بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: نیش و کنایه‌های اقتصادی «کلاه قرمزی 92»

  1. #1
    javad jan آواتار ها
    • 28,451
    • 19,067
    مدیر بخش

    عنوان کاربری
    مدیر کل تالار فنی و مهندسی
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل تحصیل
    تهران
    شغل , تخصص
    کارشناس کنترل پروژه
    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    11,406
    پست های وبلاگ
    564

    توجه نیش و کنایه‌های اقتصادی «کلاه قرمزی 92»


    جنگ نوروزی «کلاه قرمزی» که امسال نیز مخاطبان بسیاری را فارغ از سن و سال پای گیرنده های تلویزیون نشانده، تلاش کرده به نوعی موضوعات اقتصادی را نیز دستمایه طنزهای خود قرار دهد.

    مجموعه «کلاه قرمزی» با اجرای ایرج طهماسب از اوایل دهه 1370 خورشیدی با برنامه «صندوق پست» به تلویزیون باز شد.

    آن دوران را می توان دوران حکمرانی عروسک ها بر برنامه های کودک تلویزیون به شمار آورد که برنامه هایی از این دست در دو شبکه یک و دو به وفور یافت می شد.

    آنچه «کلاه قرمزی» را از دیگر برنامه ها متمایز کرد، صدایی بود که «حمید جبلی» همراه همیشگی طهماسب بر آن افزود، به نحوی که پس از مدتی «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» را به عروسک های محبوب کودک ونوجوان تبدیل کرد.

    «کلاه قرمزی» از سال 88 در قالب جنگ نوروزی و با افزودن عروسک ها و داستان های جدید بار دیگر به جمع خانواده های ایرانی بازگشت و در آن سال توانست رکوردار بیشترین بازدیدکننده برنامه های نوروزی را کسب کند.

    فامیل دور، جیگر، پسرعمه زا، آقای همساده، ببعی، گابی و ... از جمله شخصیت هایی هستند که در چهار سال گذشته به جمع خانواده «کلاه قرمزی» افزوده شدند تا این مجموعه دچار روزمرگی و تکرار نشود.

    بدون شک، امسال نیز «کلاه قرمزی» یکی از پرمخاطب ترین مجموعه تلویزیونی است که توانسته این موفقیت را در قبال احترام به شعور مخاطبان و نیز آموزش مهارت های زندگی به کودکان کسب و حفظ کند.

    البته موفقیت سال های اخیر کلاه قرمزی را می توان در به روز بودن اطلاعات ارایه شده در هر قسمت از این مجموعه دانست و نویسندگان این برنامه سعی می کنند تا در هر قسمت سوژه هایی را متناسب با حال و هوای جامعه انتخاب کنند.

    برای نمونه می توان به یکی از قسمت های ابتدایی این مجموعه در سال 92 اشاره کرد که شخصیت های عروسکی قصه، حراج لوازم دسته دوم به راه انداخته بودند و «فامیل دور» قیمت ها را به دلار اعلام می کرد و مدام در حال گرفتن آخرین نرخ دلار از صرافی ها بود.

    یا شخصیت ببعی که با به کار بردن اصطلاحات انگلیسی مخاطبان را مجذوب خود ساخته، قیمت یک عدد کلم بروکلی دسته دوم را دو دلار اعلام می کرد که در نوع خود جالب بود.

    در یکی دیگر از قسمت های این سریال، «فامیل دور» در نقش یک درخت پاییزی، سعی داشت تا پسر عمه زا را که ایفاگر نقش برگ درخت بود از خود جدا کند، موضوع یارانه ها را پیش کشید و گفت: بچه بهت می گم برو؛ یارانه ات را هم قطع کردند من چطور خرج شماها بدهم...

    جانمایی این اصطلاحات در فیلمنامه این برنامه نشان می دهد که مجموعه «کلاه قرمزی» فرزند زمان خود است و با بچه ها و بزرگترها به زبان روز صحبت می کند و با اینکه برنامه ای قدیمی است، اما کهنه نمی شود و موضوعات آن نیز به ورطه تکرار نمی افتد.

    همین موضوع رمز موفقیت «کلاه قرمزی» است و به اعتقاد کارشناسان رسانه، اگر این اصل از سوی سازندگان آن رعایت شود، حتی اگر در نوروزهای آینده کلاه قرمزی های دیگری داشته باشیم، بطور حتم باز هم حرف های تازه و به روزی برای مخاطبان خواهند داشت




    اطلسATLAS ( از القاب حضرت عباس به معنی بسیار شجاع )




  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •