بالا
 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 دانلود نمونه سوالات نیمسال اول 95-94 پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3

موضوع: سه دوره مهم در معماری معاصر ایران

  1. #1
    Borna66 آواتار ها
    • 26,853
    • 55,397
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    خيام-سهراب
    شغل , تخصص
    طراح و تحلیل گر حرفه ای وب
    رشته تحصیلی
    مهندسي نرم افزار
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    10,523
    پست های وبلاگ
    29

    Icon79 سه دوره مهم در معماری معاصر ایران

    دهه های 30 و 40 که به تصریح بسیاری از صاحب نظران یکی از اعصار پربار ادبیات و هنر ایران به شمار می آید، محصول تحولی بود که نیما در شعر ابجاد کرد. رویکردی نو که پابه های قکری و معرفتی جدیدی را بنیان گذاشته و موجبات رشد و شکوفایی بسیاری شد. در این دو دهه داستان نویسی، شعر، نمایشنامه نویسی، نقد ادبی، تحقیقات تاریخی و اجتماعی و حتی هنرهای تجسمی بهترین دستاوردهای خود را عرضه کردند و تاثیرات آنها تا دهه اخیر نیز قابل بررسی است.
    تبادلات فکری و علمی با دنیای غرب از یک طرف و نگرش عمیق و کاربردی روشنفکران آن دوره به سنت، بستری مناسب و در عین حال پویا که روند تکاملی از هنر و اندیشه را ارایه کردند. توجه به الگوها و ارزش های گذشته و تلاش در جهت بروز کردن مفاهیم مورد نظر از شاحصه های نتایج این دوران بشمار می رود.
    فغالیت های متنوع دانشکده هنرهای زیبا و ارتباط تنگاتنگ آن با دانشکده ادبیات و فلسفه در کنار شرایط اجتماعی حاکم بر آن دوران، کنشی فراگیر و سازنده در عرصه هنر و معماری را آغاز کردند که نتایج آن را با رشد اقتصادی دهه 50 در معماری کشور می توان بررسی کرد. بناهای مهمی که هم اکنون به عنوان نماد هایی از ایران معاصر مطرح می شوند، همه و همه یادگاری از دورانی هستند که اکنون بسیار دور می¬نماید. دقت و ظرافت نسل اول معماران معاصر در بهره¬گیری از معماری گذشته ایران و بازتابی نو و دور از هرگونه تقلید فرمال بسیار قابل تحسین است.
    بر خلاف نظر برخی متفکران، اندیشه پیوسته مسیر تکاملی خودش را طی می کند و به طریق اولی، هنر نیز سیر قهقرایی ندارد چه مجالی برای ظهور داشته باشد و چه نداشته باشد. با بررسی دقیق در دوره های مختلف معماری و صرف نظر از مشکلات اقتصادی و اجتماغی موجود، می توان نمود بارزی از تفکر و رشدی نسبی از آن را یافت. در مراحل بعدی است که بناهای ساخته شده و دستاورد های معماری را می توان مورد نقد قرار داد. ظهور و پیدایش یک معماری خوب و موفق به عوامل بسیاری بستگی دارد که تضعیف هر کدام از آنها می تواند تاثیرات مهمی در عمق و شکل گیری آن داشته باشد ولی نمی توان منکر سیر فکری معماری در آن دوره بود؛ چه بسا آرا و اندیشه های متفکری به تنهایی جوابگوی نیازهای دهه های بعد از خود بوده و به علت نبود بستری مناسب به منصه ظهور نرسیده است. معماری با رویکرد میان گستره ای که دارد از مباحث و فرایندهای مختلف علمی و هنری بهره گرفته و در هر دوره ای توانسته است الگو ها و مفاهیم جدیدی را مطرح کرده و بدین وسیله کمبود های موجود در سایر عرصه ها را جبران نماید.
    از اواخر دهه 50 تا اواخر دهه 60 به تبع تب تند وقایع سیاسی و اجتماعی و به خصوص جنگ تحمیلی، روند صعودی موجود در هنر و معماری با رکود نسبی مواجه شد ولی با خاتمه جنگ در سال 1367 بازسازی کشور و مناطق جنگ زده شروع شده و ساخت و ساز در کشور رونق بسیاری یافت. بسیاری از مصالحی که در دوران جنگ به خاطر شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور نمی شد، وارد گردید؛ همین امر نقش بسزایی در تنوع و تجسم ایده های خاص معماران داشت و فضای راکد معماری را تا حدی به تحرک وا داشت. اما هنوز زمان بیشتری لازم بود تا معماران نسل دوم، که متولدین دهه های 30 و 40 بودند تجارب و آموخته های خود را ارایه دهند. نسلی که از آموزه های اساتید بزرگی بهره گرفته و با شناختی که از معماری مدرن و پست مدرن دارند، در بستری نو و تکنولوژیک شروع به فعالیت کردند. رویکرد فلسفی به معماری در غرب و پدید آمدن ایده های نو در آفرینش و فضا مشغله های دیگری را بر سازماندهی فکری معماری دهه 70 ایجاد کرد که جای بسی تامل است و نمی توان چنین مرحله مهمی را در عرصه ساخت و ساز و تبعات ناشی از آن را نادیده گرفت.
    از اواخر دهه گذشته با ایجاد فضایی مناسب و کارآمد در زمینه های پژوهشی و هنری تا زمان حال شاهد دستاوردهای بسیاری در زمینه، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی هسنیم که بازتاب فرهنگی-اجتماعی قوی داشته اند و حتی در عرصه های جهانی نیز موفقیت های بسیاری را بدست آورده اند. همین موضوع گواهی است بر روند تکاملی اندیشه و جدایی آن از هر گونه چرک و زنگار دوره های زمانی است. فضایی مناسب و بستری آماده توانایی بیان بسیاری از ناگفته ها و نانوشته های گذشته را مهیا می سازد و امکان پرورش استعدادهای جدید را فراهم می آورد. اما معماری گستره وسیع تری را بر می تابد و مدت زمان لازم برای اجرا شاخصه مهمی در این سیر تکاملی به شمار می رود و ثمره فکری آن دیرتر به منصه ظهور می رسد. البته نباید فراموش کرد که واسطه تفکر معماری خوب و بستری مناسب، معمارانی هستند که ایده های موجود را به عمل تبدیل می کنند و این وظیفه دشوار تا حد زیادی بر عهده نسل میانی دهه اخیر معماری است؛ نسلی که شاید در ده 30 عمر خویش با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه شده و در شکل گیری شخصیت معماری خویش تا حدودی موفق نبوده است.
    شاید بتوان دهه گذشته را به بهانه تجربه های جدید و نوپا و شرایط اقتصادی جامعه توجیه کرد ولی نمی توان نبود روند فکری مشخصی را در فرایند ساخت و ساز در کشور را انکار کرد. تفکری که نسل میانی در فضای آکادمیک و اجتماعی با آن درگیر بوده و انتظاری بر انتقال مفاهیم و اندیشه های صاحب نظران دهه های قبلی است. مفاهیمی که نسل بعدی معماری که هم اکنون مبانی فکری و عملی ایشان در حال پی ریزی است ، بسیار نیازمند آن است. حلقه متصل کننده ای که نسل اول و سوم معماری ایران را به هم دوخته و ما را از سردرگمی و بیراهه های اخیر می رهاند.




    فروشگاه نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی



    دانلود رایگان نمونه سوالات دانشگاه پیام نور





    http://up.pnu-club.com/images/00ld7yux3ay3itvspd7n.png
    برای دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور با جوابهای تستی و تشریحی در مقطع نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور - نمونه سوالات پیام نور کارشناسی - نمونه سوالات پیام نور دکترا- نمونه سوالات آزمونهای فراگیر پیام نور( دانشپذیری)

    به ادرس زیر مراجعه کنید

    نمونه سوالات رایگان پیام نور




  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

  3. #2
    amirzarbakhs آواتار ها
    • 0
    • 3
    کاربر باشگاه

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Sep 2018
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    معمار
    رشته تحصیلی
    معماری
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    0

    پیش فرض خانه مونتي سيلو

    خانه مونتي سيلو
    مونتي سيلو اولين كاشت توماس جفرسون، رئيس جمهور سوم ايالات متحده بود كه در سن 26 سالگي پس از به ارث بردن زمين از پدرش، طراحي و ساخت مونتي سيلو را آغاز كرد. واقع در خارج از شارلوتسويل، ويرجينيا، در منطقه پيمونت، كاشت در ابتدا 5،000 هكتار (20 كيلومتر مربع) بود، با جفرسون با استفاده از بردگان براي كشت گسترده توتون و مخلوط محصولات، بعد از تبديل از كشت دخانيات به گندم در پاسخ به بازارهاي در حال تغيير است. با توجه به اهميت معماري و تاريخي آن، املاك به عنوان نقطه عطفي تاريخي شناخته شده است. در سال 1987، مونتيسلو و دانشگاه ويرجينيا در نزديكي آن،
    همچنين توسط جفرسون طراحي شده بودند، با هم به عنوان يك ميراث جهاني يونسكو انتخاب شدند. نيكل فعلي، يك سكه ايالات متحده، تصويري از خانه مونتي سيلو در سمت چپ آن را نشان مي دهد.
    جفرسون خانه اصلي را با استفاده از اصول طراحي نئوكلاسيك توصيف شده توسط معمار ايتاليايي رنسانس آندريا پالادوي طراحي كرده و در طول رياست جمهوري خود از طراحي هاي عناصر طراحي محبوب در اواخر قرن هفدهم اروپا و تعدادي از ايده هاي خود استفاده كرده است. خانه مونتي سيلو نامي از ايتاليايي به نام "كوه كوچك" است كه در نشست يك قله بلند 850 پا (260 متر) در جنوب غربي كوههاي جنوب غربي رودخانه واقع شده است. در كنار يك خط برجسته در مجاورت خانه، Mulberry Row، گياه كاشته شده شامل آپارتمان هاي متعددي براي كارهاي تخصصي، مانند ناخنك است؛
    محله براي برده هاي داخلي؛ باغ ها براي گل ها، توليد و آزمايش هاي جفرسون در پرورش گياه همراه با رشته هاي تنباكو و محصولات مخلوط. كابين هاي بردگان ميدان دورتر از عمارت بودند.
    در جهت جفرسون، او در زمينه ها

    در يك منطقه كه در حال حاضر به عنوان گورستان خانه مونتي سيلو تعيين شده، دفن شده است. اين گورستان متعلق به انجمن مونتي سيلو، جامعه اي از فرزندانش از طريق مارتا ويلز Skelton Jefferson است. [4] پس از مرگ جفرسون، دخترش مارتا جفرسون رندولف ملك را فروخت. در سال 1834 توسط Uriah P. Levy خريداري شد، يك شركت كالا در نيروي دريايي ايالات متحده، كه جفرسون را تحسين كرد و پول خود را براي حفظ اموال صرف كرد. خواهرزاده او، جفرسون مونرو لوي، در سال 1879، مالكيت خود را گرفت. او همچنين پول قابل توجهي براي بازگرداندن و حفظ آن سرمايه گذاري كرد. در سال 1923، مونرو لوي آن را به بنياد توماس جفرسون (TJF) فروخت، كه آن را به عنوان يك موزه خانه و موسسه آموزشي اجرا مي كرد.
    طراحي و ساخت

    نقشه خانه جفرسون ساخته شده بود به عنوان يك خانه گياهان دارويي كه در نهايت به شكل معماري يك ويلا در نظر گرفته شد. اين بسياري از پيشينه هاي معماري وجود دارد، اما جفرسون فراتر از آنها براي ايجاد چيزي بسيار خود را دارد. او آگاهانه به دنبال ايجاد يك معماري جديد براي يك ملت جديد بود. [5]
    كار بر روي آنچه كه مورخين پس از آن به عنوان " خانه مونتي سيلو اول" در سال 1768، در كاشت 5000 هكتار (2000 هكتار) اشاره كرد. جفرسون در سال 1770 در غرفه جنوبي (يك ساختمان بيرون از خانه) حركت كرد، جايي كه مارتا ويلز اسكولتون، همسر جديدش، در سال 1772 به او پيوست. جفرسون كار خود را بر روي طراحي اصلي خود ادامه داد، اما چندين اختلاف را به پايان رساند. [5] جفرسون در ساخت و بعد از بازسازي نقشه خانه خود از تركيبي از كارگران آزاد، خدمتگزاران و كارگران بردگان استفاده كرد. [6]
    پس از مرگ همسرش در سال 1782، جفرسون در سال 1784 مونتي سيلو را ترك كرد تا به عنوان وزير ايالات متحده به فرانسه خدمت كند. در طي چند سالي كه در اروپا بود، او فرصت ديدن بعضي از ساختمان هاي كلاسيك را داشت كه از خواندن او آشنا شده بود و همچنين به دنبال كشف "مدرن" در معماري فرانسه بود كه در پاريس شيك بود. تصميم خود براي تغيير خانه خود ممكن است از اين دوره باشد. در سال 1794، پس از خدمت به عنوان اولين وزير امور خارجه ايالات متحده (1783-1793)، جفرسون شروع به بازسازي خانه خود كرد و بر اساس ايده هايي كه در اروپا به دست آورد، شروع به كار كرد. اين بازسازي در طول رياست جمهوري او (1801-1809) ادامه يافت.
    [7] اگر چه به طور كلي در سال 1809 تكميل شد، جفرسون تا سال 1826 در ساختار فعلي كار خود را ادامه داد.
    زيرگنبد
    جفرسون يك راهرو مركزي و يك مجموعه

    موازي از ساختارهاي اتاق را اضافه كرد، بيش از دو برابر سطح آن است. او داستان دوم داستان كامل را از خانه اصلي حذف كرد و آن را با يك طبقه اتاق خواب آراسته جايگزين كرد. اين محوطه در دو اتاق بزرگ قرار دارد كه به عنوان يك موزه ورودي-سالن كه جفرسون منافع علمي و يك اتاق نشيمن را به نمايش گذاشت، متمركز است. [5] عظيم ترين اثر طراحي جديد، گنبد هشت ضلعي بود كه او در بالاي جلوي ساختمان غربي قرار گرفت و جاي جاي دوم را داشت. اتاق در داخل گنبد توسط يك بازديد كننده به عنوان "آپارتمان شريف و زيبا" توصيف شده بود، اما به ندرت مورد استفاده قرار گرفت،
    شايد به اين دليل كه در فصل تابستان گرم بود و در زمستان سرد بود يا به دليل اينكه مي توانست با بالا رفتن از يك تپه و بسيار پرواز باريك از پله ها. اتاق گنبد در طول عمر جفرسون، با ديوارهاي "مريخ زرد" و يك طبقه رنگ سبز و سياه و سفيد، بازسازي شده است. [8]
    دما در فصل تابستان در منطقه با درجه حرارت داخلي در حدود 100 درجه فارنهايت (38 درجه سانتيگراد) بالا است. جفرسون خود را شناخته شده است علاقه مند به متون رومي و رنسانس در مورد تكنيك هاي كنترل دماي باستان مانند هوا سرد زميني و طبقه هاي گرم است. [9] تالار مركزي بزرگ خانه مونتي سيلو و پنجره هاي تراز وسط قرار گرفته اند تا اجازه جريان هواي خنك كنندگي را از طريق خانه عبور كنند و كاپوت هشت ضلعي از هواي گرم به داخل و خارج خارج مي شود. [10] تهويه مطبوع متوسط، طراحي شده براي جلوگيري از آسيب به خانه و محتويات آن كه مي تواند ناشي از اصلاحات عمده و اختلافات دما بالا باشد، در اواخر قرن بيستم در خانه، يك جاذبه توريستي نصب شده بود. [11]
    قبل از مرگ جفرسون، مونتي سيلو

    علائم ناگواري را نشان داد. توجه پروژه دانشگاه جفرسون در شارلوتسويل، خواستار آن شد، و مشكلات خانوادگي، تمركز او را منحرف كرد. مهمترين دليل خرابي عمارت، بدهي هاي جمع شده اي بود. در چند سال گذشته زندگي جفرسون، بدون نياز به تعمير در خانه مونتي سيلو رفت. يك شاهد، ساموئل ويتكام جونيور، كه در سال 1824 از جفرسون بازديد كرد، فكر كرد كه اين كار را مي كند. او گفت: "خانه اش قديمي تر است و قوسي فرو مي ريزد؛ ظواهر در مورد حياط و تپه آن ها ناخوشايند است، اما چشم انداز وسيع آن، اما روز حبابي مه آلود، اما مي تواند كمي از مناظر اطراف را ببيند." ]
    حفاظت

    پس از جفرسون در تاريخ 4 ژوئيه 1826، تنها مأمور زندگياش، مارتا جفرسون راندولف، مونتيكلو را به ارث برده بود. املاك با بدهي ها تنگ شده بود و مارتا راندولف به علت بيماري روحي همسرش در خانواده اش مشكلي داشت. در سال 1831 او مونتي سيلو را به جيمز ترنر باركلي، متخصص محلي معرفي كرد. باركلي آن را در سال 1834 به Uriah P. Levy، اولين كمردور يهودي (معادل با درياسالار امروز) در نيروي دريايي ايالات متحده فروخته است. لوي، نسل پنجم آمريكايي كه خانواده اش براي اولين بار در ساوانا، جورجيا مستقر شده، به شدت از جفرسون تحسين كرده و از منابع مالي شخصي خود براي تعمير، بازيابي و حفظ خانه استفاده مي كند.
    دولت كنفدراسيون در ابتداي جنگ داخلي آمريكا خانه را به عنوان دارايي دشمن فساد كرد و آن را به بنجامين فرانكلين فيكلين افسر كنفدراسيون فروخت. اموال لوي پس از جنگ، اموال را پس داد. [13]
    وارثان Levy استدلال بر املاك خود را، اما پرونده هاي خود را در سال 1879 حل و فصل شد، زماني كه برادرزاده ارويا لووي، جفرسون مونرو لوي، يكي از وكلاي برجسته نيويورك، املاك و سهامدار و سهامدار (و بعدها عضو كنگره)، ديگر وارث 1050 دلار ، و كنترل خانه مونتي سيلو را گرفت. جفرسون لووي، مانند عموي خود، تعميرات، بازسازي و حفظ محوطه ها و خانه ها را به عهده داشت، كه در طول دادگاه هاي نيويورك و ويرجينيا به طور جدي رو به وخامت گذاشته بود. با هم، Levys خانه مونتي سيلو براي حدود 100 سال حفظ كرد. [14]
    مونتي سليلو در معرض لايحه 2 دلاري 1953 قرار دارد

    توجه داشته باشيد دو "شيرهاي لوي" در هر دو طرف ورودي. شيرها كه توسط Jefferson Levy قرار داشتند، در سال 1923 هنگامي كه بنياد توماس جفرسون خانه را خريداري كردند حذف شد.
    در سال 1923، يك سازمان خصوصي غيرانتفاعي، بنياد توماس جفرسون، خانه را از جفرسون لووي خريداري كرد و صندوق هاي مالي تئودور فرد كوپر و ديگران را خريد. آنها تحت بازسازي بيشتر معماران از جمله Fiske Kimball و Milton L. Grigg مديريت كردند. [15] از آن زمان، ترميم ديگر در خانه مونتي سيلو انجام شده است. [نيازمند منبع]
    بنياد خانه مونتي سيلو و زمينه هاي آن به عنوان يك موزه خانه و موسسه آموزشي فعاليت مي كند. بازديدكنندگان مي توانند از زمين ها و همچنين اتاق هاي تور در انبار و طبقه ي پايين سرگردان شوند. گزينه هاي گران تر تور شامل ساعت غروب آفتاب، و همچنين تورهاي طبقه دوم و طبقه سوم شامل گنبد نمادين مي باشد. [16]
    مونتي سيلو يكي از نشانه هاي تاريخي ملي است. اين تنها خانه خصوصي در ايالات متحده است كه ميراث جهاني يونسكو را انتخاب كند. از جمله اين مشخصه ها، زمينه هاي اصلي و ساختمان هاي دانشگاه جفرسون ويرجينيا است. از سال 1989 تا 1992، يك تيم از معماران از نظرسنجي ساختمان هاي تاريخي آمريكا (HABS) ايالات متحده مجموعه اي از طرح هاي اندازه گيري شده از خانه مونتي سيلو را ايجاد كرد. اين نقشه ها توسط كتابخانه كنگره برگزار مي شود. [17]
    در ميان ديگر طرح هاي جفرسون، Poplar Forest، عقب نشيني خصوصي اش در نزديكي لينچبرگ (كه او براي دخترش ماريا، كه در سن 25 سالگي درگذشت) بود؛ دانشگاه ويرجينيا و مجلس نمايندگان ويرجينيا در ريچموند [18] [19]
    لوازم آرايشي و بهداشتي

    بسياري از دكوراسيون داخلي خانه مونتي سيلو بازتاب ايده ها و آرمان هاي شخصي جفرسون است. [20]
    در يك زمان قبل از يخچال، جفرسون داراي ماهي آبدار بود كه به صورت تقاضا در دسترس بود.
    ورودي اصلي اصلي از طريق پورتيكو در قسمت شرقي است. سقف اين حوضچه شامل يك صفحه بادي متصل به يك بادگير هوا و جهت باد است. چهره ي ساعت بزرگ روي ديوار روبروي شرقي، تنها يك ساعت است زيرا جفرسون تصور مي كند كه اين اندازه كافي براي بردگان است. [21] ساعت نشان دهنده زمان نشان داده شده در "ساعت بزرگ"، طراحي شده توسط جفرسون، در سالن ورودي. سالن ورودي شامل تفريحات اقلام جمع آوري شده توسط لوئيس و كلارك در سفر متقابل كشور به سفارش جفرسون براي كشف خريد لوئيزيانا. جفرسون با استفاده از توصيه گيلبرت استوارت هنرمند "چمن سبز واقعي" را رنگ آميزي كرده بود، به طوري كه "مقاله اي در معماري" جفرسون مي توانست روح بيرون از خانه را به خانه دعوت كند [نيازمند منبع]
    بال جنوب شامل مجموعه اي از اتاق هاي جفرسون است. كتابخانه كتاب هاي بسياري از مجموعه سوم كتابخانه خود دارد. اولين كتابخانه او در آتش سوزي تصادفي سوزانده شد و كتاب دوم خود را در سال 1815 به كنگره ايالات متحده منتقل كرد (يا فروخت) براي جايگزيني كتابهايي كه از زماني كه بريتانيا در سال 1814 قتل عام را سوزاند، جايگزين كرد. [22] اين كتابخانه دوم، هسته كتابخانه كنگره را تشكيل داد. [22]
    به نظر مي رسد كه به عنوان "بزرگتر از زندگي"

    به عنوان خانه مونتي سيلو ، خانه داراي حدود 11000 فوت مربع (1000 متر مربع) از فضاي زندگي است. [23] جفرسون مبلمان زيادي را به عنوان فاضلاب محسوب مي كرد، به همين دليل ميز غذاخوري تنها در هنگام غذا نصب شده بود و تخت ها به آلوهاي بريده شده به ديوارهاي ضخيم كه حاوي فضاي ذخيره سازي بودند ساخته شده بود. تخت جفرسون به دو طرف باز مي شود: به كابينه او (مطالعه) و اتاق خوابش (اتاق پانسمان) [24]
    در سال 2017 يك اتاق كه به عنوان سالن هايمگين در منتيكلو، مجاور اتاق خواب جفرسون شناسايي شده بود، در يك حفاري باستان شناسي كشف شد. اين بازسازي و مرمت خواهد شد. اين بخشي از پروژه كوه نوردي است كه شامل ترميم هايي است تا گزارش كاملتري از زندگي خانواده هاي برده و آزاد در خانه مونتي سيلو را بدهد. [25] [26]
    جلوي غرب (تصوير) تصويري از يك ويلاي نسبتا متوسط ​​دارد، با يك طبقه پايين تر كه در دامنه كوهپايه پوشانده شده است. [نيازمند منبع]
    بال شمال شامل دو اتاق مهمان و اتاق غذاخوري است. اين يك لقمه اي است كه در داخل شومينه قرار گرفته است، و همچنين كابين هاي دندانه دار (جداول قفسه اي روي كاستورها) و يك درب خدمت پذير با قفسه ها. [27] [28]
    چهارم برده در زراعت طلايي

    جفرسون مجموعه اي از سطوح بردگان خود را در Mulberry Row،
    جاده ي يك هزار پا برده، خدمات، و سازه هاي صنعتي قرار داد. Mulberry Row
    در حدود 300 متري در جنوب مونتي سيلو واقع شده است. اين كابين هاي
    برده توسط بردگان اشغال شده بودند كه در عمارت يا در فعاليت هاي
    توليد جفرسون مشغول به كار بودند و نه كساني كه در اين زمينه كار مي كردند.
    پلاك در خانه مونتي سيلو در مورد كار برده
    در يك لحظه، "جفرسون طرح هايي را براي سطوح نقشه خانه هاي نئوكلاسيك
    قابل توجه و با شكوه" براي Mulberry Row براي سياهان و كارگران
    سفيد پوست گذاشت، "با توجه به يك رديف مجزا از مسكن". هنري
    وايزك استدلال مي كند: "اين چيزي نيست جز استفاده از معماري
    براي تساوي قابل توجه مسابقات." [29]
    باستان شناسي سايت نشان

    مي دهد كه اتاق هاي كابوس برده در سال هاي 1770 بسيار بزرگتر از دهه هاي 1790 بود. محققان مخالف اين موضوع هستند كه آيا اين نشان مي دهد كه بردگان بيشتر به فضاهاي كوچكتر شلوغ شده اند يا اينكه افراد كمتري در فضاهاي كوچك زندگي مي كردند. [30] پيش خانه هاي برده يك طرح دو اتاق داشتند، يك خانواده در هر اتاق، با يك درب، درب ورودي مشترك به خارج. اما از دهه 1790، تمام اتاق ها / خانواده ها درب هاي مستقل داشتند. اكثر كابين ها ساختارهاي تك اتاق هستند. [30]
    با گذشت زمان مرگ جفرسون، بعضي از خانواده هاي برده مشغول كار بودند و براي چهار نسل در خانه مونتي سيلو زندگي مي كردند [30]. شش خانواده و فرزندان آنها در نمايشگاه برده داري در خانه مونتي سيلو جفرسون: پارادوكس آزادي (ژانويه تا اكتبر 2012) در موزه ملي تاريخ آمريكا آمريكا اسميتسونيان، كه همچنين جفرسون را به عنوان سرپرست بررسي مي كند. به عنوان يك همكاري بين موزه ملي تاريخ و فرهنگ آفريقايي آمريكايي و مونتي سيلو، توسعه يافته است، اولين نمايشگاه در مركز ملي براي رسيدگي به اين مسائل است. [31]
    در ماه فوريه 2012 خانه مونتي سيلو يك نمايشگاه جديد در فضاي باز
    را بر اساس زمينه هاي آن: Landscape of Slavery: Mulberry Row در
    خانه مونتي سيلو باز كرد تا بيشتر در مورد زندگي صدها برده كه در كاشت زندگي مي كردند و كار مي كردند را بيان كنند.
    حياط و كشت و زرع

    باغ سبزي جفرسون
    پلاك يادبود خانه مونتي سيلو گورستان، مالك و به طور جداگانه اداره انجمن خانه مونتي سيلو
    قصر خانه مونتي سيلو

    سنگ قبر جفرسون، با يك ضرب المثل نوشته شده توسط
    ، اشاره نمي كند كه او رئيس جمهور ايالات متحده است.
    خانه اصلي توسط غرفه هاي كوچك به سمت شمال و
    جنوب افزوده شده است. يك رديف از كارخانه هاي ساختماني
    (لبنيات، شستشو، خانه هاي فروشگاه، يك كارخانه كوچك ناخن
    يك كارخانه نجاري و غيره) و چهارگوشه هاي برده (كابين هاي
    ورودي) كه به عنوان Mulberry Row شناخته مي شوند، در نزديكي
    جنوب قرار دارند. كلبه سنگي باقي مانده است، همچون دودكش بلند
    دالان، و پايه هاي ساختمان هاي ديگر. يك كابين در Mulberry Row،
    براي يك زمان، نقشه خانه سلطنتي هيمينگ، برده خانگي بود كه به طور
    گسترده معتقد است كه رابطه 38 ساله با بيوه جوفرسون داشته
    و به او شش فرزند داشته است،
    كه چهار نفر از آنها جان سالم به بزرگسالان ژنرال هلن F.M. لري نتيجه گرفت كه "زنجيره اي از شواهد ايمن فرزندان سلطنتي هيمينگ را به پدرش توماس جفرسون مي اندازد." [33] بعدها هاگينگ در اتاق "وابستگي به جنوب" در زير خانه اصلي زندگي مي كرد.
    بر روي شيباني كه در زير Mulberry Row قرار دارد، بردگان يك باغ سبزي
    بزرگ براي جفرسون و خانه اصلي را نگهداري مي كنند. جفرسون
    علاوه بر رشد گل براي نمايش و توليد محصولات غذايي براي خوردن
    از باغهاي مونتي سيلو براي آزمايش با گونه هاي مختلف استفاده كرد.
    اين خانه مركز كشتزارهاي 5000 هكتار (2000 هكتار) بود كه
    حدود 150 بردگي داشت. همچنين دو خانه در كل وجود دارد.
    برنامه نويسي

    در دهه هاي اخير، TJF برنامه هايي براي تفسير كامل زندگي بردگان
    در خانه مونتي سيلو ايجاد كرده است. از سال 1993، محققان
    با استفاده از برادران مونتي سيلو براي پروژه Word Getting a Word،
    مجموعه اي از تاريخ شفاهي كه بينش كلي بر زندگي بردگان در
    خانه مونتي سيلو و فرزندانشان را ارائه مي داد، مصاحبه كردند.
    (در ميان يافته ها اين بود كه هيچ برده جفرسون را به عنوان
    نام خانوادگي انتخاب نكردند، اما بسياري از آنها تا قرن 18
    ميلادي نام خانوادگي خود را داشتند [34])
    تحقيقات جديد، نشريات و آموزش براي راهنماهاي اضافه شده است از سال 2000،
    زماني كه كميته تحقيقات بنياد نتيجه گرفت كه اين احتمال وجود دارد
    كه جفرسون فرزندان سلطنتي هيمينگز را پدر خوانده است اضافه شده است.
    بعضي از ريشه هاي Mulberry Row به عنوان سايت هاي باستان
    شناسي شناخته شده اند كه در آن كاشت و تجزيه و تحليل در
    مورد كشت برده در كاشت بسيار زياد است. در زمستان سال هاي
    2000 تا 2001، زمين گورستان برده در مونتيكلو كشف شد. در
    پاييز سال 2001، بنياد توماس جفرسون، جشن يادبودي را كه
    در آن نامهاي برده هاي شناخته شده مونتي سيلو با صداي بلند
    خوانده شد، برگزار كردند. كار باستانشناسي اضافي، اطلاعاتي
    درباره شيوههاي دفن آفريقايي-آمريكايي است. [35]
    در سال 2003، مونتيسلو استقبال از نسلي از جفرسون را از ط
    رف طرفهاي Wayles و Hemings از خانواده پذيرفت. اين توسط
    نوادگان سازماندهي شده است كه گروه جديدي به نام انجمن
    مونتي سيلو ايجاد كرده اند. [36] احضارهاي اضافي و ب
    زرگتر برگزار شده است.
    خريد زمين

    در سال 2004، امدادگران مزرعه Mountaintop (همچنين به طور محلي
    به عنوان Patterson's يا Brown's Mountain شناخته مي شود)، تنها
    اموالي كه خانه مونتي سيلو را ناديده مي گيرد، به دست آورد.
    جفرسون Montalto كوه بلندتر را نام برد. براي جلوگيري از توسعه
    خانه هاي جديد در سايت، اعضاي سپرده 15 ميليون دلار براي
    خريد اموال صرف كردند. جفرسون آن را به عنوان بخشي از كاشت
    گياهان خود قرار داده بود، اما پس از مرگ او فروخته شد. در قرن
    بيستم، مزرعه هاي آن به بسياري از دانشجويان دانشگاه ويرجينيا
    تقسيم شدند. مقامات در خانه مونتي سيلو مدت ها طول
    كشيدند كه اين اموال يك چشم بر هم زدند و زماني كه
    در دسترس قرار گرفتند، آن را به دست آوردند. [37]
    معماري

    مقاله اصلي: معماري جفرسوني
    خانه به ظاهر مشابه به Chiswick House است، يك خانه
    نئوكلاسيك با الهام معمار آندره Palladio ساخته شده در سال 1726-9 در لندن.
    نمايندگي در رسانه هاي ديگر
    خانه مونتي سيلو در توليد بابي ويلاي A & E Network، Guide to Historic Homes of America [38] در يك تور كه شامل Cottage Honeymoon و اتاق گنبدي بود، كه در هر تعداد محدودي از تورهاي هر ساله به عموم مردم باز مي شود، برجسته شد.
    كپي ها
    در سال 2014، پرستلي بليك يك ماكت 10،000 متر مربع از مونتي
    سيلو در سامرز، كانكتيكات را ساخت. اين را مي توان در Rte 186
    ديده مي شود همچنين به عنوان Hall Hill Rd شناخته مي شود. [39]
    يك تكثير از مونتي سيلو در چيكاشا، اوكلاهما ساخته شد

