بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: رفتار شناسی

  1. #1
    javad jan آواتار ها
    • 28,451
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    11,406
    پست های وبلاگ
    564

    Icon140 رفتار شناسی

    رفتار شناسی



    به مجموعه واکنش ها و کنش های پدیده ها، رفتار گفته می شود. شناخت و شناسایی این رفتارها امکان پیش بینی، کنترل و تغییر رفتار پدیده ها را میسر می سازد. در مقوله تجارت و بازار، مطالعه رفتار مشتری، رفتار کارکنان، رفتار سازمان، رفتار رقبا و سایر اجزاء از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید با روشهای علمی و تحقیقاتی به آن پرداخته شود. مثلاً بررسی و شناخت رفتار مشتری با محصول، ما را در زمینه تغییر روشهای فروش، تولید، توزیع و قیمت راهنمایی می کند. مطالعه رفتار کارکنان و واکنش های فردی یا گروهی آنان می تواند تحلیل های بسیار مفیدی را برای پیش بینی، کنترل و تغییر هنجارهای رسمی و غیر رسمی درباره شخصیت، ادراک، نگرش، انگیزش، یادگیری و آموزش افراد در اختیار مدیران قرار دهد تا امکان دستیابی به راهکارهای تقویت هنجارها و یا حذف ناهنجارها برای ایشان فراهم آید. سازمانها نیز تحت تاثیر نیروهای محیطی ، دارای واکنش هایی هستند که رفتار سازمانی نام دارند. مواردی چون فرهنگ سازی، جایگاه سازمانی و... از جمله رفتارهای سازمانی هستند که همواره در تحلیل های کلان از یک موسسه و بنگاه اقتصادی، مورد توجه قرار می گیرند.

    مطالعات رفتارشناسی
    برای بررسی و شناخت رفتارها، مطالعات و روشهای فراوانی وجود دارد که در چارچوب روشهای علمی و تخصصی انجام می شود. مثلاً درباره رفتارشناسی نیروی انسانی، کارشناسان علوم مدیریت، روان شناسی و جامعه شناسی مطالعات بسیار عمیقی انجام داده اند و روشهای مناسبی را ابداع کرده اند تا بتوانند وضعیت و علل رفتارهای نیروی انسانی را شناسایی و ارزیابی کنند و راه کارهای مناسب آن را برای تقویت هنجارها و رفع ناهنجاری ها عرضه نمایند. از این رو با توجه به اهمیت موضوع، توصیه می شود، موسسات و بنگاه های اقتصادی با مشاوره کارشناسان به بررسی رفتارهای فردی، گروهی، و یا سازمانی خود اقدام کنند. در این بخش، برخی از نتایج کلی مطالعات رفتارشناسی را درباره ویژگی های افراد منفعل، متعادل و تعارض آفرین به طور خلاصه مطرح می کنیم.

    ویژگی های فرد منفعل
    افراد منفعل از ویژگی های زیر برخوردارند:
    -زود تحت تاثیر قرار می گیریند.
    -نمی توانند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.
    -در مقابل کار شکنی دیگران عکس العمل نشان نمی دهند.
    -دوست دارند به دیگران وابسته باشند.
    -وابستگی خود را به دیگران ناخوشایند می دانند.
    -از پایمال شدن حق خود ناراحت نمی شوند.
    -در مقابل کسانی که به قیمت عدم موفقیت آنان پیروز می شوند، عکس العمل نشان نمی دهند.
    -مصالحه را به مجادله و مشاجره ترجیح می دهند.
    -از کارهای پرجنب و جوش دوری می کنند.
    -با استدلال طرف مقابل زود قانع می شوند.
    -از تغییر وضعیت خود احساس نگرانی می کنند.
    -در صورت تعارض با دیگران، نیازهای طرف مقابل را بر نیازهای خود ترجیح می دهند.
    -در صورت تعارض با دیگران، اختیار حل مسئله را به طرف مقابل می دهند.
    -از تعارض و اختلاف با دیگران دوری و وحشت دارند.
    -علایق خود را رک و روراست بیان نمی کنند.

    ویژگیهای فرد متعادل
    فرد متعادل از ویژگی های زیر برخوردار است:
    -با همکاران خود تفاهم دارد.
    -از روی عمد برای دیگران ایجاد مشکل می کند.
    -نسبت به دیگران پرخاشگری نمی کند.
    -درصدد انتقام جویی از دیگران برنمی آید.
    -واقع گرا است.
    -اشتباهات خود را می پذیرد و درصدد اصلاح آن برمی آید.
    -به دیگران فرصت موفقیت می دهد.
    -وابستگی دوطرفه با دیگران را دوست دارد.
    -پیروزی را تنها برای خود نمی خواهد و از موفقیت دیگران هم لذت می برد.
    -عمدتاً مصالحه را بر مشاجره ترجیح می دهد.
    -منطق طرف مقابل را می پذیرد.
    -در برخورد با مسائل، راه حل های مختلف را به کار می بندد.
    -خواسته های طرف مقابل را همانند خواسته های خود می داند.
    -خود را به جای طرف مقابل قرار می دهد و به مواضع او احترام می گذارد.
    -راه حل های میانه را کارساز می داند.
    -به طور کلی فردی است متعادل، میانه رو،مصلحت گرا،اهل همکاری و بحث منطقی.

    ویژگی های فرد تعارض آفرین
    فرد متعارض از ویژگی های زیر برخوردار است:
    -با همکاران ودربعضی مواقع با همسر خود تفاهم ندارند.
    -از ناکامی دیگران احساس رضایت می کند.
    -خودخواه است.
    -برسرمسائل جزئی خشمگین می شود.
    -کینه توز و انتقام جو است.
    -پرخاشگری را دوست دارد.
    -اشتباهات خود را نمی پذیرد.
    -از مخالفت کردن در جمع لذت می برد.
    -از رک گویی و بدون پرده حرف زدن ابایی ندارد.
    -مشارکت با دیگران را دوست ندارد.
    -همواره سعی دارد خواسته های خود را به دیگران تحمیل کند.
    -وابستگی دیگران را به خود دوست دارد.
    -در برابر نظرهای جمع مقاومت می کند.
    -به دیگران اعتماد ندارد.
    -دائماً احساس شکست می کند.
    -رقابت ناسالم را دوست دارد.
    -در به کرسی نشاندن خواسته های خود اصرار می ورزد.
    -پیروزی خود به قیمت شکست دیگران را دوست دارد.
    -از جریحه دار کردن احساسات دیگران لذت می برد.


    اطلسATLAS ( از القاب حضرت عباس به معنی بسیار شجاع )




  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •