PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ۱۰۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی لرستان اضافه شد



sunyboy
04-13-2015, 12:20 PM
به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری ظهر دوشنبه در جلسه ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با ارائه گزارشی از استعدادها و میزان تولیدات استان گفت: به رغم آب و خاک حاصل خیز و چهارفصل بودن لرستان ۷۵ درصد اراضی استان به صورت دیم کشت می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط اراضی آبی استان ۲۵ درصد است که این رقم نسبت به ۴۲ درصد میانگین کشوری در این زمینه فاصله بسیار بالایی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام اینکه سال قبل اعتبارات خوبی به بحث آبیاری تحت فشار در استان اختصاص یافت افزود: طی سال جاری ۶ هزار هکتار دیگر از اراضی لرستان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.
وی با اعلام اینکه استان لرستان در زمینه تولید گوشت قرمز، سفید، ماهی و حبوبات رتبه های خوبی در کشور دارد سطح باغات مثمر استان را ۶۲ هزار هکتار اعلام کرد.
غضنفری یادآور شد: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای ارتقای مکانیزاسیون در سطح مزارع استان اختصاص پیدا کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: با توجهبه خریداری تجهیزات لازم طی سال جاری ۷۰ درصد مزارع استان به صورت مکانیزه کشت شده است.
غضنفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده طی سال ۹۳ مقدار ۱۰۰ هزار تن به تولیدات استان اضافه شده است.
وی یادآور شد: از ابتدای فصل مبارزه با علف علفهای هرز در سطح ۱۰۰ هزار هکتار و مبارزه با سن مادر در ۲۰ هزار هکتار انجام گرفته که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۳۹ درصد رشد داشته است.

http://pnu-club.com/imported/2015/02/30.gif