    غرفه ورود آكادمي نيروي دريايي Chapel يهوديان در آناپوليس بر روي خانه مونتي سيلو مدل شده است. [نيازمند منبع]
    تالار چمبرلين در كالج Wilbraham & Monson در Wilbraham، ماساچوست، ساخته شده در سال 1962 و بر اساس خانه مونتي سيلو مدل، به عنوان محل دانشكده مدرسه آكادمي ارائه مي شود. [40]
    در اوت 2015، دانشگاه باپتيست دالاس يكي از بزرگترين
    تكثيرهاي مونتي سيلو را شامل سالن ورودي و يك اتاق گنبد
    ساخت. تقريبا 23،000 فوت مربع، اين نقشه خانه دانشكده
    رهبري گركي كوك و دفاتر مجلس دانشگاه است. [41]
    ميراث
    در 13 آوريل سال 1956، اداره پست ايالات متحده يك علامت پستي را به افتخار مونتي سيلو صادر كرد. [42]
    تصوير مونتي سيلو در ايالات متحده و پول و تمبر پستي ظاهر شده است.
    تصويري از جلوي غرب خانه مونتي سيلو توسط Felix Schlag بر روي
    معكوس از نيكل حك شده از سال 1938 برجسته شده است
    (با وقفه كوتاه در سال 2004 و 2005، زماني كه طرح سري
    سفر Westward به جاي ظاهر شد). اين نيز به عنوان عنوان
    براي سال 2015 بازي باغ جفرسون، كه در زندگي او متمركز بود استفاده مي شود.
    خانه مونتي سيلو نيز در معرض لايحه دو دلاري از سال 1928 تا 1966،
    زماني كه اين لايحه متوقف شد، ظاهر شد. لايحه جاري در سال 1976
    معرفي شده است و پرتره جفرسون را در انتصاب حفظ مي كند، اما
    خانه مونتي سيلو را جايگزين با توليد يك اصلاح شده حكاكي شده
    از نقاشي جان ترومبول اعلاميه استقلال مي كند. مغازه هديه
    در مونتي سيلو به عنوان تغييرات، صورتحساب دو دلاري را دريافت مي كند.

  4. #3
    amirzarbakhs آواتار ها
    • 0
    • 3
    کاربر باشگاه

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Sep 2018
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    معمار
    رشته تحصیلی
    معماری
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    0

    پیش فرض خانه ADM / Fanesi Navarro Arquitectas




    معماران
    Fanesi Navarro Arquitectas
    محل
    کوردوبا، آرژانتین
    معماران نویسنده
    Agustina Fanesi، Mariangel Navarro
    حوزه
    243.47 متر مربع
    سال پروژه
    2018
    عکس ها
    گونزالو ویمرانت
    سازندگان
    Edificor Srl، OSLO Amoblamiento Aplicado


    شرح متن ارائه شده توسط معماران.پلان ویلایی این خانه در منطقه شمال از شهر کوردوبا واقع شده است، در محله خصوصی Santina Norte. کاربران خانه خواستار توسعه یک پروژه در طبقه همکف، خانه ای بودند که می توانست تمام آن را بدون فضایی که به استفاده های خصوصی محدود می شد، مورد استفاده قرار دهد. این پروژه در یک کارخانه تک توسعه یافته است. این شامل عمدتا از دو حجم مستطیل شکل است که در یک نقطه تقاطع دارند. پاسخ به ایده پروژه، جلد؛ هر کدام با ارتفاع متفاوت برای استفاده های مختلف از خانه استفاده می کنند، ساختار آنها را قابل مشاهده می کند، که از یک طرف دیگر پشتیبانی می شود. به این ترتیب، ساختار بخشی از نما در خانه می شود.


    حجم با کمترین ارتفاع حاوی فضاهای خصوصی و گاراژ است، در حالی که حجم دیگری شامل فضاهای اجتماعی خانواده است. در این حجم بزرگ، دو ساختار سبپلان ویلایی وزن به هر یک از دو طرف متصل می شوند، که به عنوان ورودی و گالری در قسمت پشت ساختمان کار می کنند. ما به دنبال ساخت این پروژه با اشکال و مواد ساده بودیم. بنابراین، بتن در معرض و ورق فلز، کاملا ترکیب حجم در خارج از ترکیب.

    فضای اجتماعی مسکن هسته مرکزی همان است که به یک فضای تک تبدیل می شود که شامل تمام استفاده روزانه خانه است. فضای آشپزخانه یکپارچه است به طوری که پلان ویلایی نه تنها ارتباط دارد، بلکه به عنوان یک نقش برجسته در طراحی آن نیز شناخته می شود. داخل خانه به منظور ایجاد فضاهای روشن، گرم و دلپذیر با دهانه های بزرگ طراحی شده بود. پیشاهنگان و گالری ها نه تنها عملکرد ارائه خانه را به یک فضای نیمه تحت پوشش، بلکه از ساخت و ساز از خورشید محافظت می کند.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •