورت نیاز در اختیار بخش خصوصی و کشاورزان قرار خواهد گرفت.
وی از وجود سم و کود به اندازه کافی در استان خبر داد و افزود: امسال هیچ گونه مشکلی در تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان در این سازمان وجود ندارد.
ایرانی فام با اشاره به اینکه کشاورزان باید آگاهی کافی را نسبت به تولید مطلوب و بدون آفت محصول داشته باشند، گفت: کنترل آفت ها و به خصوص سن گندم در زمان داشت باید از سوی کشاورزان رعایت شود تا محصول بدون آفت و بصورت مطلوب تولید شود هر چند در زمان مناسب این آفت در کانون های آلوده کنترل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بارندگی های اسفند ماه سال گذشته مطلوب بود، ادامه داد: براساس پیش بینی هواشناسی، بهار امسال مطلوب و در حد نرمال برای کشاورزان خواهد بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: کشاورزان باید به موقع نسبت به کنترل علف های هرز و استفاده از کود سرک اقدام کنند زیرا استفاده از این کود موجب ارتقای عملکرد و کیفیت محصول می شود و کشاورزان باید از این کود به موقع و به اندازه استفاده کنند.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif