بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5

موضوع: مهندسی ارزش

  1. #1
    javad jan آواتار ها
    • 28,451
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    11,406
    پست های وبلاگ
    564

    filish مهندسی ارزش

    تعریف مسئله: افزایش هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری تغییرات سریع در نیازهای مصرف کنندگان و تغییرات دائمی قیمت کالا و خدمات منجر به پیدایش و بکارگیری شیوه های علمی جهت تحقق سود گردید همچنین رقابت فشرده در دنیای تجارت مستلزم تولید با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر می باشد.بنابراین یکی از مسائل سازمانها و شرکتها آشنایی با این تکنیک ها می باشد.

    ضرورت تحقیق: در دهه های اخیر مهندسی ارزش بعنوان یک فناوری قدرتمند در اغلب کشورهای توسعه یافته برای مدیریت پروژه های تولیدی و صنعتی ، کشاورزی ، خدماتی ، نظامی مورد استفاده قرار گرفته است که تاثیر قابل توجه در بهبود کیفیت و بهره برداری همراه یا تامین رضایتمندی استفاده کننده گزارش شده است.بنابراین برای ما نیز آگاهی از این دانش ضرورت ویژه ای دارد.

    هدف تحقیق: در این تحقیق هدف اصلی ایجاد یک جرقه و پیش زمینه در ذهن افراد برای آشنایی بیشتر با این دانش می باشد و در واقع در این تحقیق فقط یک سری اطلاعات کلی جهت آشنایی اجمالی با مهندسی ارزش به افراد داده می شود.

    محدودیت های تحقیق: در فرایند مهندسی ارزش هر کدام از موانع برای رسیدن به ارزش بهتر باید به روش مناسب کمرنگ یا حذف گردد.بطور کلی موانعی که در فرایند حل مسئله وجود دارند عبارتند از:
    کل گویی
    عدم وجود ارقام معنی دار
    عدم اگاهی مناسب از هزینه ها
    قبول پاسخ هایی که بهترین نیستند
    عدم توانایی در استفاده از متخصصان صنعت، دست اندرکاران متبحر و مواد استاندارد
    عدم بکارگیری تکنیک کشف و غلبه بر موانع

    روش تحقیق: روش تحقیق بر مبنای جستجوی اطلاعات در کتب و نشریات و همچنین از طریق جستجوی اینترنتی گذاشته شده است.


    سابقه تحقیق در داخل و خارج:

    سال کشور واقعه

    1947 امریکا برنامه تحلیل ارزش بطور رسمی در شرکت جنرال الکتریک انجام شد.

    1952 امریکا لورنس مایز اولین سمینار تحلیل ارزش را برگزار نمود.

    1959 امریکا انجمن مهندسین ارزش امریکا با هدف تلاش برای پیشرفت و توسعه مهندسی ارزش تاسیس شد.

    1962 امریکا وزارت دفاع امریکا برای قراردادهای با مبلغ بیش از 100000دلار انجام مهندسی ارزش را اجباری نمود.

    1965 ژاپن انجمن مهندسین ارزش ژاپن با تشکیل یک کمیته تاسیس شد .

    1967 کانادا و اسکاتلند تشکیل انجمن مهندسین ارزش

    1973 امریکا انجمن مهندسی ارزش امریکا نرخ خدمات مهندسی ارزش را با کمک دولت قانونی کرد.

    1977 هند تشکیل جامعه مهندسین ارزش

    1986 عربستان توجه به مهندسی ارزش در بخش نظامی

    1987 کره تشکیل انجمن مهندسین ارزش

    1990 فرانسه برگزاری اولین کنفرانس اروپایی مدیریت ارزش در پاریس که در آن نمایندگانی از کشورهای اروپایی حضور داشتند.

    1992 امریکا فدراسیون جهانی مهندسین ارزش تشکیل شد.

    2002 ایران تشکیل انجمن مهندسین ارزش ایران



    انجمن مهندسین ارزش ایران با تلاش تعدادی از متخصصین دانشگاهی و صنعت با مشارکت متخصصین مجرب و علاقمند پس از طی مراحل قانونی در سال 1381 تاسیس و شروع به فعالیت نمود.


    اطلسATLAS ( از القاب حضرت عباس به معنی بسیار شجاع )




  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

  3. #2
    javad jan آواتار ها
    • 28,451
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    11,406
    پست های وبلاگ
    564

    پیش فرض

    مفاهیم اساسی مهندسی ارزش:


    1-کارکرد(function): آنچه موجب تقاضا برای یک محصول می شود.

    کارکرد اصلی(basic function ): هدف اولیه و یا مهمترین فعالیتی است که توسط محصول
    خدمت یا تسهیلات انجام می شود.
    کارکرد فرعی(secondary function ): کارکردی است که تعیین کننده کیفیت و عملکرد و
    جذابیت و بطور کلی معیارهای مختلف رضایت مشتری در قبال انجام شدن کارکرد اصلی محصول
    است و حداقل انتظارات بهره بردار را برآورده می کند.
    بهای کارکرد(worth function ): کمترین هزینه ای که برای تحقق یک کارکرد صرف می شود.

    2-کیفیت(quality): قابلیت محصول جهت ارایه بالاترین حد کارکرد تعریف شده در دوره معین یا دوره عمر محصول.

    3-بهره بردار(user): سازمانی است که از تسهیلات استفاده می کند و می تواند شامل خریدارو مصرف کننده یا مالک باشد.

    4-ارزش(value): کمترین هزینه ای است که کارکردهای موردنیاز را بصورت مطمئن در زمان موردنظر با کیفیت مشخص و سایر معیارهای کارایی که برآورد کننده نیاز بهره بردار است محقق می سازد.

    5-ارزش اقتصادی(economic value): رابطه میان مزایا و هزینه های خدمت و محصول و تسهیلات
    از منظر بهره بردار است. ارزش اقتصادی دارای مولفه های "ارزش استفاده"" ارزش اعتباری"
    "ارزش تبدیل""ارزش هزینه" می باشد.

    5-ارزش استفاده(use value): معادل مالی ویژگیهای کارکردی محصول یا خدمتی است که نیازهای بهره برداررا بصورت مطمئن محقق می کند.

    6-ارزش اعتباری(esteem value): معادل مالی ویژگیهایی از محصول یا خدمت است که منجر به ایجادتمایل به مالکیت و یا به فروش رفتن آن می شود.

    7-ارزش تبدیل(exchange value): مجموع منابع مالی است که بوسیله آن می توان یک محصول یا خدمت را در بازار مبادله نمود.

    8-ارزش هزینه(cost value): مقدار پولی که برای تولید یک محصول مورد نیاز است که شامل هزینه های مواد و نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای تولید است.

    9-برآورد هزینه(estimate cost): هنرو دانش تخمین هزینه های نیروی کار و موادومصالح برای تولید محصول یا ارائه خدمت و ایجاد تسهیلات است که با توجه به اطلاعات گذشته و تخمینهای آینده محاسبه می شود.

    10-برنامه ارزش(program value): طرح و رویه ای است که از روش شناسی ارزش برای بهینه کردن هزینه کل یک محصول استفاده می شود.

    در فرآیند مهندسی ارزش منظور از ارزش در بیشتر مواقع همان ارزش کارکرد است که به معنای کمترین هزینه انجام آن کارکرد تلقی می شود و یافتن آن نیاز به سخت کوشی وجمع آوری اطلاعات و خلاقیت و هوشمندی دارد. یک شی دارای هر ارزشی که باشد باید نوعی فایده داشته باشد و خواسته ای را ا